Skip to content

מיצג הזדהות עם בעלי-חיים במשקים בתל-אביב

כ-450 אנשים השתתפו ביום שישי האחרון במיצג לרגל יום ההזדהות הבינלאומי עם בעלי-חיים במשקים תעשייתיים, שנערך בכיכר רבין בתל-אביב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השבוע צוינה בעולם השנה ה-30 היום הבינלאומי להזדהות עם בעלי החיים במשקים התעשייתיים. כ-450 איש השתתפו במיצג לציון האירוע בכיכר רבין בתל-אביב, שארגנו עמותות "אנונימוס" ו"שב"י". המשתתפים עמדו בדממה כחצי שעה ואחזו שלטים הקוראים לחמלה, חירות וזכויות לבעלי-חיים, בעוד שבחזית המיצג הוצגה ספירה חזותית של המספר המוערך של בעלי החיים שהומתו במשקים התעשייתיים בישראל במהלך המיצג – כ-20 אלף בעלי-חיים. בתום המיצג הוזמנו העוברים ושבים לחתום על הצהרת זכויות בעלי החיים.

animal rights protest
מיצג למען זכויות בעלי החיים, בתל אביב (צילום: דן בר-דוב)

המגילה, אשר קוראת להעניק לבעלי-חיים זכויות בסיסיות, היא פרויקט בינלאומי שיזם עילם אוריין, ישראלי שחי בלוס אנג'לס. עד כה חתמו עליה אלפי אנשים, ועוד ועוד חותמים מצטרפים באתר הפרויקט  ובאירועי החתמה ברחבי ארה"ב ואירופה.

רעות דנינו, ממארגנות האירוע: "זהו יום הזדהות עם מיליארדי הקרבנות של התעשייה הנצלנית ביותר שיודע העולם, שהופכת יצורים חיים ללא יותר מאשר מספרים, ללא שם, ללא זהות, משוללי זכויות בסיסיות, ללא רגע אחד של שמחה בחייהם הקצרים: האפרוח שמוחזק בלול מזוהם ונשחט בגיל 42 יום, התרנגולת שכלואה כל חייה בכלוב תיל צפוף, העגל שמופרד מאמו עם לידתו. דווקא ביום שישי בצהריים, כשהעיר הכי סואנת, אנו עוצרים ושותקים בדממה מזעזעת, בשם כל אלה שזעקתם אינה נשמעת".

animal rights protest
מיצג המחאה למען זכויות בעלי חיים (צילום: דן בר-דוב)

האירוע בתל-אביב הוא האירוע המרכזי בישראל לציון היום הבינלאומי. אתמול נערכה בחיפה משמרת מחאה שקטה  ומחר (שבת) יערך פסטיבל למען בעלי-חיים במתחם האירועים "האגם" ביקום, בהפקת עמותת "ויגן פרנדלי" ובהנחיית שדרן הרדיו שי גולדשטיין. בתכנית: עשרות דוכני מזון טבעוני, מוזיקה, סדנאות והפעלות לילדים.

היום הבינלאומי להזדהות עם חיות במשקים מצוין זה 30 שנה סביב ה-2 באוקטובר, יום הולדתו של מהטמה גנדי, שהיה צמחוני ודובר בולט למען אי-אלימות וחמלה כלפי בני-אדם ובעלי-חיים. "גדולתה של אומה וקדמתה המוסרית נמדדות על-פי האופן שבו היא מתייחסת לבעלי החיים" אמר גנדי.

אתר היום הבינלאומי:  http://www.dayforanimals.org/

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן