Skip to content

מילים שמצליחות לגעת, מוזיקה שחודרת ללב

להקת עלמא לא עוצרת וחוזרת על ההצלחה באלבומה השני "שער" > ציון 8 דו"ח המבקרת / זוהר מלאכי לאחר האלבום המצליח "מעל מה שאנחנו" מנפיקה להקת עלמא את אלבומה השני, "שער". שם האלבום אינו מקרי והוא מבטא שאיפה ורצון שהאלבום יהיה בבחינת שער לליבנו, המאזינים. ולעניות דעתי עלמא מצליחה לעשות את זה. מיד עם צאת הסינגל הראשון, "ואם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

להקת עלמא לא עוצרת וחוזרת על ההצלחה באלבומה השני "שער" > ציון 8

דו"ח המבקרת / זוהר מלאכי

מישראליות עד יהדות. עלמא. צילום: יובל יוסף

לאחר האלבום המצליח "מעל מה שאנחנו" מנפיקה להקת עלמא את אלבומה השני, "שער". שם האלבום אינו מקרי והוא מבטא שאיפה ורצון שהאלבום יהיה בבחינת שער לליבנו, המאזינים. ולעניות דעתי עלמא מצליחה לעשות את זה. מיד עם צאת הסינגל הראשון, "ואם היינו", זכה השיר להשמעות רבות בתחנות הרדיו, כפי שכבר נכתב במדור זה – אהבה, אמונה ומה שביניהן

"שער" מכיל 12 רצועות בהפקתם המוזיקלית של פטריק סבג וארז רוסו. האלבום מתאפיין בטקסטים שעוסקים באהבה ופונים לבני הזוג – "שלושתנו", "ואם היינו", "ותאמר רות", "העיניים מספרות", "מי לימד" ו"בדרך למצפה רמון". וטקסטים שעוסקים באמונה ופונים לבורא עולמים. כמו "אבא יקר", שפותח את האלבום: "אב הרחמן אבא יקר / תן בי את הכוח לעמוד בניסיון הזה / בבקשה ממך תפקח בי את העיניים / לא אוכל בלעדיך יותר / אבא יקר תעזור לי לראות / שיש בי את האומץ להעיז ולעשות / פחדים ועצמה יכולת פשוטה לקחת אחריות אני ואתה".  

השיר "שער", הלקוח מתוך ספר "אורחות צדיקים", מספר על חמישה כוחות שיש לאדם: גאווה, ענווה, בושה, עזות ואהבה. השיר עוסק במידות הנפש שמטרתן להוליך אותנו בדרך הטוב ללא כישלון. הכוח שבו בוחרת להקת עלמא ללכת הוא שער האהבה כי אהבה כוללת מעשים רבים יותר מכל המידות ויש בה תועלת גדולה בחיי היום יום. הדרך להשיגה, אליבא דעלמא, היא דרך אהבת הבורא כחיזוק לקשר האהבה בין איש לאישה: "שער הגאווה / שער הענווה / שער הבושה / שאר העזות / שער האהבה / שער השנאה / שער הרחמים / שער האכזריות / שייפתח בי שער / שער האהבה".

השילוב הזה, בין אהבה לאמונה, מבטא את אישיותם המגוונת והמורכבת של שלושת חברי הלהקה – אליאב אובל-נאמן, אברהם מוסקל ורעיה מוסקל, התורמים קולות מיוחדים וכישרון נדיר. התוצאה: מוזיקה המשלבת  פולק-רוק ומוזיקת עולם (עלמא בארמית פירושה עולם). מוזיקה שנעה בין ישראליות ליהדות. מוזיקה שחודרת ללב. אביתר בנאי ואהוד בנאי אוהבים את הלהקה, נכבשו בקסם שלה ומארחים אותה להופעות. אז כנראה שיש בה משהו.

עוד בתרבות: מוצרט של השירה

וגם: ברי סחרוף שר יוסי בנאי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן