Skip to content

גלאון: במקום לאיים, נתניהו צריך לברך על המאמץ הדיפלומטי

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, בפגישה עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, הלילה בניו יורק: "על ראש הממשלה היה לייחד מאמץ בדבריו באו"ם, כיצד הוא מתכוון להגיע להסדר קבע עם הפלסטינים, שזו הבעיה האמיתית שיש לישראל - המשך הכיבוש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יושבת ראש מרצ, זהבה גלאון נפגשה הלילה עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, בלשכתו בניו יורק.

גלאון אמרה למזכ"ל האו"ם כי "החשש מאיראן גרעינית מובן והעשרת האורניום בוודאי שאינה נעשית לצורכי שלום, אך במקום לאיים במתקפה חד צדדית על איראן, רה"מ נתניהו היה צריך לברך על קיומם של מאמצים דיפלומטיים למניעת איראן גרעינית, תוך שמירה על ביטחונה של ישראל".

"על ראש הממשלה להצטרף למאמץ הדיפלומטי הבינלאומי". ח"כ זהבה גלאון ומזכ"ל האו"ם, באן קי מון (צילום: לשכת מזכ"ל האו"ם)
"על ראש הממשלה להצטרף למאמץ הדיפלומטי הבינלאומי". ח"כ זהבה גלאון ומזכ"ל האו"ם, באן קי מון (צילום: לשכת מזכ"ל האו"ם)

"איראן אינה בעיה של ישראל בלבד. היא בעיה של שאר העולם, ועל ראש הממשלה להצטרף למהלך הדיפלומטי הבינלאומי".

גלאון הוסיפה כי "על ראש הממשלה היה לייחד מאמץ בדבריו באו"ם, כיצד הוא מתכוון להגיע להסדר קבע עם הפלסטינים, שזו הבעיה האמיתית שיש לישראל – המשך הכיבוש. אמנם לראש הממשלה אין רוב בממשלתו להסדר מדיני, אבל יש לו 77 חברי כנסת שתומכים בהסכם שלום עם הפלסטינים על בסיס קווי 67'. הקהילה הבינלאומית ומזכ"ל האו"ם בראשה, צריכים לעזור לרה"מ נתניהו לחצות את הרוביקון בדרך להסכם שלום".

מזכ"ל האו"ם התייחס בדבריו להתקרבות בין איראן למערב, ואמר שצריך לנצל את חלון ההזדמנויות שנפתח מול איראן ולמצות את המהלך הדיפלומטי. הוא התייחס גם לתהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים ואמר כי על הצדדים להמשיך בשיחות השלום עד שיניבו תוצאות חיוביות בשטח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן