Skip to content

מסר לעולם: חיל האוויר תרגל טיסות ארוכות טווח

תיעוד מיוחד של תדלוק אווירי כפי שתורגל באימון. בחיל-האוויר מפתחים את היכולת לפעולה רחוקה, ממוקדת או רחבה. בטייסות הדגישו: "האימון חידד היכולות כי כל האופציות על השולחן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במקביל לכך שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו יוצא מגדרו בשורת ראיונות לכלי תקשורת העולמיים  ובאירופה להתריע מפני הסכנה האיראנית ולהקשיח את עמדותיהם במשא ומתן עם אירן, יצאו טייסות הקרב של חיל-האוויר בשבוע האחרון לאימון מיוחד ומורכב בטיסה ארוכת טווח. במהלך הטיסה התאמנו הצוותים על תדלוק אווירי ובחנו את היכולת לטוס "הרחק מכאן". אין ספק כי האימון שולח מסר נוסף לעולם ולאיראן כי ישראל מוכנה לפעול לבדה ובעצמה בעת הצורך, כפי שאמר נתניהו בנאומו האחרון בעצרת הכללית של האו"ם.

israeli air force
תדלוק אווירי (צילום: חיל האוויר)

כשאומרים "כל האופציות על השולחן", אפשר להבין שמדובר גם באופציות צבאיות. חיל-האוויר, הזרוע הארוכה של צה"ל, היא האחראית למימוש האופציה אם תידרש, ולצורך כך בטייסות מתרגלים ומחזקים את קשת היכולות, בין השאר, גם בטיסות ארוכות טווח. בתחום הזה נדרש חיל-האוויר לפתח יכולת פעולה רלוונטית, מפעולה ממוקדת ועד לפעולה רחבה. נכתב באתר חיל האוויר הרשמי. דובר צה"ל מציין כי "האימון בתקופה האחרונה אינו שונה מאימונים שנעשו בשנים האחרונות והוא בוחן את מרב הפרטים בתרחיש המדובר – החל מהתכנון במחלקת מבצעים ובטייסות, דרך הטיסה עצמה והתדלוק האווירי ועד הניהול ממרכז השליטה של החיל".

מפקד אחת מטייסות הקרב שהשתתף בגיחה, ציין כי האתגרים בטיסה מסוג זה מתחילים כבר בתכנון וממשיכים בטיסה שהיא רחוקה מהבית, תנאי מזג אוויר ותנאי שטח לא מוכרים ונוספים על כך גם האיומים האפשריים בדרך. בטייסות הודגש כי האימון חידד את היכולות וחיבר בין כלל המרכיבים והטייסות שמשתתפות לאימון המורכב והייחודי. בהיבט האישי מספרים הטייסים על חוויית טיסה ממושכת הדורשת ריכוז למשך כמה שעות וגם הכנות פיזיות מיוחדות בהיבטי מנוחה ותזונה.

תדלוק אווירי:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן