Skip to content

ראשי המכללות הטכנולוגיות: נשבות רעב אם לא יושגו הסכמות

פורום המכללות הטכנולוגיות נערך לפתיחת שנת הלימודים ללא תקצוב והכריז על פתיחת שנת הלימודים בשביתת רעב של מנהלי המכללות הטכנולוגיות מול משכן הכנסת החל ממחר. "זהו יום שחור למשק ולמדינה" אמרה יו"ר הפורום ד"ר יוכבד פנחסי אדיב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום (א') נפתחה שנת הלימודים עבור 300,000 סטודנטים בישראל. "זהו יום שחור למשק ולמדינה, לא ייתכן ששנת הלימודים האקדמית נפתחה ללא תקצובם של ההנדסאים במערכת ההשכלה הטכנולוגית. שרי האוצר והכלכלה אמרו את שלהם: עתיד ההנדסאים , הידיים העובדות של המשק, לא מעניין אותם והם החליטו בברית משותפת להרעיבם", אמרה אמרה יו"ר הפורום, ד"ר יוכבד פנחסי-אדיב.

המכללות הטכנולוגיות פותחות היום את השנה לאחר שהממשלה לא נענתה לדרישתן להעברת  תקציב חירום של כ-140 מיליון ש"ח לחמש שנים. מחר (שני) בשעה 9:30 תתכנס ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות חה"כ חיים כץ על מנת לדון בגורלן של המכללות הטכנולוגיות.

באותה העת יושבתו הלימודים בכל המכללות הטכנולוגיות לצורך הסברה לכלל הסטודנטים להנדסאים על המאבק המתמשך מול משרדי האוצר והכלכלה. בדיון ישתתפו גם יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, אורי רשטיק, ונציגים מאגודות הסטודנטים מרחבי הארץ. התאחדות הסטודנטים הארצית תומכת במאבק של המכללות.

מנהלי המכללות הודיעו היום, כי אם לא יושגו הסכמות בין משרד האוצר, הכלכלה ופורום המכללות בדיון בועדת העבודה, הרווחה והבריאות  בדבר תקצוב המכללות הטכנולוגיות, הם יחלו בשביתת רעב במאהל מחאה שיוקם בירושלים, לאחר הדיון בוועדה.

שבענו הבטחות. אורי רשטיק
שבענו הבטחות. אורי רשטיק

אורי רשטיק, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית: "ערב פתיחת שנת הלימודים האקדמית ולכ-24 אלף הסטודנטים במכללות הטכנולוגיות לא ברור האם יוכלו ללמוד באופן סדיר, שכן במשך שנים 'ייבשה' הממשלה את מוסדות הלימוד שלהם מבחינה תקציבית. הסטודנטים במכללות הטכנולוגיות מעוניינים ללמוד ולהשתלב בתעשייה הישראלית שכל כך צריכה אותם. מגיע להם ללמוד באותם התנאים בהם לומדים הסטודנטים במוסדות האקדמאים. שבענו מהבטחות והצהרות. זה הזמן לבצע צעדים שימנעו את קריסתה של מערכת ההכשרה של ההנדסאים והטכנאים בישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן