Skip to content

שידור הכל דיבורים הופסק: בריונות מצד ההנהלה

מאבטחים שהוצבו ברדיו בתל אביב חסמו כניסה של עיתונאי קול ישראל לאולפן, בעת שהפגינו נגד הפקרת התכנית הכל דיבורים לטובת עיתונאים חביבי ההנהלה מהטלוויזיה. אגודת העיתונאים בירושלים מכנה זאת התנהגות בריונית של הנהלת רשות השידור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר התקיימה משמרת מחאה של עשרות עיתונאי הרדיו בתל אביב בחצר מתחם "קול ישראל" שמחו נגד הדרתם, זה שנה וחצי , מהתוכנית "הכל דיבורים". כנגדם התייצבה הנהלת רשות השידור ששלחה מאבטחים שיחסמו את כניסתם לאולפן.

בעקבות זאת הורה ועד עיתונאי הרדיו על על הפסקת שידורה של התכנית באמצע. הנחיית הנהלת הרשות לשדר את המשך התכנית מירושלים לא צלחה לאחר שוועד העיתונאים בירושלים מנע את המשך השידור.

שלטי מחאה מעל למגיש אמיר איבגי (תצלום באדיבות ארגון העיתונאים)

יו"ר ועד עיתונאי הרדיו בתל אביב, עו"ד ברוך אסקרוב, אמר כי " זהו יום שחור בתולדות קול ישראל. גמרו את הטלוויזיה, עכשיו תורו של הרדיו. די למקורבים".

בשלטים שנשאו העיתונאים במסגרת המחאה נכתב: "הטלוויזיה והרשות נהרסו! באתם להרוס גם את קול ישראל?", "מיקי מירו ויאיר קורן! חובתכם לשמור על הרדיו", "הרצחת וגם ירשת? הגנבת אותנו וגם שידרת?"

המחאה התעוררה על רקע הנחתת עיתונאים מהטלוויזיה לכסא המנחה של התכנית "הכל דיבורים" במהלך השנה וחצי שחלפו. תקופה שבמהלכה הודרו עיתונאי הרדיו מהנחיית התכנית היוקרתית. בעבר מחו העיתונאים נגד הכנסת נועה ברק כמנחה אך ההנהלה המשיכה בשלה ועתה החליטה לשבץ גם את אמיר איבגי כמגיש התכנית.

(צילום באדיבות ועד עיתונאי הרדיו בת"א)
(צילום באדיבות ועד עיתונאי הרדיו בת"א)

כשמחו בעבר עיתונאי הרדיו נאמר להם על ידי ההנהלה כי "מדובר בניסוי" ולא במהלך גורף של הכנסת אנשי טלוויזיה לרדיו, אך המציאות הוכיחה אחרת.

 אסקרוב הוסיף: "אנחנו לא מוכנים להשפלה הפומבית הסדרתית ולחוסר האמון המקצועי הפומבי שנעשה לנו ידי ההנהלה. ידוע שיש ברדיו עיתונאים מצוינים וראויים שיש לתת להם את הזכות לפחות כמו כל עובד אחר ואין להדירם בטענות שווא לא מקצועיות ובלתי נקיות".

הוא אף שיגר במוצאי שבת מכתב אל מנהל קול ישראל, מיקי מירו ובו ציין את ההתנהלות הקיצונית והבלתי סבירה כלפי העיתונאים: "מתוך חברות, הוגנות ואחריות, ותוך צער רב, אני מבקש לעדכנך בזה כי בכוונתנו לנקוט השבוע צעדים מעשיים נגד האונס הקבוצתי הפומבי שמתנהל נגדנו ב'הכל דיבורים', ונגד הקיצוצים הנמשכים בשכרנו חרף הכוונות וההבטחות שניתנו לנו".

עיתונאי קול ישראל אף מציינים כי הם סובלים מנחיתות לאורך כל הדרך, שניכרת בפגיעה מתמשכת בשכרם ובקיצוצי שכר שלא הוחלו על עיתונאי הטלוויזיה. לדבריהם, זוהי אפליה מובנית ומודעת וביטוי של זלזול מצד ההנהלות. "זה עשרים ושתיים שנים שורדת התכנית 'הכל דיבורים' שייסדנו אנו, עיתונאי הרדיו בתל אביב". טענו אתמול והבהירו כי הם אלו שהביאו אותה למעמדה הנוכחי ולא "כוכבים" מוצנחים מהטלוויזיה.

(צילום באדיבות ועד עיתונאי הרדיו בת"א)
(צילום באדיבות ועד עיתונאי הרדיו בת"א)

ארגון העיתונאים ואגודת העיתונאים בירושלים נתנו גיבוי מלא למחאת עיתונאי קול ישראל. יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, אחיה גינוסר שהוא עובד רשות השידור, אף הפיץ בקרב עובדי הרדיו מכתב ששיגר אל מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם, תחת הכותרת: "התנהגות בריונית של הנהלת רשות השידור". במכתב זה הוא מוחה נגד ניסיונה של ההנהלה לפעול בתכסיסים של הפרד ומשול בין ועד העיתונאים בתל אביב ובירושלים, ועל ניסיונה לשבור צעדים ארגוניים. כן הוא מוחה נגד אפלייתם לרעה של עובדי הרדיו בשכר ובמעמד המקצועי ותובע כי איוש כל משרה פנויה יהיה כפוף לנהלים. ההנהלה, הוא מציין במכתבו, מנסה "להלך אימים על העובדים באמצעות צעדים משמעתיים".

3 Comments

  1. אימיר
    21 באוקטובר 2013 @ 15:41

    חחח
    שחזי קוקה ישבית שוב את הטלויזיה
    בדיוק ש"בני היל" מתחיל
    אולי תעשו את זה על "מוקד" פעם אחת
    אחרי "חברת חשמל" קני הנמלים
    אפילו הזרמים השוליים עם הקרציות מהשידור הציבורי התחיל לגלוש ממערכת הביוב המרכזית של עובדי מדינה

  2. צדוק התקוה
    19 באוקטובר 2013 @ 14:09

    נו ובסוף בצדק תסגר רשות השידור

  3. קול ירושלים
    16 באוקטובר 2013 @ 22:23

    נמאס מהבכי והנהי של ברוך אסקרוב ושל שותפיו בתל אביב. התכנית מצתה את עצמה עם הצוות הנוכחי. מן הראוי להעביר אותה למרכז החדשות בירושלים, שם תתנהל בתיאום עם יומני החדשות, ולמנות מגיש/ה רהוט שהוא/היא גם עיתונאי/ת מוערך/ת ובעל/ת ניסיון. מיקי מירו דרדר את התכנית לשפל המדרגה בשבצו את המגישים הלא רהוטים והבינוניים (בלשון המעטה) יוסי הדר ונועה ברק. ד"ר מירו, מדוע לא תתן הזדמנות לגיל ליטמן, דני זקן, צ'יקו מנשה ואחרים בירושלים?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן