Skip to content

נלכדה כנופיית בני נוער יהודים בחשד לפשיעה לאומנית

משטרת ירושלים חשפה היום כי עצרה 14 ילדים ובני נוער, רובם תלמידי ישיבות, שפעלו במשותף לפגיעה בערבים וברכושם באזור הבירה. על פי המשטרה החבורה "שמה לה ליעד לפגוע בערבים. את המניע הלאומני הם ציינו בחקירתם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כנופייה הכוללת 14 בני נער יהודים בגילאי 13 עד 16,  כולם מאזור ירושלים, נעצרה בידי מפלג פשעים לאומניים של משטרת הבירה, כך מסר היום (ראשון), מפקח יניב פיאמנטה, ראש היחידה לפשיעה לאומנית. לדבריו, הנערים החשודים הלומדים בישיבות שונות ברחבי הארץ, נעצרו בחשד שפעלו בחודשים האחרונים כחבורה מאורגנת כדי לפגוע בערבים.

לטענת המשטרה הנערים השחיתו כלי רכב, ריססו כתובות נאצה ויידו אבנים לעבר כלי רכב שבהם זיהו נהגים ערבים. על פי המשטרה, הנערים העידו כי פעלו מתוך "שנאת ערבים וכנקמה לפיגועים שבוצעו נגד יהודים", למשל מקרה דקירת היהודי סמוך לשער שכם לפני כמה שבועות שעורר בנקרב הנערים זעם רב.

החקירה החלה לאחר שבשבוע שעבר הזעיק תושב שייח ג'ראח את המשטרה בעת שנערים חיבלו בכלי רכב בשכונתו. הנערים צולמו בעת מעשה על ידי מצלמות אבטחה שהיו באזור. שוטרים ומתנדבים הצליחו לזהות את שני המעורבים במעשה, שהובאו לחקירה. בעקבות חקירתם נעצרו גם החשודים הנוספים.

על פי החשד חיבלו העצורים בשמונה כלי רכב של ערבים סמוך לקבר שמעון הצדיק בעיר, חרטו על גבם וגרמו להם נזק קל.  פיאמנטה  הסביר כי הנערים "פעלו בחודשים האחרונים כחבורה מאורגת ששמה לה ליעד לפגוע בערבים. את המניע הלאומני הם ציינו בחקירתם, ואף הודו שבחודשים האחרונים הם הציתו רכב של ערבי תושב שייח ג'ראח ובמספר רב של מקרים יידו אבנים לעבר הולכי רגל ערבים, אוטובוסים וכלי רכב של ערבים תוך סיכון יושבי הרכב".
במשטרה הוסיפו כי התקיפות ויידוי האבנים בוצעו על ידי החבורה לאחר שערכו תצפיות ברחובות שבהם זיהו הולכי רגל או נהגים ערבים בכלי רכב שונים, פרטיים או מסחריים. כשאחד מכלי הרכב היה עוצר ברמזור אדום, התצפיתנים היו מסמנים לחבריהם לפעול ואלה יידו אבנים לעברם או פתחו את דלת כלי הרכב, כשהם יורקים על הנהגים או תוקפים אותם. עד כה אותרו כ-20 מקרים, והחקירה נמשכת. במשטרה חושדים כי הנערים מעורבים במקרים דומים נוספים. "אנו יודעים על עוד מקרים ומנסים לאתר את הקורבנות על מנת שיגישו תלונה", נאמר במשטרה.

עו"ד איתמר בן גביר, שמייצג את אחד הנערים, שולל בתוקף את החשדות כלפי מרשו ובכלל. "למשטרה יש עודף מוטיבציה. היא ניסתה להאריך את מעצרו בעוד כמה ימים אבל בית המשפט דחה אותם. אני לא בטוח שהעדויות יהיו קבילות בבית המשפט, מדובר בתרגילי חקירה על ילדים בני שש עשרה", אמר בן גביר והוסיף כי "אני מסופק אם ההודאות האלה יהיו קבילות בבית המשפט. וודאי שהמשקל שיינתן להם יהיה בעייתי נוכח הפגיעה בזכויות הנחקרים, העובדה כי השוטרים "הסיתו" את החשודים אחד נגד השני ולכל חשוד סיפרו כי חברו הפלילי אותו. המשטרה תצטרך להספק הסברים לבית המשפט על חקירות בשעות לילה, אי עדכון של עורכי דין, ופעולות שונות בניגוד לחוק הנוער שנחקק במדינת ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן