Skip to content

מצרים מזהירה את החמאס: נתקיף מהאוויר מטרות בעזה

גורם מצרי רשמי: "נפעיל מל"טים ומסוקי תקיפה בתוך הרצועה אם החמאס לא יפעל לסיכול התמיכה בקבוצות טרור מתוך עזה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גורמי ביטחון בצבא המצרי הזהירו אתמול (רביעי) רשמית את צמרת שלטון החמאס ברצועת עזה כי בידי מצרים תכנית להפעלת מזל"טים ומסוקים לתקיפת מטרות בתוך רצועת עזה, אם החמאס לא יפעל נגד גורמים התומכים בפעילות טרור נגד כוחות הביטחון המצריים בחצי האי סיני. כך מדווחת היום סוכנות הידיעות הפלסטנית מען.

מסוק מצרי מעל רפיח (צילום: סוכנות מען)
מסוק מצרי מעל רפיח (צילום: סוכנות מען)

לפי הדיווח יש בידי הצבא המצרי תכנית תקיפה הכוללת בנק מטרות ברצועה. זאת לאחר שמטוסי סיור ללא טייס חדרו לאחרונה לשמי הרצועה וצילמו מספר מטרות תקיפה, בין היתר בחאן יונס וברפיח. המצרים מזהירים כי המל"טים יופעלו גם לתקיפת כלי רכב שמניידים מטענים מוברחים מעבר לגבול עם מצרים.

"כל האופציות פתוחות", אמר גורם בטחוני מצרי לסוכנות הידיעות. על פי המקור, בידי המצרים מידע מוצק לפיו התקיפות הרבות בסיני נגד כוחות הביטחון המצריים מתבססות על תמיכה מתוך חצי האי סיני ומתוך רצועת עזה. המצרים אומרים כי יש בידיהם מידע לפיו מספר ארגונים בתוככי הרצועה עומדים מאחורי ההתקפות על הצבא והמשטרה, כולל ארגון אנסר אל-סונה, שקשור לחמאס, וארגון אנסר אל-מקדיס, המקושר אףהוא לחמאס. כפתרון לבעיה, הסביר המקור, לכוחות הביטחון המצריים אין כל ברירה אלא לסגור את כל מנהרות ההברחה בין מצרים לעזה ולתקוף בעתיד מטרות בתוך הרצועה אם החמאס לא ישעה לאזהרה ויחצה את הקו האדום.

"הצבא איננו סבור כי האוכלוסיה בעזה מעורבת בפעלות הטרור נגדו", הסביר גורם רשמי בכיר, "אבל מספר פונקציות תומכות בחוזקה בארגוני חמושים בסיני ולמנהרות ההברחה יש תפקיד מרכזי בתמיכה משני הצדדים". הוא הבהיר כי מול הטענה שלחמאס יש רק חלק קטן בפעילות נגד מצרים – "שלטון החמאס הוא השולט בכל מנהרות ההברחה ועל אבטחת ציר הגבול מול מצרים ומובלעת החוף".

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    6 באוקטובר 2013 @ 19:00

    שוב תגובתי נמחקה מה כבר כתבתי ………מה יקרה אם יפגעו אזרחים תמימים בעזה לאחר התקפה מצרית ואיך יגיבו הח"כ הערבים אוי שכחתי אסור לכתוב תגובה כזאת היא גזענית

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן