Skip to content

שני צעירים נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע בפסגות

אמש נמסר על מעצר שני צעירים בחשד כי היו מעורבים בפיגוע בפסגות שבו נפצעה ילדה באורח קל. הנשיא עבאס: "אני מגנה את הפיגוע וכל שפיכת דם של ערבים או יהודים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התפתחות בפרשת הפיגוע בפסגות: כוח צה"ל עצר אתמול (שני), שני צעירים מהכפר אל-בירה הסמוך להתנחלות פסגות שבגדה המערבית; כך מדווחים סוכנויות זרות וכלי תקשורת. שני העצורים הם האחים מג'ד ועלא עדאווי בשנות ה-20 לחייהם. אביהם של השניים אמר לסוכנות כי הוא ניסה להיכנס לביתו אבל החיילים לא אפשרו לו ולכן הוא "ראה מרחוק ששניהם נעצרו" וכשהכוח הצבאי עזב הוא ראה "שהם גם עשו חיפוש בבית".

הסריקות בפסגות (צילום:מאיר אריאל, סוכנות תצפית)

מעצרם של השניים, כך דווח, הוא בשל חשד למעורבותם בפיגוע שאירע יומיים קודם לכן בפסגות. לפי הפרסומים מעצרם הגיע בעקבות מידע שהתקבל במודיעין הצה"לי. לדברי האב הוא לא היה מודע לכל חשד הנוגע לבניו. מצה"ל לא נמסרה כל תגובה לידיעה.

הפיגוע בפסגות אירע במוצאי שבת האחרונה כשהילדה, נעם שקד בת התשע, המתגוררת בפאתי היישוב, שהתה בחצר ביתה. לפתע נורתה בפלג גופה העליון על ידי אדם שחדר לתחומי ההתנחלות ונפצעה באורח קל. כוחות צה"ל שהוזעקו למקום פתחו בסריקות נרחבות אחר היורה. בשלב מסוים פשטו כוחות צה"ל על האצטדיון הסמוך לאל-בירה ולאחר סריקה באזור, שבו על עקבותיהם. בעת  הסריקות נסוגו כוחות הביטחון הפלסטינים מהכפר כדי שלא לייצר תקרית בין צה"ל לכוחות הביטחון הפלסטינים.

בשלב מאוחר יותר נמסר מדובר צה"ל כי נמצא כלי נשק מאולתר בוואדי שבין פסגות ואל-בירה. בהודעה שבאה מאוחר יותר שלל דובר צה"ל ידיעה הזו. עד אתמול, עם זאת, לא נעצר איש. הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס (אבו מאזן) שנפגש אתמול במוקטעה שברמאללה עם קבוצת חברי כנסת מהשדולה לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני והערבי-ישראלי, גינה את הפיגוע ואמר כי הוא מגנה כל שפיכות דמים, ושהוא מצפה שעמדה זו תהיה ברורה לכול, גם לישראלים.

סרטון מהמעצר באל-בירה:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן