Skip to content

קשישים נפגעים כמעט פי שניים מחלקם באוכלוסיה

48 קשישים נהרגים בממוצע בכל שנה בערים בעקבות תאונת דרכים. מספר הקשישים שנפצעו קשה בשנת 2012 קפץ בכ- 50% לעומת שנת 2011, תל אביב היא העיר בה נפגעו הכי הרבה קשישים בשנת 2012
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-48 קשישים בממוצע נהרגים בכל שנה בעשור האחרון כתוצאה מתאונת דרכים המתרחשת בעיר, כך על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

לרגל "חודש הקשיש הבינלאומי" המתקיים בחודש אוקטובר, בדקה עמותת "אור ירוק" את מספר הקשישים (גילאי 65 ומעלה) שנפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני בעשר השנים שחלפו (2003-2012). למרות שחלקם של הקשישים נאמד באוכלוסיה בכ-10% הם נפגעים בשיעור כמעט כפול (18.5%). על פי הנתונים, בכל שנה נפגעים כ- 1,445 קשישים בתאונת דרכים בערים. בנוסף, בממוצע, נפצעים קשה כ-225 קשישים בכל שנה.

(צילום: עמית מנדלזון)
(צילום: עמית מנדלזון)

בשנת 2012, נפגעו 1,402 קשישים בערים, מתוכם 35 נהרגו ועוד 245 נפצעו קשה. מספר הקשישים שנפצעו קשה קפץ בכ- 50% לעומת שנת 2011, אז נפצעו קשה 164 קשישים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המדינה והרשויות המקומיות חייבות לכבד ולתת לאזרחיהן הוותיקים את האמצעים להגברת מודעותם ומודעות הנהגים האחרים לסכנות בדרכים הנובעות מהמאפיינים הייחודיים להם. יש להשקיע בתשתיות מותאמות לקשישים במיוחד באזורים בהם יש ריכוז גבוה של קשישים כמו מועדוני יום, קופות חולים ובתי אבות. הרשויות והמדינה חייבות להאריך את משך האור הירוק ברמזור להולכי הרגל, להתקין פסי האטה, להנמיך את המדרכות ולהתקין שילוט מתאים, המתריע כי יש בסביבה ריכוז גבוה של קשישים".

התפלגות הנפגעים לפי ערים מציג את תל אביב בראש הרשימה:

• בתל אביב נפגעו 198 קשישים, מתוכם חמישה נהרגו ו-46 נפצעו קשה.
• בירושלים נפגעו 137 קשישים, מתוכם שלושה נהרגו ו-49 נפצעו קשה.
• בחיפה נפגעו 84 קשישים, מתוכם שלושה נהרגו ו- 12 נפצעו קשה.
• בפתח תקוה נפגעו 69 קשישים, מתוכם שלושה נהרגו וחמישה נפצעו קשה.
• בבת ים נפגעו 67 קשישים, מתוכם אחד נהרג ו- 13 נפצעו קשה.
• בחולון נפגעו 58 קשישים, מתוכם עשרה נפצעו קשה.
• בנתניה נפגעו 56 קשישים, מתוכם אחד נהרג וארבעה נפצעו קשה.

אוכלוסיית הקשישים היא אחת משלוש האוכלוסיות הפגיעות (יחד עם צעירים וילדים), וזאת בשל מגבלות הגיל. אוכלוסיית הקשישים סובלת מירידה ביכולות המוטוריות, אשר משפיעות באופן ישיר על יכולת ההליכה, היציבות, הראייה, הריכוז וקריאת המצב בכביש.

קשישים הם משתמשי דרך פגיעים במיוחד, כיוון שהסיכוי שלהם להיפגע קשה או אף להיהרג כתוצאה מפגיעה פיזית בעוצמה – כמו בתאונת דרכים, גדל עם הגיל. כאשר מתרחשת תאונת דרכים, היא משפיעה יותר על הקשיש מאשר על צעיר, ולכן חשוב במיוחד למנוע מעורבותם של הקשישים בתאונות דרכים.

על המדינה והרשויות המקומיות לדאוג כי בסביבת בתי אבות ומועדוני קשישים יהיו אמצעי ריסון מהירות כמו פסי האטה, מעביר חציה מוגבהים ושילוט מתאים. יש לוודא כי משך האור הירוק, המופיע ברמזורים להולכי הרגל, ארוך מספיק וגם כי קיים מספיק זמן בין התחלפות הרמזור האדום להולכי הרגל והופעת האור הירוק למכוניות. יש להנמיך את שולי המדרכות בקרבת מעברי חציה, לשפר את הנגישות לתחבורה ציבורית ולהגדיל את ההסברה עבור הנהגים, כי יש להתחשב בהולכי הרגל הקשישים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן