Skip to content

ממתינים לפתרון שכלל לא נראה באופק

הרפובליקנים והדמוקרטים ממשיכים להתקוטט ביניהם. אם לא תושג פשרה הכלכלה הגדולה בעולם תיכנס למצב של חדלות פירעון. המדדים המקומיים התעלמו כמעט לחלוטין מהמגמה השלילית בשווקים והצליחו לסגור את יום המסחר בטריטוריה החיובית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפסימיות בשווקים הפיננסיים צוברת תאוצה על רקע סוגיית תקרת החוב. הרפובליקנים והדמוקרטים ממשיכים להתקוטט ביניהם ופתרון של ממש כלל אינו נראה באופק. אם לא תושג פשרה עד ה-17 באוקטובר, הכלכלה הגדולה בעולם תיכנס למצב של חדלות פירעון וזה עלול להוביל לקריסה בשווקים.

זירה מקומית

המדדים המקומיים התעלמו כמעט לחלוטין מהמגמה השלילית בשווקים והצליחו לסגור את יום המסחר בטריטוריה החיובית. מדד ת"א 25 סגר את היום באזור ה-1282 הנקודות. היום יתכנו ירידות על רקע המגמה השלילית בעולם וחוסר הוודאות השורר בשווקים לקראת פרסום הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה בארה"ב.

בזירת המט"ח המקומית, הדולר מתחזק בזירה הבינ"ל וזה בא לידי ביטוי גם אצלנו. הצמד המקומי נסחר מעל 3.55 ונראה כי התחתית שנבנתה באזור ה-3.5 שקלים לדולר, תצליח להחזיק מעמד בתקופה הקרובה. התחזקותו של הדולר צפויה לצבור תאוצה אם וכאשר יו"ר הפד' ירמוז על צמצום היקף הרכישות במסגרת הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה אשר יפורסמו הערב. מבחינה טכנית, שבירה של אזור ה-3.5 שקלים לדולר תוביל לירידות לכיוון 3.4 ואילו פריצה מעל 3.6 תוביל להמשך ההתחזקות של הדולר אל עבר 3.7.

זירה בינלאומית

הפתיחה החיובית לעונת הדוחות הרבעוניים בארה"ב לא מצליחה לבלום את הירידות בשווקים. ענקית האלומיניום "אלקואא" הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים. על פי הדוח, רווחי החברה הסתכמו בכ-120 מיליון דולר, עלייה של 58% בהשוואה לרבעון השני, אז הרווחים הסתכמו בכ-76 מיליון דולר.

בערב יפורסמו הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה בארה"ב. אם יו"ר הפד' ירמוז על צמצום היקף הרכישות במהלך החודש הקרוב, הדולר עשוי להתחזק מול כל המטבעות הנסחרים מולו. אם יו"ר הפד' לא ירמוז כלל על שינוי במדינות המוניטרית, הדולר צפוי להיחלש.

המשקיעים ימשיכו לעקוב גם אחרי מה שנעשה בארה"ב בעניין סוגיית תקרת החוב. אנו מעריכים כי הרפובליקנים יתקפלו בסופו של דבר ולא יתנו למצב להתדרדר עוד יותר. הם (הרפובליקנים) לא ירצו להיות אחראים למצב שבו הכלכלה הגדולה בעולם תיכנס למצב של חדלות פירעון.

המשקיעים גם עשויים להגיב בחיוב למינוי הצפוי של גינט יילן ליו"ר הפד' במקומו של ברננקי. יילן תומכת במדיניות מרחיבה בדיוק כפי שנוהג לעשות זאת ברננקי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן