Skip to content

נשות הכותל: רב הכותל משתמש לרעה בסמכותו כדי לפגוע בנו

הקבוצה סירבה להצעת השר נפתלי בנט להגיע למתחם צדדי סגור לשם תפילה והגיעה לעזרת הנשים. שם נתקלו המתפללות בצעקות וגידופים מצד תלמידות וצעירים חרדים ובמערכת הגברה רועמת שנמסרה לשימוש הגברים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יותר ממאה נשים הגיעו הבוקר (שישי) לתפילת ראש חודש חשוון לרחבת הכותל המערבי. נשות הכותל לא שעו להצעתו של שר הכלכלה נפתלי בנט להתפלל במתחם סגור בצד הכותל והגיעו כשאר הנשים לשטח "עזרת נשים", הצמוד לכותל. הפעם, בניגוד לפעמים קודמות, החליטו נשות הכותל להגיע למקום באורח עצמאי ולא במאורגן. הן פרסמו את דבר ההחלטה בדפי הקשר ובדף הפייסבוק שלהן והסבירו כי אינן רוצות "להיכלא" במתחם צדדי סגור כפי שאישר והציע בנט.

בימים שחלפו פנה רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ', אל הנשים וביקש מהן לא להגיע לעזרת הנשים שם מתפללות כל הנשים. לדבריו, הן לא שעו לבקשתו. יתרה מכך, הנשים מצאו עצמן בקרב קהל של אלפי תלמידות חרדיות שהובאו למקום להתפלל לשלומו של הרב עובדיה יוסף ואלו הפריעו בצעקות לנשות הכותל להתפלל.

מתפללות עם אבטחה (צילום: מרים אלסטר)
מתפללות עם אבטחה (צילום: מרים אלסטר)

נשות הכותל טענו כי רב הכותל עשה שימוש לרעה בסמכותו כאשר איפשר לגברים להתפלל באמצעות מערכת ההגברה והכריזה של כותל במטרה להפריע להן להתפלל וכדי שלא יישמע קולן.

ענת הופמן, מנהיגת נשות הכותל, אמרה בתגובה: "רב הכותל עושה שימוש לרעה בסמכויותיו הבלתי מוגבלות, בכך שהוא מאפשר למקורביו להשתמש במערכת ההגברה, כדי להפריע את תפילת נשות הכותל. באורח פלאי הוא מאפשר זאת בדיוק במועד ובשעה כאשר מקיימות נשות הכותל את תפילתן החודשית. אני תוהה אם בחודש הבא יאשר גם לנו להשתמש במערכת ההגברה והאם ייענה לבקשתנו מלפני כחודשיים להכניס ספר תורה לעזרת הנשים".

במהלך התפילה עצרה נטלי לסטרז'ר, שליחת הציבור של נשות הכותל, את התפילה פעמיים והינחתה את המתפללות להצטרף לתפילת מי שבירך לחולים ולקריאת פרקי תהילים של הרב הראשי לישראל, יעקב יוסף, לרפואתו של אביו.

לסטרז'ר: "הייחוד של קבוצתנו, שהיא כוללת נשים מכל הזרמים, אורתודוקסיות, קונסרבטיביות ורפורמיות, המאוחדות בהיותנו אוהבות ישראל ואוהבות התורה. גם כשלא מכבדים אותנו, מקללים אותנו ויורקים לעברנו, אנו מאמינות כי על כולנו להתעלות מעבר לכל המחלוקות ובמיוחד כאשר בן מבקש על אביו".

צעירים חרדים ומקללים קרדיט (צילום: מרים אלסטר)
צעירים חרדים ומקללים קרדיט (צילום: מרים אלסטר)

בצאתן מהמקום, קרא קומץ של צעירים חרדים קריאות גנאי לעבר הקבוצה. עקב כך פינתה המשטרה את נשות הכותל דרך יציאה צדדית לאוטובוסים שהמתינו במקום. משטרת הבירה עצרה צעיר חרדי בחשד שקילל וירק על נשות הכותל.  מדוברות נשות הכותל נמסר כי "נשות הכותל נאבקות לחופש דת ולזכויות נשים בכותל המערבי. הן מבקשות להתפלל בקבוצה ובקול, לקרוא מן התורה, להניח תפילין ולהתעטף בטליתות, בחלק הידוע כ"עזרת הנשים" בכותל המערבי".

בחודש הבא, תציין הקבוצה 25 שנים לתפילה מדי ראש חודש בכותל. יותר  מאלף נשים צפויות להגיע אל הכותל, חלקן מארצות הברית, לכבוד אירוע זה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן