Skip to content

מורשת הרב יוסף היא של פיצול, איבה וסחטנות

עובדיה יוסף לא השאיר מורשת יהודית ספרדית מפוארת או החזיר עטרה ליושנה – הוא הזיק לה. אמירותיו ומנהגיו של הרב עובדיה יוסף זרים לציבור היהודי חילוני, וגורמים להתרחקות מהמסורת היהודית, וש"ס היא השחיתות השלטונית בהתגלמותה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שנה מהחיים שלי ביקשו ממני אריה דרעי ותומכיו לתרום לרב שלהם, אדם בן 93 שנפטר בשיבה טובה. ומה לעשות שאלוהים בעצמו לא יכול להושיע מזקנה, הוא הרי קצב את שנות חיינו ל-120. הרב עובדיה יוסף היה קרוב דיו לגיל המופלג, יותר ממרבית העם. ואני חושד, שרק במקרה הם לא אמרו שאם אני לא יודע איך תורמים שנה מהחיים, אז אפשר גם בצ'ק, ומזומן עדיף.

הרב עובדיה יוסף ז"ל (צילום: ויקימדיה)

בניגוד לעובדיה יוסף אני בור ועם הארץ בכל מה שנוגע לתורה, ודאי בענייני ההלכה. אני רוצה לדבר על המורשת של עובדיה יוסף, ולא זאת שבונים לו עכשיו בתקשורת, כאילו היה הגאון התורני הגדול ביותר זה מאות בשנים, קביעה שהפלג האשכנזי של החרדים די מלגלג עליה. אני ממש מחכה לרגע שבו אריה דרעי יעבור את הקו הנסתר והמוסכם לפולחן האלילים שלו ושל הכת, זו שתצית את מלחמת הרבנים המתים, מי היה חשוב יותר, גדול יותר, חכם יותר וכו'.

עובדיה יוסף לא השאיר מורשת יהודית ספרדית מפוארת או החזיר עטרה ליושנה – הוא הזיק לה. לא אזכיר את הציטוטים שלו נגד כמעט כל קבוצה באוכלוסייה שאינה חרדית כמוהו, ואין טעם להזכיר כי בחר להיות "צבעוני בלשונו" יותר מדי פעמים. בעיני הוא בעיקר הוסיף תבלינים קללות, נאצות, טקסי פולחן מוזרים כמו נשיקות על הזקן, גלימות מפוארות וכתר מבד משי יקר על הראש כיאה למלך, אבל אולי הוא ראה עצמו ככוהן הגדול בבית המקדש.

אין ספק כי כל אלו ובצירוף התבטאויותיו, פגעו בדמותו הציבורית. הוא נתפס כרב חרדי פוגעני, גס רוח, גזען, שוביניסט, והרע מכול הוא שמאות אלפי חסידיו ושוטיו, למדו ממנו להיות כאלו בדיוק, עם כל הסממנים הנלווים. מה הקשר של כל אלו ליהדות?

ש"ס, "התאחדות הספרדים שומרי תורה", שזכתה בבחירות 92'  בכינוי העממי "שישה סחטנים", היתה מפלצת פוליטית מושחתת, שתפחה הרבה מעבר לממדיה הטבעיים והמתקבלים על הדעת. הכוח משחית – זו אינה סיסמה אלא דרך חיים פרגמטית של נבחרי ש"ס ושני העומדים בראשה, אריה "העבריין המורשע" דרעי, ואלי "איש לא עשה פסיק ממה שאני עשיתי", ישי. בחסותם של שני בריוני הפוליטיקה האלו, תחת ניצול ציני של שמו של עובדיה יוסף, הפכה ש"ס להיות שם נרדף לשחיתות פוליטית, בדלנות, סחיטה, ולא מהסוג הממזרי שעובד לטובתנו.

אז מה עולה לכם בראש כשאתם שומעים את המילה ש"ס, (ואתם לא חייבים להיות מצביעי "אין עתיד")? כפייה דתית? שעון חורף? משרד הפנים הגזעני והמרושע? משרד הדתות להלבנת העברות כספים ייחודיים? אלפי משרות למקורבים ולכל משפחת עובדיה העשירה על חשבון הציבור שלה? מענקים נרחבים לבחורי ישיבות? ילדים רבים בגיל מוקדם? תחמנות בשם היהדות? השתמטות מגיוס? "כמה זה עולה לנו" במשא ומתן קואליציוני? מיליארדים עבור כל מי שלא מגיע לו? בורות? עוני? איומים למי שלא יצביע ש"ס בבחירות?

ש"ס אינה שם נרדף לשחיתות פוליטית; היא היא השחיתות הפוליטית במלוא תפארתה. זוהי מורשתו האמיתית של עובדיה יוסף, ושם הגיעה המורשת לשיאה. לא משנה כמה הוא גדול בתורה; האיש, כמו כל אדם אחר, נמדד במעשיו ודבריו. כמתבונן מהצד, לטעמי הוא הוציא שם רע מאוד לפסקי ההלכה, בשל מיני פסיקות הזויות כפי שבאה לידי ביטוי בפסק הלכה שלפיו אין לחטט באף בשבת.

הנשיא פרס בפגישתו עם הרב עובדיה יוסף בנוכחות ראשי ש"ס (צילום: דוברות בית הנשיא)

ההשתלטות הברוטלית על היהדות ומנהגיה, בתי הדין הרבניים והפיאסקו המבזה של הרב הראשי לישראל, הקביעה מיהו יהודי (הוא קבע שהאתיופים הם יהודים, ואני עדיין מחכה לאישור בכתב מאלוהים שהוא זה שייקבע מיהו יהודי), מפעלות כשרות עשירות כקורח על חשבון הציבור וכסף רב שמחכה לחקירה במשרדי מס הכנסה; כל אלו יחד גרמו לדבר אחד עיקרי ובלתי יסולח – הנתק בין ישראליות ליהדות.

היהדות ומנהגי עובדיה יוסף וש"ס הוגחכה כל כך שהעם היהודי מתרחק מיהדותו, מתבייש בה, זונח את מורשתו וההיסטוריה שלו, ולא מצליח להבין את הקשר של היהדות של התורה והמנהגים שנשתמרו, לכל מה שמתקרא יהדות של היום. אמירותיו ומנהגיו של הרב עובדיה יוסף זרים לציבור היהודי חילוני, וגורמים להתרחקות מהמסורת היהודית. בחורי ישיבות, שהרב נלחם בגיוסם, נתפסים בציבור הרחב כמשתמטים שחיים על חשבון הציבור החילוני בארץ, דעה שגם זכתה לאישוש מאלי ישי שאמר: "עיר חרדית ללא חילונים תהיה ללא הכנסות, ללא מיסים, ללא ארנונה ולא תוכל להתקיים".

בהתנהלותו רבת השנים הפך עובדיה יוסף את ש"ס להיות הדגל שמציין במידה רבה את מה שרע ביהדות, והוביל להתרופפות הקשר אליה. חברי ש"ס פגעו בתחושת האחווה והערבות ההדדית בציבור הישראלי, יצרו שנאה וגזענות מכוערים וגרמו לנתק. אני מייחל להתפרקותה של המפלגה הזאת – אולי כעת נפסיק לראות את מצעד הפוליטיקאים העלובים שלנו מתחננים לברכה ואישור מהרב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן