Skip to content

נתניהו פועל לזירוז התחרותיות במוצרי מזון

במטרה להפחית את עלויות מוצרי המזון הנחה ראש הממשלה את מנכ"ל משרדו, הראל לוקר, להגיש דיווח על הצעדים אותם נוקטת הממשלה על מנת להקל על ייבוא מוצרי המזון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את מנכ"ל משרדו הראל לוקר להגיש דיווח על הצעדים אותם נוקטת הממשלה על מנת להקל על ייבוא מוצרי המזון, במטרה להפחית את עלויות המזון בישראל.

"המפתח הוא הגדלת התחרות"

המפתח הוא הגדלת התחרות. נתניהו (צילום: לע"מ)
המפתח הוא הגדלת התחרות. נתניהו (צילום: לע"מ)

"אפשר וצריך להוריד את מחירי המזון – המפתח הוא הגדלת התחרות, ואת התחרות יש להגדיל גם באמצעות פתיחת שוק המזון לייבוא. הורדת מחירי המזון היא אחת המטרות שהצבתי בפני הממשלה הנוכחית", הדגיש ראש הממשלה ראש הממשלה בעת סקירה של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, שבמסגרתה הוצגה השוואה בין מחירי ירקות ופירות בישראל לאלה באירופה.

השוואת מחירים בטלפון

בנוסף ביקש ראש הממשלה בישיבת הממשלה, לקדם פתרונות טכנולוגיים, דוגמת אפליקציות לטלפונים חכמים שיאפשרו לאזרחים להשוות מחירים באופן יעיל יותר בדגש על מיקום המגורים ומיקום מבקש המידע על מנת לאפשר רכישת מזון במחירים הנמוכים ביותר.

הצעת החוק

בכנסת ממתינה לקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק להגברת התחרותיות בשוק המזון, שאושרה לפני שנה. הצעת החוק מבוססת על מסקנות ועדת קדמי ולאחר שאושרה בקריאה ראשונה נקבע, כי תדון בוועדה משותפת של ועדת הכספים וועדת הכלכלה בראשות יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן מהעבודה, כאשר המשנה שלו יהיה ח"כ עפר שלח מיש עתיד).

ועדת קדמי המליצה בין השאר על הקלות בייבוא מזון, הפחתת עידוד מותגים פרטיים, הפחתת חסמים רגולטורים, פתיחת חנויות של מתחרים חדשים באזורי ריכוז אוכלוסיה גדולים, ואיסור סידור מדפים ברשתות השיווק על ידי הספקים. הצעת החוק כוללת גם פרסום באינטרנט של מחירים מוצרי המזון ברשתות, לצורך השוואת מחירים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן