Skip to content

פיגוע ירי – ילדה בת 9 נורתה בהתנחלות פסגות

תושבי ההתנחלות הצטוו להיכנס לבתיהם בעוד כיתת כוננות, משטרת ש"י וכוחות ביטחון מבצעים סריקה ביישוב. החשד הראשוני היה כי הירי בוצע מהכפר אל בירה הסמוך, אולם הילדה מסרה כי ראתה את האדם שירה בה נמלט. ל דבריה הוא אחז בידיו רובה. כוננות הוכרזה ביישובים נוספים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סריקות בפסגות (צילום: מאיר הילל סוכנות תצפית)
סריקות בפסגות (צילום: מאיר הילל סוכנות תצפית)

ילדה בת 9 נפצעה הערב (מוצ"ש) קשה מירי בהתנחלות פסגות הסמוכה לרמאללה, במועצה האזורית בנימין. חובשי מד"א ופרמדיקים מטפלים בה ברגע במקום. כוחות משטרה וצבא מצויים כעת בדרכם ליישוב. בשלב הראשוני עדיין לא היה ידוע אם מדובר בירי טועה, ירי מכוון או שקיים חשד של חדירת מחבל ליישוב. בסמוך ל-23:20 הראו כל הסימנים כי המחבל הצליח לצאת מהיישוב לאחר ביצוע הירי.

ממד"א נמסר כי הערב בשעה 21:23 התקבל דיווח במוקד ירושלים לפיו משפחה ישראלית ביקשה עזרה בדחיפות ודיווחה כי בתם בת ה-9 נפצעה. נט"ן מד"א הגיע למקום ובשלב זה היא מפונה לבית חולים שערי צדק כשהיא בהכרה מלאה. תושבי היישוב התבקשו להישאר בבתיהם בעוד כיתת הכוננות מבצעת סריקה בין הבתים. ממשטרת ש"י נמסר כי לפי שעה מתייחסים לאירוע בחומרה, וקיימת אפשרות לירי צלף מהכפר הערבי אל בירה הסמוך, או לחילופין ירי טועה בגלל חתונה באזור. משערי צדק נמסר כי הילדה הוכנסה לחדר טראומה כשהיא בהכרה מלאה ובמצב יציב.

חיילים סורקים אחר המחבלים בפסגות (צילום: מאיר הילל סוכנות תצפית)
חיילים סורקים אחר המחבלים בפסגות (צילום: מאיר הילל סוכנות תצפית)

לאחר בירור נסיבות הירי הסתבר כי הילדה שיחקה במרפסת ביתה ואז נורתה באזור פלג גופה העליון, בכתפה. הילדה מסרה כי הבחינה באדם  שנמלט. כוננות מיוחדת הוכרזה ביישוב ובבית אל הסמוכה לפסגות.

צה"ל סגר את האזור ופתח בסריקות. מוקד בנימין העביר הודעה לתושבי פסגות, בית אל וכוכב יעקב,  שהם מתבקשים מייד להיכנס לבתיהם ולשמור שלידיהם לא יצאו להתבונן בסקרנות בהשתלשלות האירועים. בהמשך, הכוחות וידאו כי המפגע אינו נמצא עוד בתחומי היישוב ומצאו נשק מאולתר בנתיב הבריחה. הסריקות הנרחבות נמשכו לאורך כל הלילה וממשיכות גם בבוקר.

שר השיכון (הבית היהודי), הגיב מייד בחומרה ואמר כי "חזרנו למציאות בה דיונים עם הפלסטינים שווים פיגועים רצחניים. אסור שהמציאות הזאת תימשך. אני תובע ודורש מראש הממשלה להחזיר לממשלה את ההחלטה על שיחרור מחבלים ולאפשר לצה"ל לנהוג ביד תקיפה כנגד הטרור הרצחני ששב להרים את הראש".

[related-posts]

1 Comment

  1. קורא, לא קורה
    6 באוקטובר 2013 @ 18:40

    פעמיים: תועה, לא טועה.
    כדור אינו יכול לטעות, אין לו שיקול דעת.
    הירי אינו יכול לתעות, אבל הכדור כן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן