Skip to content

"הבעת אמון בתעשייה הביטחונית הישראלית ובאנשיה"

אומר שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, בעקבות בחירתה של חברת אלביט מערכות לייצר את קסדת הטייס למטוס הקרב F-35. בקסדה הנמצאת בפיתוח מוקרן המידע על משקף הכיסוי של הקסדה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בתא הטייס של F-35. הטייסים יחבשו קסדה שאלביט מערכות שותפה לפיתוחה
שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בתא הטייס של F-35. הטייסים יחבשו קסדה שאלביט מערכות שותפה לפיתוחה

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בירך הבוקר את חברת אלביט מערכות לאחר שנבחרה על ידי הפנטגון וחברת לוקהיד מרטין, לייצר, בשיתוף עם רוקוול קולינס, את קסדת הטייס למטוס הקרב F-35 HMDS דור 3. המטוס נרכש על ידי ישראל וצפוי להצטרף לחיל האוויר בשנת 2016.

בביקורו בשבוע שעבר במפעלי לוקהיד מרטין, בישר לראשונה לשר הביטחון ראש הפרויקט בחברה, הגנרל כריסטופר בוגדן, כי חברת אלביט מערכות נבחרה לייצר את הקסדה. זרת בעקבות הודעתו של המשרד לשיתוף התוכניות (JPO – Joint Program Office) של מטוס הקרב המשולב F-35 בפנטגון לחברת לוקהיד מרטין, כי הוחלט לעצור את פיתוח קסדת הטייסים החלופית לטייסי ה-F-35 ולהתרכז, באופן בלעדי, בפיתוח הקסדה של רוקוול קולינס ואלביט מערכות ארה"ב מהדור השני – HMDS, שבה משתמשים כעת באימונים ובניסויים של ה-F-35.

את הקסדה תספק חברת אינטרנשונל (VSI), החברה הבת של אלביט מערכות ורוקוול קולינס והיקף החוזה הוא 45 מיליון דולר. קסדת טייסי הקרב המשוכללת מיועדת לחילות הים והאוויר של ארה"ב ולמדינות נוספות: פינלנד, אוסטרליה, בלגיה, קנדה ושווייץ. באמצעות הקסדה מסוגל הטייס לכוון את מערכות הנשק כנגד מטוסי אויב ומטרות קרקע ללא צורך בתמרון המטוס כולו.

"אני מברך את חברת אלביט מערכות על היותה שותפה לפרויקט דגל עולמי של ייצור מטוס הקרב המתקדם בעולם. חברת אלביט מערכות נבחרה לייצר את קסדת הטייס בזכות ניסיון רב שנים, איכות ללא פשרות ויכולות מהטובות בעולם בתחום, ומצטרפת בכך לתעשייה האווירית אשר שותפה לייצור חלקים מהמטוס".

"שגרירה חשובה של מדינת ישראל"

לדברי השר "אלביט מערכות, כמו חברות אחרות בתעשייה הביטחונית הישראלית, היא שגרירה חשובה של מדינת ישראל ברחבי העולם, שאינה מפסיקה להתקדם ולהתפתח. היא מסמלת מצוינות ישראלית המבוססת על ידע ורוח, ותורמת רבות לכלכלה ולחברה בישראל. הבחירה בחברת אלביט מערכות לייצור קסדת הטייס היא הבעת אמון בתעשייה הביטחונית הישראלית ובאנשיה, ובטוחני כי גם בשנים הבאות נמשיך להשתלב ולהוביל בתחום פרויקטים משמעותיים בעולם".

"מצפים להמשך פיתוח"

"החלטה זו מאמתת את ההישג המשמעותי שהושג על ידי רוקוול קולינס ואלביט מערכות ארה"ב שפיתחו מערכות ראיה בטכנולוגיה של הדור הבא, המספקות יכולות חסרות תקדים לתמיכה בתכנית F-35", אמר קלי אורטברג (Kelly Ortberg) מנכ"ל ונשיא, רוקוול קולינס, "אנחנו מצפים להמשך הפיתוח והייצור של הדור השלישי של קסדת HMDS של ה-F-35, שיציע יכולות אף יותר גדולות, תוך צמצום העלות כוללת של תכנית גורלית זו".

"אנו מעריכים את האמון ותמיכה של המשרד לשיתוף התוכניות של מטוס הקרב המשולב F-35 בפנטגון ולוקהיד מרטין שהובילו לקבלת ההחלטה הזאת", אמר בצלאל (בוצ'י) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, "קסדת F-35 ממנפת חדשנות אדירה, המבוססת על טכנולוגיה והניסיון שנצבר על ידי אלביט מערכות ורוקוול קולינס, בכמעט שני עשורים של שיתוף פעולה בפיתוח, ייצור וקליטה של אלפי קסדות מתקדמות למטוסי קרב. אלביט מערכות מחויבת להצלחתה של תכנית ה-F- 35".

"בתנאי יום ולילה"

קסדת HMDS מספקת לטייסים התמצאות במצבים חסרי תקדים, כאשר כל המידע שהטייסים צריכים על מנת להשלים את משימותיהם, בכל תנאי מזג אוויר, ביום ובלילה, מוקרן על משקף הכיסוי של הקסדה. בנוסף לכך הטייסים מקבלים תמונות באמצעות מצלמות אינפרא אדום הממוקמות סביב המטוס, המאפשרות להם ל"ראות" דרך שילדת המטוס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן