Skip to content

IAA : רשמים ותמונות מתערוכה

תערוכת המכוניות הדו-שנתית המתקיימת בפרנקפורט נחשבת לתצוגת חידושי עולם הרכב החשובה בעולם. אז מה הציגו לנו שם לפני כחודש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחודש שעבר נערכה זו הפעם ה-65 תערוכת המכוניות של פרנקפורט – IAA. לא יכולתי להתאפק וביקרתי בתערוכה שהיא מפגן ענק של תעשיית הרכב בכלל עם דגש על ענקיות הרכב הגרמניות.

כבר בכניסה לתערוכה נשאלתי לאן פני מועדות – האם לביתן BMW ואז לפנות ימינה או אולי לביתנים של מרצדס אאודי ופולקסווגן ואז עלי לפנות לכיוון שמאל. הרוב קובע ופניתי לאזור בו בנייני התערוכה הענקיים של פרנקפורט מכילים בכל אולם חברה או יותר נכון, קבוצת חברות אחרת.

הביתן הראשון שמשך את תשומת ליבי בגודלו וכן בתנועה הבלתי פוסקת של מבקרים הנבלעים בתוכו, היה ביתן מס' 3 שהכיל בקרבו את מותגי קבוצת פולקסווגן- VW, סיאט, סקודה, פורשה, בנטלי למבורגיני ומזראטי בכפיפה אחת.

VW GROUP (צילום דני בר)

משכו את תשומת הלב מכוניות רבות שהיו תחת הכותרת E או CO2 כלומר הרבה חשמלי, היברידי ופליטות מזהמים נמוכות.
פורשה 918 היתה כוכב אזור היוקרה של קבוצת VW.
פורשה 918 (צילום דני בר)

רכב על עם מנוע 4 פעימות בתצורת V8 ונפח של 4600 סמ"ק הנעזר בשני מנועים חשמליים המפיקים יחדיו 887 כו"ס.
918 עם 3 מנועים ו-887 כו"ס (צילום דני בר)

הביתן הבא שנהרו לתוכו עשרות אלפי המבקרים בכל אחד מימי התערוכה ובכל שעות התצוגה היה זה של מרצדס וסמארט שבו התקיימה הצגת מולטי מדיה עם כלי רכב ומסכים ענקיים המשתלבים יחדיו לשואו מרהיב של יכולת ויזואלית המדגימה היטב את יכולות ותכונות כלי הרכב שהובאו בפני הקהל.

מרצדס-בנץ הציגה והדגישה בעיקר את המגמה הירוקה והחשמלית ועוד יותר מכך את נושא הבטיחות ותכונות ההגנה על הנהג וסביבתו בשעת נהיגה עם מרצדס.

אלפי מבקרים, ביניהם לא מעט ישראליים ( גם שלומי לחיאני עם שני בניו נראו שם בוחנים כמה מדגמי מרצדס ) צבאו על היציאים על מנת לחזות בהצגה או בתצוגה הדינמית של מרצדס שהתרחשה כל שעה עגולה.

זירת התיאטרון של מרצדס (צילום דני בר)

גם מרצדס דאגה להציג את פליטת המזהמים הנמוכה והמגמה הירוקה של כלי הרכב דגמי 2014 וכמובן לא פחות מכך מערכות בטיחות ממוחשבות.

מערכת לעצירת הרכב ברגע שמגיע למרחק של פחות מ-50 ס"מ מרכב אחר

מעגל הגנה מתאונות (צילום דני בר)

מערכת לבלימה עם התקרבות להולך רגל
הגנה על הולכי הרגל (צילום דני בר)

מערכת השומרת על סביבה נקייה ממפגעים מסביב לרכב.

גם סמארט היתה צעירה שובבה ורעננה ומשכה קהלי מטרה מגוונים ולא רק צעירים אורבניים גרמנים.

הביתן של AUDI היה קטן יחסית אולם תור מתמשך של מבקרים שנעו והתקדמו ברציפות ללא הרף, נבלע בתוך הביתן בו הוצגו רק חידושים ומכוניות אטרקטיביות ומהירות, וגם שם האותיות E ו- 2CO היו כוכבות בכל פינה- הרבה חשמל ואוויר נקי ממזהמים.

AUDI A3 חשמלית (צילום דני בר)

משם אצתי רצתי לצד השני של התערוכה, דרך ביתני היצרניות היפניות ( מיצובישי, אינפיניטי, מזדה, טויוטה ועוד ), דרום קוריאניות ( יונדאי וקיה ) ואחרות שהציגו ביתנים קטנים הרבה יותר ופחות מושקעים ולכן גם הרבה פחות אטרקטיביים לקהל המבקרים.

ביתן 11 היה גם הוא אבן שואבת לעשרות אלפי מבקרים ביום תודות לתצוגה מרהיבה ומושקעת של BMW ומיני עם פינה סולידית לרוילס רויס.

בתוך הביתן ניבנה מסלול נסיעה להצגת דגמי המכוניות שנסעו גם מהר וגם בתאוצות מרהיבות מעל ראשי המבקרים מצד אחד של האולם לצידו השני שם היתה זירת תאטרון לישיבה ולצפייה במולטימדיה של נופים, מכוניות ומצגות של תכונות מעניינות של כלי הרכב הנוסעים על המסלול.

הזירה הבווארית (צילום דני בר)

כמובן שגם היצרנית הבווארית לא פסחה על טרנד החשמלי ולא מזהם עם שלל דגמים ופיתוחים.

אז מה היה לנו ? הרבה חשמלי, פחות זיהום אוויר, הרבה מבקרים, הרבה מכוניות גרמניות, מעט אמריקאיות ועוד פחות סיניות והרבה מאד תקוות למחירים נגישים וידידותיים למשתמש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן