Skip to content

האם ברי ברוס אנד רוד תאבד את הכתר?

“זוהי השעה האפלה ביותר לפני השקיעה", אמר בכיר בחברה, המספקת יין לבית המלוכה, מאז שהמלך ג'ורג' השלישי הוכתר למלכה של הממלכה המאוחדת בשנת 1801
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ברי ברוס אנד רוד (Berry Brothers & Rudd), חברת יין בריטית בבעלות משפחתית, עתידה לדווח על הפסד, לראשונה מאז היווסדה לפני 315 שנים. בית היין של הוד מלכותה צפוי לדווח על הפסד של 7.3 מיליון פאונד (כ-41 מיליון דולר), בהשוואה לרווח של 1.4 מיליון פאונד (כ-8 מיליון דולר) בתקופה המקבילה אשתקד.

חנות האחים ברי בלונדון
חנות האחים ברי בלונדון

אז מדוע ברי ברוס מפסידה?

הסבר אפשרי טמון באסטרטגיית החומש של ברי ברוס אנד רוד. סימון ברי, דור שביעי למייסדי החברה, אמר לטלגרף הבריטי, כי עלות ההשקעה בתוכנית החומש עלתה לחברה כ-25 מיליון פאונד (כ-141 מיליון דולר) וקצת יותר. מסתבר שזו לא העלות, אלא רצף החלטות שגויות שהביאו את החברה להפסד.

קטי סארק - הלחם והחמאה של האחים ברי (ויקימדיה)
קטי סארק - הלחם והחמאה של האחים ברי (ויקימדיה)

הצניחה בהכנסות הורגשה עם מכירתה של קטי סארק (Cutty Sark), בשנת 2010, לקבוצת אדרינגטון, בעלת מותג הוויסקי פיימוס גראוס (The Famous Grouse). קטי סארק, מותג וויסקי סקוטי שנוסד בשנת 1923, הינו דוגמה מעלפת להחלטה עסקית אמיצה, אך מאד מסוכנת.

“במשך הרבה שנים קטי סארק הייתה הלחם והחמאה שלנו, והיא שילמה את החשבונות", אמר ברי. הוא לא טעה. מאז שקטי סארק נמכרה, ההכנסות של ברי ברוס ממשקאות בוטיק צנחו מ-61 מיליון פאונד (כ-345 מיליון דולר) לסכום חד ספרתי של 7 מיליון פאונד (כ-40 מיליון דולר).

הישארותה של ברי ברוס בזירה העסקית חייבה אותה, לשיטתם של בעליה, לשינוי. “אם אתה נמצא בסביבה במשך 315 שנים, הדרך היחידה לשרוד היא להשתנות", אמר ברי, בהתייחסו לדו"חות הפיננסים שיתפרסמו בקרוב, ואולי גם כרצון לתרץ את ההפסד הצפוי. הדם הכחול שזרם בעורקי ברי ברוס עומד להיות סמוק, כחלק מהתוכנית להגיע לאוכלוסיות קצת פחות מלכותיות.

יוקרה אמריקנית

מעבר למכירתה של קטי סארק, ברי ברוס החליטה להגדיל את הפלטפורמה הקיימת שלה לשיווק משקאות בוטיק, שהביאו לפתיחה של חנויות באסיה. יתר על כן, בברי ברוס החליטו על רכישת נתח מותגים שמעבר לים, כמו אנקור ברוינג (Anchor Brewing) מסן פרנסיקו, אשר איפשרה לברי ברוס גישה לשוק משקאות היוקרה הגדול ביותר בארצות הברית.

מבשלת אנקור ברואינג בסן פרנסיסקו (ויקימדיה)
מבשלת אנקור ברואינג בסן פרנסיסקו (ויקימדיה)

“בפעם הראשונה מזה 30 שנה, מכרנו את המוצרים שלנו לא רק למשפחת המלוכה", אמר ברי לטלגרף. ההחלטה למכור את קטי סארק, כמו גם הרצון לחדור לשווקים חדשים בפרק זמן קצר ביותר, הם כנראה הסיבות שהביאו את ברי ברוס אנד ברי לתוצאות העגומות, וכנראה גם להפסד הצורב והמר, שיגיעו בקרוב מאד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן