Skip to content

נסיעת מבחן: בליץ – קטנוע חשמלי

BLITZ מוטורס הוא מותג קטנועים חשמליים ישראלי, שמייסדיו מצהירים כי הוא הוקם בעקבות המחאה החברתית ומטרתו לסייע לצרכן לחסוך כסף. בליץ 3000 רק 18,500 שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם מישהו חשב שכישלונה של בטר פלייס היא הוכחה לכישלון הקונצפציה של הנעה מוטורית באנרגיה חשמלית, כדאי שיחשוב שוב. בימים אלה השיקה חברת ב.מ.וו את ה I3 – מכונית חשמלית בייצור סידרתי. רנו אף היא מציעה מכונית חשמלית וה-Tesla החשמלית-היוקרתית עושה חיל בארה"ב ועל כן אין ספק שהעתיד יהיה חשמלי.

בליץ ישראלי (צילום דן בר-דוב)

הרעיון הישראלי של מכונית חשמלית של בטר-פלייס כשל, אבל יש לנו כאן את BLITZ – קטנועים חשמליים. בליץ מוטורס הוא מותג ישראלי שמייסדיו מצהירים כי הוא הוקם בעקבות המחאה החברתית ומטרתו לסייע לצרכן לחסוך כסף.

את הקטנועים מרכיבים בסין, כאשר כל חלק נרכש מיצרן מומחה בתחומו. לצרכן מוצעים כרגע שני דגמים: הבליץ 3000 אשר ממוצב בקטגוריית קטנועי ה-125 סמ"ק ובליץ 6000 בקטגוריית קטנועי המנהלים בנפח 250-300 סמ"ק.

טעינה חשמלית (צילום דן בר-דוב)

לקחתי את הבליץ 3000 לסיבוב התרשמות והדבר הראשון שאתה מבחין בו, בעיקר בהעדרו, הוא הרעש. שום טרטור או קרקוש מנוע מוכר. שקט מוזר, אבל בהחלט נעים וקל להתרגל אליו (בעיה למי ששר בעת הנסיעה מתוך מחשבה שרעש המנוע יכסה על הזיופים).

אופן ההתנהגות עם המצערת צריך להיות רך ועדין – אין צורך "למשוך את הגז". כול הנסיעה מתבצעת בשליש הראשון למהלך המצערת.

לחיצה קלה על המצערת והכלי מאיץ ומאיץ יפה. לחיצה על הבלם מנטרלת למעשה את הגז. לוקח שבריר שנייה עד שהמצערת חוזרת לפעולה, בהחלט סגנון נהיגה שונה במשהו מה"גז-ברקס" האופייני כל כך ברחובות תל-אביב. סגנון שדורש תקופת הסתגלות קצרה. בסך הכול הנהיגה מהנה וחלקה.

מבחינת תחזוקה, קטנועים חשמליים, עשויים להפחית משמעותית את ההוצאות. כך למשל, בשל היותם חשמליים כלל אותם משרד התחבורה בקטגוריית ה-50 סמ"ק. שיוך לקטגוריה זו מהווה יתרון גדול במונחי עלות ביטוח, אגרת רישוי ובדרישות דרגת רישיון הנהיגה (קטגוריה A2).

מבט צד ( צילום דן בר-דוב )

הקטנועים החשמליים של בליץ מוטורס בנויים עם מערכת פנימית אשר מסייעת לצרכנים לחסוך בהוצאות התחזוקה והטיפולים. עלות טיפול תקופתי (מדי 4000 ק"מ) – 250 שקל בלבד. המצבר בנוי כך שאם יש בו בעייה, מאתרים אותה באחד מ-12 תאי המצבר ( 24 תאי מצבר בבליץ 6000) ומחליפים רק את התא הפגום. כמו-כן, הסוללות מגיעות עם אחריות לשנתיים.

מחיר הקטנועים אינו זול והוא מקביל למחירם של טובי קטנועי הבנזין המקבילים, אך יקר מהקטנועים הבסיסיים באותן קטגוריות נפח: מחיר הבליץ 3000 הוא 18.500 שקל כולל אגרות רישוי. מחיר הבליץ 6000 הוא 29,000 שקל.

לדברי גורמים בבליץ מוטורס, הפרש המחיר קטן, נוכח ההוצאות הנחסכות ועל פי חישוביהם בעל בליץ 3000 עתיד לחסוך כ-5,700 ש"ח בשנה ובעליו של בליץ 6000 יחסוך כ-7000 ש"ח בשנה.

לסיכום: אופציה חביבה (לא שיש יותר מדי) לדו גלגלי, לא יקר מדי, חסכוני בהוצאות ובעיקר ירוק וידידותי לסביבה.

3 Comments

  1. נמרוד
    23 באפריל 2014 @ 9:21

    אין ספק שזה נשמע אחלה אופציה, אבל יש בזה כמה סיכונים:
    א. עד שלא יתחילו להריץ אותם על הכביש, לא נדע באמת כמה הכלים האלה רואים מוסך
    ב. קטנוע זה לא משהו שאתה קונה לכל החיים, מפחיד קצת לקנות משהו שאין לך מושג אם יהיה לו שוק יד שניה

    אהבתי את הרעיון, אבל אני בינתיים נשאר עם הדיאלים שלי. אני משתדל לעשות רכישות יקרות בצורה מחושבת.

  2. רמי
    10 באוקטובר 2013 @ 2:06

    כל המלל הזה ואין התיחסות לנתון החשוב ביותר – טווח נסיעה בין הטענות
    מצחיק, אפילו באתר של החברה אין נתון כזה. פשוט בדיחה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן