Skip to content

"זה יכול לחכות": תחנות לשליחת מסרונים בארה"ב

קבלה ושליחה של מסרונים בשעת נהיגה מסוכנת וקטלנית. בבריטניה נלחמים בתופעה במסע פרסום שנוי במחלוקת ואילו בניו-יורק מנסים לארגן חלופה - תחנת מסרונים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
תחנת מסרונים בארה"ב
תחנת מסרונים בארה"ב

נהיגה בשעת דיבור בטלפון הנייד היא פעולה אסורה שלא רואים הרבה במחוזותינו עקב אכיפה ומודעות גדולה לקנסות והענישה הכבדה הכרוכה בכך. כמו כן, האלטרנטיבה, דיבורית, מותקנת כמעט בכל רכב ומאפשרת נהיגה תוך כדי נהיגה ותשומת לב מרבית לנעשה בכביש.

לעומת זאת, מסרונים (שליחת וקבלת הודעות SMS) הם פגע רע ברחבי העולם ובישראל. במחקר שנערך בארה"ב נמצא כי כ-3,000 צעירים נהרגים כל שנה כתוצאה מתאונות בשעת שליחה או קבלת מסרונים וכ-300,000 נפגעים כתוצאה מכך.

בבריטניה נערך מספר שנים מסע הסברה עם סרטים שנויים במחלוקת, המציגים תאונות בהן נהרגו צעירים כאשר בידם טלפון נייד עם הודעת טקסט.

בארה"ב, החליט מושל מדינת ניו-יורק, אנדרו קואומו, על דרך אחרת להילחם בתופעה. לאחרונה חנך המושל תחנת עצירה על כביש מהיר, בה מתבקש הנהג לעצור ולקבל ו/או לשלוח את המסרונים שלו.

לאורך הכביש המהיר מוצבים שלטים המודיעים על המרחק לתחנת המסרונים הקרובה וכן הודעה "זה יכול לחכות" (It Can Wait), כלומר, ההודעה יכולה לחכות.

תחנות המסרונים נקראות Text Stop ובכוונת מדינת ניו-יורק להציב כ-90 תחנות כאלה בשלב הראשון. במקביל החליטה המדינה על הטלת קנס של 150 דולר ובנוסף חמש נקודות לכל מי שיתפס בשעת נהיגה כשהוא מקבל או שולח מסרון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן