Skip to content

הרבנות הראשית בין הפטיש לסדן. זוג חד מיני נשוי מבקש גט.

הרבנות הראשית לישראל במילכוד. זוג חד מיני מבקש להתגרש על פי חוק. ברבנות לא יכולים לנהוג לפי אותו חוק כי תהיה בכך הכרה מצידם בנישואים חד-מיניים. מאת נורית קרטן בהיכל שלמה בירושלים, מקום משכנה של הרבנות הראשית לישראל, סוערות הרוחות. שני גברים שנישאו זה לזה בקנדה מבקשים להתגרש. על פי החוק הם רשומים כזוג נשוי. ככאלה, עליהם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרבנות הראשית לישראל במילכוד. זוג חד מיני מבקש להתגרש על פי חוק. ברבנות לא יכולים לנהוג לפי אותו חוק כי תהיה בכך הכרה מצידם בנישואים חד-מיניים.

מאת נורית קרטן

בהיכל שלמה בירושלים, מקום משכנה של הרבנות הראשית לישראל, סוערות הרוחות. שני גברים שנישאו זה לזה בקנדה מבקשים להתגרש. על פי החוק הם רשומים כזוג נשוי. ככאלה, עליהם להתגרש. ואנשי הרבנות לא יודעים את נפשם שם.

על פי תפיסתם, הסכמה לקיום טקס גירושין תהווה משום מתן לגיטימציה לקיומם של נישואים שהרבנות לא מכירה בהם. אם לא יסכימו ולא יגרשו את שני בני הזוג, הרי שהם יפעלו בניגוד לחוק.

החוק אומר שכל מי שנישא בטקס חילוני, דתי, נישואים אזרחיים בחו"ל או נישואים חד-מיניים חייב בגט. מרגע שמשרד הפנים רשם את הזוג כנשוי והזוג מבקש להתגרש, בישראל יש רק דרך אחת לעשות זאת.

בישראל, רק לבתי המשפט הרבניים הסמכות לאשר גירושים. לא בית משפט שלום, מחוזי או עליון ולא בית משפט לענייני משפחה. רק בית הדין הרבני.כעת מחפשים בקדחתנות דרך לפעול לא נגד החוק ולא נגד אמונתם.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן