Skip to content

ארה"ב: חברת המזון שנתפסה בהונאה – פושטת רגל

בחודש פברואר האחרון, הודיע משרד המשפטים בארצות הברית כי גרוב פארמס (Groeb Farms), בין ספקיות הדבש הגדולות באמריקה, מעורבת באחת מהונאות המזון הגדולות במדינה • השבוע הודיעה החברה על פשיטת רגל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפני כחצי שנה, נודע כי אחת מספקיות הדבש הגדולות באמריקה, גרוב פארמס (Groeb Farms), מעורבת בפרשת הונאת המזון הגדולה ביותר שידעה ארצות הברית. החברה שנתפסה בעוקץ של משרד המשפטים, הודיעה השבוע כי היא פושטת רגל.

גרוב פארמס - לא הכל דבש (ויקימדיה)
גרוב פארמס - לא הכל דבש (ויקימדיה)

פרשת זיוף הדבש, למעשה, נעשתה בשיתוף פעולה עם חברה גרמנית בשיקגו, ALW, אשר ייבאה באופן לא חוקי דבש זול (ולעיתים מהול) מסין. הדבש עצמו – אינו בלתי חוקי, אך הדבקת תוויות מזויפות על המוצרים מנעו תשלום תעריפי ייבוא גבוהים. שני מנהלים בכירים בחברת ALW הודו באשמת הונאה.

חברת גרוב פארמס הייתה אחת מן הלקוחות הטובים ביותר של ALW. לאחר שנתפסה בעוקץ של סוכני המשרד לביטחון פנים, במבצע "האני-גייט", חברת עיבוד הדבש ממישיגן חתמה על הסכם פשרה שבו היא תשלם קנס של שני מיליון דולר. כמו כן, היה עליה להיפטר מכל דבש סיני הנמצא במלאי שלה. למעשה, הפעולה הוכיחה את עצמה יקר מן הצפוי: גרוב פארמס נאלצה לרכוש דבש חדש, בדיוק כשמחירי הדבש בעולם התחילו להאמיר.

בשיא הבעיות הכספיות, גרוב פארמס פיגרה בתשלומים על הלוואה בנקאית משנת 2012. במקביל, יצרני הדבש בארצות הברית ומפיצים נוספים, שטענו שנפגעו מהפעולות של גרוב פארמס, הגישו תביעות משפטיות – בסכומי עתק. עצם ההודעה על פשיטת הרגל בימים אלו, עוצרת את התקדמות תביעות אלו.

גרוב פארמס טוענת כי יש לה תוכנית המערבת חברת השקעות פרטית מטקסס, אשר עשויה להשתלט על החברה ואף לסלק חובות בסך 27 מיליון דולר. החברה אף טוענת כי היא תמשיך לספק דבש ליצרני מזון ולחברות שירותי מזון, בתקופה בה היא מתארגנת מחדש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן