Skip to content

"רוכבים ורצים בשביל הבנים"

פסטיבל "רוכבים גליל" ייפתח באירוע ייחודי המשלב תחרויות ריצה ורכיבה על אופניים לאורך "שביל הבנים", שנסלל בין הכפרים הדרוזיים בגליל ומנציח את חללי צה"ל מקרב העדה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אירוע "רוכבים ורצים בשביל הבנים" שייערך ביום שישי הקרוב, יפתח את פסטיבל "רוכבים גליל" בכרמל. האירוע – מסע משולב של ריצה ורכיבה על אופניים – ייערך לזכרם של חללי מערכות ישראל בני העדה הדרוזית, והמארגנים צופים שיקחו בו חלק אלפי משתתפים, בהם יחידות צה"ל וקצינים בכירים. החזון הוא שבכל שנה ייחנך מקטע נוסף של "שביל הבנים" הנמשך מהכרמל ועד כפרי הגליל. זהו פתיח ייחודי לחודש גדוש מסעות אופניים, למקצוענים וחובבים, אשר ילווה באטרקציות ופעילויות לכל המשפחה בגליל, בגולן ובעמקים.

האירוע יתקיים ברכס קרן הכרמל (המוחרקה) סמוך לדליית אל כרמל וישלב מסע אופניים עממי (אתגרי בחלקו) ותחרות ריצה שבהם ישתתפו רוכבים ורצים מרחבי הארץ ומיחידות צה"ל. המשתתפים מוזמנים ליהנות מנוף הכרמל, להכיר את האזור ואת תושבי הכפרים הדרוזים דלית אל-כרמל ועוספיה, ולכבד את זכר הנופלים.

להנציח את הנופלים. תא"ל (במיל.) אמל אסעד (צילום: דן בר דוב)
להנציח את הנופלים. תא"ל (במיל.) אמל אסעד (צילום: דן בר דוב)

"רוכבים ורצים בשביל הבנים" הוא יריית הפתיחה במימוש חזונו של תא"ל (מיל') אמל אסעד להקמת "שביל הבנים" הדרוזיים, אשר יחבר בין כל הכפרים הדרוזיים, מדלית אל כרמל בדרום ועד לחורפיש שבצפון. ב"שביל הבנים" יהיה אפשר לטייל, לרוץ ולרכוב על אופניים או על סוסים, בנופים הקסומים של הכרמל והגליל, לבקר בכפרים, להכיר את האוכלוסייה ואת פועלה של העדה הדרוזית במדינת ישראל.

לאורך השביל יוקמו מצפורים וחורשות שייקראו על שמות החללים הדרוזיים, יספרו את סיפורם ואת סיפורה של העדה הדרוזית וישמשו לתצפיות, ללימוד ולהיכרות עם הטבע.

תא"ל (מיל.) אסעד מספר כי הוא רואה בפרויקט הגשמת חלום אישי: "כך חשבתי שנכון להנציח את זכרו של וופא אחי, אשר נפל בספטמבר 1993 בעזה, ואת חברינו לנשק ולדרך בני העדה הדרוזית. הנצחה זו תאפשר לנו לזכור את הנופלים בתוך הנופים שאהבו ושבהם גדלו, גם מתוך שמחה ועשייה ולא רק בימי זיכרון, ותעניק ממד נוסף לחיינו המשותפים על האדמה הזאת".

פסטיבל רוכבים גליל נמשך כחודש, עד 9 בנובמבר. והוא פרי יוזמה של המשרד לתרבות וספורט, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, הרשות לפיתוח הגליל, משרד התיירות, משרד ראש הממשלה איגוד האופניים, קק"ל, רשות הטבע והגנים ועמותות התיירות.

אירוע הפתיחה "רוכבים ורצים בשביל הבנים" יתקיים ביום שישי, 4 באוקוטובר. התכנסות בחניון המוחרקה (מזרחית לדלית אל כרמל). מקצי האופניים ל-25 קילומטרים ולעשרה קילומטרים יוזנקו ב-8:00 וב-8:15. מקצי ריצה תחרותיים לעשרה קילומטרים ולחמישה קילומטרים יוזנקו החל מ-8:30 (מסלול שטח קל-בינוני) ולאחר מכן ייפתחו מסלולי הליכה משפחתיים של שני קילומטרים. עלות ההרשמה לאירועים היא 80 שקלים למשתתף. אפשר להירשם באתר "שוונג", וכן יהיה אפשר להירשם במקום ביום האירוע.

לפרטים נוספים על פסטיבל רוכבים גליל:  http://bike.galil.gov.il

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן