Skip to content

אהרונוביץ רוצה להגביל את מספר עורכי הדין לאסיר, כחלק ממאבק בטרור

הצעת חוק לפיה יוכל השר לביטחון פנים להגביל את מספר עורכי הדין שיכולים להיפגש עם אסיר, תובא לאישור ביום ראשון. זהו הפתרון שמצא השר כחלק מהתמודדות משרדו עם התגברות פעילות ארגוני הטרור מתוך בתי הסוהר. יש ביניהם, לפי ביטחון הפנים, כאלה המשמשים צינור העברה אל הכלא ומחוצה לו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הצעת חוק לפיה יוכל השר לביטחון פנים להגביל את  מספר עורכי הדין שיכולים להיפגש עם אסיר, תובא לאישור ביום ראשון. זהו הפתרון שמצא השר כחלק מהתמודדות משרדו עם התגברות פעילות ארגוני הטרור מתוך בתי הסוהר. יש ביניהם, לפי ביטחון הפנים, כאלה המשמשים צינור העברה אל הכלא ומחוצה לו

מאת: אליק מאור

ביום ראשון הקרוב עומד השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', להביא לאישור וועדת השרים לחקיקה, הצעת חוק שתעניק לו את הסמכות להגביל על פי שיקוליו את מספר עורכי הדין שניתן לאסיר להיפגש עימם בין כותלי הכלא. זאת, כחלק ממאבק בטרור המופעל מהכלא. כך עולה מפרסומי המשרד.

השר לוחם בטרור. אהרונוביץ (צילום: ציפי מנשה)

מטרת הצעת החוק, לדברי הפרסומים, היא לסייע בידי המדינה להיאבק בפעילות ארגוני הטרור בכלא. פעילות הטרור המופעלת מתוך הכלא אל החוץ, גברה לאחרונה, וכפי שנכתב בהצעת החוק, היא "באה לידי ביטוי במספר מישורים, ביניהם הכוונה והנעה של פעילות טרור מבין כתלי בתי הסוהר, גיוס פעילים לפעילות טרור מחוץ לבית הסוהר והנעת פעילות תשתית ענפה הכוללת, בין היתר, העברת כספים לאסירים ולמשפחותיהם וכן לתשתית הטרור בשטח. בנוסף, האסירים עוסקים בהברחות ציוד תקשורת סלולרי לשימושם בבתי הכלא".

המשרד לביטחון פנים טוען כי על פי מידע המצוי בידי כוחות הביטחון, חלק מעורכי הדין מסייעים להברחת ציוד התקשורת, מהווים צינור לטיפול בהעברת כספים מארגוני טרור לחשבונות האסירים והעברת מידע מהנהגת הארגונים מחוץ לכלא ולהיפך. 

שימוש בעורכי דין כצינור העברה אינו שמור לטרוריסטים בלבד. גם ארגוני הפשע השונים עוסקים באותה פעילות, באמצעות חלק מעורכי הדין איתם הם נפגשים. פעילות זו אם כך, איננה נחלתם הבלעדית של האסירים הביטחוניים.  במשרד לביטחון פנים טוענים שהמידע על פן זה איננו מספיק כפי שיש לגבי האסירים הביטחוניים. מניעת המפגש הפיזי תעזור בחסימת הפעילות הזו.

לגבי זכויות האסיר, פגיעה בהן טוענים במשרד לביטחון פנים כי אין כאן פגיעה בזכויות האסיר. מדובר בהצעת חוק הבאה להרחיב חוק שאושר כבר לפני חצי שנה, לפי החוק שאושר, ניתן  למנוע מפגשים בין עורכי דין לאסיר, אם קיים חשש מוצק להעברת מידע לצורכי פעילות טרור.  "לעיתים לא מספיק המידע על מנת למנוע ביקור כזה", מציינים גורמים במשרד.  "ולכן, המשרד לביטחון פנים מבקש להרחיב את החוק, כך שתאושר לשר היכולת הזו לפעול לפי ראות עיניו, אם יש צורך בכך". 

 "אין בהצעה פגיעה בזכותו העקרונית של האסיר להיפגש עם עורך דין. אין גם בהצעה בכדי להגביל את זהותו של עורך הדין, גם לא לפגוע בתדירות המפגש עם האסיר, אלא רק את מספר עורכי הדין עמם יוכל האסיר להיפגש"

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן