Skip to content

המלונאים מזהירים: נפסיד השנה 200 מיליון שקל משחיקת הדולר

הפסד ההכנסה שקול לאובדן של מעל 400,000 לינות תיירים, המייצגים קרוב ל-100,000 תיירים. נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא והציע דרכים להתמודדות עם המצב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תעשיית התיירות, כמו יתר תעשיות הייצוא, נפגעת בצורה חמורה מהירידה הדרמטית בשער החליפין של הדולר מול השקל. בתעשייה מעריכים כי ענף המלונאות יפסיד השנה קרוב ל-200 מיליון שקל. הפסד הכנסה בהיקף כזה, שקול לאובדן של מעל 400,000 לינות תיירים, המייצגים קרוב ל-100,000 תיירים.

אילת. לא ננקטו צעדים ממשיים להקלה בעלויות התפעול, למעט ביטול הצורך באחראי חדר כושר. (צילום: עירית רוזנבלום)
אילת. לא ננקטו צעדים ממשיים להקלה בעלויות התפעול, למעט ביטול הצורך באחראי חדר כושר. (צילום: עירית רוזנבלום)

נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן, פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, במכתב בו נאמר: "אין בכוונתי או ביכולתי לייעץ לך באשר לשער החליפין, וברור שאין ביכולתנו להשפיע על מעמדו של הדולר, אך יש בהחלט גורמים הנמצאים בשליטת הממשלה, שיכולים לאזן את שער החליפין ולקזז את השפעתו השלילית".

לדבריו, הדרך העיקרית להתמודד עם מצב זה הינה באמצעות הורדת עלויות התפעול והייצור של התעשייה בכלל, והמלונאות בפרט: "בחודש נובמבר אשתקד קיבלה הממשלה בראשותך החלטה המאמצת את מסקנות ועדת בר ניר להוזלת עלויות הנופש בישראל. לדוגמה, אחת המסקנות מתייחסת לצורך להפחית באופן דרסטי את עלויות האבטחה במלונות הנובעות מדרישות המשטרה, שרובן ככולן נוצרו כתוצאה מהמצב ששרר בארץ בתקופת האינתיפאדה, כלומר לפני עשור".

פדרמן מסביר שעלות האבטחה בבתי המלון עומדת על כ-2% מהמחזור, כלומר כ-180 מיליוני שקלים בשנה. סעיף זה לבדו יכול לאזן את הפגיעה הנובעת משחיקת שער הדולר, וההחלטה נמצאת בידי הממשלה.

אין הקלה בדרישות

במכתבו טוען פדרמן, כי למרות ניסיונות בלתי פוסקים ומספר פגישות עם השר לביטחון פנים, לא הושגה הקלה משמעותית בדרישות המשטרה, וזאת למרות העובדה שאזרחים רבים (בעיקר נשים) נהרגים מנשק של מאבטחים, והחלטת השר לפעול לצמצום מספר כלי הנשק שבידי הציבור, לא הושגה אפילו הקלה בדרישות לאחזקת נשק במלונות.

עוד כותב פדרמן: "אינני יכול לצפות לשינוי שער החליפין, אך אני כן יכול לבקש ממך להורות לנוגעים בדבר לבצע את החלטת הממשלה להורדת עלויות הנופש, ובאופן ספציפי להורות על הקלה מיידית בדרישות האבטחה ובצורך בהחזקת נשק במלונות".

העתקים מהמכתב נשלחו גם לשרי התיירות, האוצר, הכלכלה, ביטחון הפנים ומנכ"לי המשרדים ולצבי אורן, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים.

בקרב המלונאים קיימת ההבנה כי שער הדולר הנמוך פוגע בכלל היצואנים במשק, ולא רק בהם. עם זאת, ידוע לכל, כי תעשיית המלונאות הישראלית סובלת מעלויות תפעול חריגות ועודפות, שאינן קיימות אפילו ביעדים מתחרים במערב אירופה. בשנה האחרונה, מאז התקבלה החלטת ממשלה (בנובמבר אשתקד), לפעול להפחתת עלויות הנופש במלונות, לא ננקטו צעדים ממשיים בעניין, למעט ביטול הצורך באחראי חדר כושר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן