Skip to content

חשד לפיגוע: אל"מ שריה עופר נרצח בבקעה באלות ומוטות ברזל

שריה (יאיא) עופר יצא לברר נסיבות רעש ונביחות כלבים בביתו במושב ברוש בבקעה ואז הותקף. בת זוגו נמלטה והזעיקה את מד"א ומשטרת ש"י. צה"ל חסם את האזור ומבצע סריקות בניסיון לעלות על עקבות התוקפים. האירוע הוכרז כפח"ע. בשעות הצהריחם המוקדמות מעצרו חמישה פלסטינים שככל הנראה קשורים לפיגוע.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אל"מ בדימוס, שריה (יאיא) עופר בשנות ה-50 לחייו, ממקימי יחידת שלד"ג, תושב הישוב ברוש הסמוכה לשדמות מחולה שבצפון הבקעה, הוכה הלילה (שישי) למוות בידי אלמונים שפרצו לביתו והתקיפו אותו באלות ובמוטות ברזל. באירוע הזה הותקפה גם בת זוגו של ההרוג, מוניק, אישה בשנות החמישים לחייה. האישה הצליחה להימלט מביתה, נחבלה בעת מנוסתה והוחשה לטיפול בידי מד"א לבית החולים העמק בעפולה ומצבה הוגדר כקל עד בינוני.

Offer sheraya
שריה עופר, הנרצח מהבקעה (צילום משפחתי)

ממד"א נמסר כי הלילה ב-00:50 דווח למד"א גלבוע על גבר ואישה שככל הנראה הותקפו על ידי אנשים ביישוב בצפון הבקעה. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו למקום והעניקו לה טיפול בעוד שמצבו של הבעל הוכרז אנוש ומותו נקבע במקום. כוחות צה"ל ומשטרת ישראל פתחו בסריקות ומרדף אחרי האלמונים. בשעות הצהרים המוקדמות עצרו כוחות הביטחון חמישה פלסטינים שככל הנראה קשורים לפיגוע.

מפרטים ראשונים של חקירת האירוע עולה כי הלילה ישבה האישה עם בעלה בביתם כשלפתע שמעו רעשים מכיוון החצר ואת הכלבים נובחים. בן זוגה, אל"מ בעברו הצבאי, יצא לחצר לבדוק את הסיבות לרעש והנביחות ואז הותקף בידי שני אלמונים. האישה שראתה את המתרחש נמלטה מהבית והזעיקה מכר שהזעיק את משטרת ש"י. היא זחלה בין שיחי הגינה וככנראה נפצעה לאחר שנחבלה כשנפלה ונחתכה מגדר תיל. היא הגיעה אל הכביש ושם נמצאה על ידי המכר, אשר הזעיק את מד"א שהזניקו נט"ן למקום ודיווחו למשטרה.

עוד נודע כי האישה סיפרה לבתה כי כמה דקות לאחר שיצאה לשטח שמעה קולות בערבית וראתה שמחפשים אותה בעזרת פנסים. לאחר בירור ראשוני הוחלט להגדיר את האירוע כאירוע פח"ע (פעילות חבלנית עוינת), והאירוע עבר לניהול הצבא והשב"כ. כוחות גדולים של צה"ל בפיקודו של מח"ט הבקעה אל"מ ירון בית און, הציבו מחסומים באזור והחלו לנסות להתחקות אחר עקבות התוקפים.

יצוין כי לפי שעה כל הכיוונים נבדקים ולא נשללת גם אפשרות כי התקיפה בוצעה על רקע פלילי. משטרת ש"י מטפלת במישור המודעיני ומסייעת בידי צה"ל בביצוע הסריקות. ראש מועצת בקעת הירדן דוד לחיאני אמר הבוקר כי אין לו ספק "שהאלמונים באו במטרה לרצוח. היה ניתן לראות  בזירה אכזריות לשמה. מראה שלאדם קשה לעמוד בו", "ידוע לנו מה הם כלי הרצח ועל פי אופי הזירה ברור לי כי מדובר בפיגוע לאומני, הוא אמר.

מפרטים ראשונים שהגיעו לידי מגפון עולה כי הגבר נאבק בידיים חשופות בתוקפיו בטרם הוכרע בידי תוקפיו במוטות ברזל ואלות. עדת ראייה שפגשה באישה מייד לאחר שהגיעה לכביש והזעיקה עזרה אמרה כי האישה סיפרה כי האלמונים מרביצים לבעלה באלות וברזלים. משה דהן, פרמדיק מד"א שהגיע לשטח, אמר כי הם פגשו באישה שהיתה נסערת וחבולה בגפיה. בעת שצוות מד"א טיפל בה, כוח רפואי של צה"ל טיפל במקביל בגבר אך ללא הועיל.

חמישה חשודים נעצרו בחשד לרצח אל"מ (במיל') שריה עופר, כתוצאה מסריקות שנערכו באזור בקעת הירדן בשיתוף פעולה של כוחות הביטחון. בשלב זה עולה כי אין אינדיקציה ברורה אם האירוע מהווה פעילות חבלנית עוינת או שהתרחש על רקע פלילי.

האירוע אירע פחות משבוע לאחר שנעם גליק, בת 9 ותושבת פסגות בגדה במערבית, נפצעה בידי אלמונים שנמלטו. בתחילה חשבו כי הילדה נפצעה מירי בצווארה אך לאחר מכן הסתבר כי הילדה נדקרה או נחתכה מסכין. לפני כמה ימים עצר כוח צה"ל שני צעירים פלסטינים מהכפר הסמוך לפסגות, אך טרם נקבע אם יש להם יד בדבר. בסוף החודש שעבר נורה בחברון למוות סמל גל קובי בידי צלף פלסטיני שטרם אותר ויומיים קודם לכן נרצח החייל תומר חזן בידי פלסטיני שעבר איתו במסעדה.

מיהו שריה (יאיא) עופר ?

יאיא, שריה עופר הוא בנו של דוד עופר, שהיה מפקד מחוז תל אביב במשטרת ישראל. אחיינם של האחים יולי וסמי עופר. אחיו, יצחק (במבי) עופר, היה טייס קרב שנפל ברמת הגולן במהלך מלחמת יום הכיפור. עופר היה ממקימי יחידת שלד"ג, ומפקדה לשעבר של סיירת שקד. בשנת 82, הוא פיקד על הכוחות שפינו את ימית ובמהלך  שירותו הצבאי שירת כסמח"ט גבעתי. לאחר שחרורו מצה"ל פנה לעסקים, שם שקע בחובות בני מיליוני שקלים. בשנת 1990 הגיע לברוש בבקעת הירדן ופעל להקמת כפר נופש בשם "ברוש הגבעה". גם כאן הוא נחל אכזבה קשה.  בשנת 2000 הוא הסתבך בפלילים והואשם כי עמד מאחורי הונאת מע"מ והמכס בגובה של 16.5 מילין ש"ח.  שמונה שנים אחרי כן, הוא הורשע באשמת שיבוש הליכי המשפט  ובהדחה. בעקבות כך הוא נדון לחצי שנת מאסר שהומרה בעבודות שירות. ב2011 הוא זוכה ממרבית הליכי האישום מלבד סעיף אחד בךבד – אי הגשת דו"חות במועד. אסתר עופר גרושתו חיה בבית ינאי בווילה שבנק דיסקונט ביקש לעקבלה ונתקל בהתנגדות אסתר שטענה כי הבית משועבד לעזבון משפחת עופר. לאחרונה נישא שריה למוניק ובני הזוג גרו בברוש. שרה הותיר אחריו שלוש ילדים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן