Skip to content

ביקושים גדולים לטייסים באסיה פסיפיק

מעריכים כי הביקושים לטייסים מסחריים ב-20 השנים הבאות יגיעו לכ-500 אלף טייסים, מתוכם כ-200 אלף טייסים באזור אסיה פסיפיק. השכר שמשלמות חברות תעופה בסין לטייסים גבוה. בחברת התעופה הסינית טיאנג'ין איירליינס פועלים היום 56 טייסים זרים. 17 מהם אמריקנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הביקושים בתעבורה האווירית  להזמנת מקומות טיסה ולמטוסים גדלים מאוד ובהתאם לכך גם הביקושים לטייסים מסחריים. מתברר, כי ב-20 השנים הבאות תצטרכנה חברות התעופה לשכור כ-500 אלף טייסים, כדי לעמוד בקצב הזמנות המטוסים והטיסות. הביקושים הגדולים ביותר נמצאים באזור אסיה פסיפיק. בבואינג מעריכים, כי באזור הזה יהיה צורך לשכור את שירותיהם של כ-200 אלף טייסים מסחריים.

מטוס אמברייר ERJ-190 של בחברת התעופה הסינית טיאנג'ין איירליינס, שבה פועלים היום 56 טייסים זרים. 17 מהם אמריקנים
מטוס אמברייר ERJ-190 של בחברת התעופה הסינית טיאנג'ין איירליינס. המטוסים תמיד מלאים

ערים עם 10 מיליון תושבים

בחברת התעופה הסינית טיאנג'ין איירליינס פועלים היום 56 טייסים זרים. 17 מהם אמריקנים . אחד מהם הוא דייב הוברטס (Dave Hubberts) טייס אמריקני, בן 33, שטס כבר 15 שנים. "בעבר טסתי לגריסבורו, שיקאגו ולערים בלואיזיאנה, בסין אני טס למקומות כמו קינגדאו, ואנצהו ופזהו. זה לא רק מקומות שלא שמענו עליהן – תסתכלו על טיאנג'ין – זו עיר שמתגוררים בה 10 מיליון אנשים ומעולם לא שמעתי עליה עד שהגעתי לכאן", סיפר הוברטס לחדשות CBS.

הוברטס, שגר היום בטיאנג'ין סיפר, כי הרעיון להיות טייס בסין מעולם לא עלה על דעתו, עד שהיו פיטורים בחברת התעופה האזורית בשיקאגו, שבה עבד. "אז הורחקתי מעמדת קברניט לעמדת קצין ראשון, שאינו מרוויח מספיק כסף", הוא ציין. היום הוא מרוויח מספיק כסף כדי לכלכל משפחה בת ארבע נפשות.

על פי הערכות בתעשיית התעופה בארה"ב, קצינים ראשונים בחברות תעופה אזוריות יכולים להרוויח כ-20 אלף דולר בשנה, בהשוואה לשכר של 18 אלף דולר בחודש, שמציעה חברת טיאנג'ין איירליינס, שבה טס הוברטס. הוברטס ציין, כי במשך תשעה חודשים עם שעות נוספות וכמה בונוסים, הוא הרוויח שווה ערך לתשעה חודשי שכר של קצין ראשון בחברת תעופה אזורית בארה"ב.

לא על חשבון הבטיחות

נשאלת השאלה האם הצמיחה המהירה של תעשיית התעופה עלולה להיות על חשבון בטיחות הטיסות? ועל כך משיב לי רונקוי (Li Rongkui), מנהל האגף הטיסות בחברת טיאנג'ין איירליינס: "בטיחות היא תמיד בראש סדר העדיפויות שלנו. חברת תעופה לא יכולה להרשות לעצמה תקריות לא בטיחותיות".

המטוסים תמיד מלאים

ממקום מושבו בתא הטייס יכול היום הוברטס לראות את הצמיחה בסין. "עם מעמד בינוני מתרחב כמו בסין הם רוצים לנסוע וללכת למקומות. אתה לא מבין את המשוואה הזאת עד שאתה מגיע לכאן ורואה בעצמך ומבין, שלא משנה לאן המטוסים טסים – הם תמיד מלאים", הוא אומר, "למעשה הם כל כך מלאים עד שחברות התעופה של סין יצטרכו לשלש ב-20 השנים הבאות את מספר המטוסים. להכשיר טייס לוקח עד כ-10 שנים המשמעות היא שהמושבים הריקים במטוסים בתקופה זו יהיו בתא הטייס".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן