Skip to content

עשרה בני אדם נהרגו היום בתקיפות טרור במצרים

מכונית ממולכדת, שהתפוצצה במטה ביטחוני בסיני, מוטטה מבנה בן ארבע קומות ובאיסמעיליה תקפו חמושים סיור צבאי מצרי. בקהיר נורה טיל כתף לעבר בניין הטלוויזיה הממשלתית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרה בני אדם נהרגו היום (שני), רובם חיילים ושוטרים, ולפחות 50 נפצעו במתקפת טרור בסיני. מדובר בשלוש התקפות נפרדות מצד חמושים אסלאמיים שהתרחשו אחרי יום קשה של התפרעויות המונים, תומכי הנשיא המודח מוחמד מורסי בקהיר. 53 בני אדם נהרגו אתמול (ראשון) ועוד 243 נפצעו בגל המהומות בקהיר. כך נמסר היום מפי גורמים רשמיים בקהיר.

מחסום צבאי בכניסה לאל עריש (צילום: אל אהראם)
מחסום צבאי בכניסה לאל עריש (צילום: אל אהראם)

בפאתי איסמעיליה פתחו חמושים אסלאמיים באש מתוך מכונית נוסעת לעבר סיור צבא בעיר. חמישה חיילים נהרגו ובתוכם מפקדם, קצין בדרגת סרן. המכונית עם החמושים בתוכה נמלטה מהמקום. תוך כך תקפה קבוצת חמושים אחרת את בניין תחנת הטלוויזיה הממשלתית במועדי, פרוור דרומי בקהיר. החמושים ירו טיל כתף לעברו שפגע באנטנת הלווין בגג הבניין. על פי הדיווח איש לא נפגע.  

כשעתיים מאוחר יותר התפוצצה מכונית ממולכדת בתוך מטה הביטחון שבעיר א-טור שבדרום סיני. על פי הדיווח חמישה חיילים נהרגו ו-50 נוספים נפצעו בהתמוטטות הבניין בן ארבע הקומות שקרס כמעט כולו. בצפון חצי האי המשיכו המצרים לסגור ולחשוף מנהרות הברחה בין רפיח לעזה. המצרים טוענים כי עד כה הרסו 743 מנהרות מתחילת השנה. לטענת גורמים בצבא, הצבא המצרי נמצא בישורת האחרונה של חיסול תשתיות הטרור בצפון חצי האי.

לאחרונה הזהירו בצבא המצרי את שלטון החמאס שיפעילו מל"טים ומסוקים להפצצות, על פי בנק מטרות בעזה, ברפיח ובבית חנון שבצפון הרצועה. עוד נאמר לחמאס, כי אם לא יפעל לעצירת התמיכה של ארגונים אסלאמיסטיים בטרור בסיני מתוך עזה, לא יהסס הצבא המצרי לתקוף בתוך הרצועה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן