Skip to content

על נוכלים, גנבים ונפתלי בנט

זה נכון שהצרכנים יכולים להטיל חרם על רשת זו או אחרת אבל כולן ממילא גונבות לנו מהכיס. בחירה בין גנב א' לגנב ב' איננה בדיוק השוק החופשי שמכרו לנו. המצב הזה לא יכול היה להתקיים לולא היה קשר של שתיקה של השלטון וההון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


את השורות הללו אני כותב בהשפעת חצי בקבוק יין וקצת קנביס מאוד לא רפואי. והכל, כדי להשכיח את חמת זעמי. הבושה פסה מהעולם באופן סופי. הגנבים חוגגים, הממסד מכסה על ישבנם וכולם כולם חוגגים על חשבון הציבור שמתעצבן על מחיר הקפה שלו ולא שם לב שה"שוק החופשי" שמכרו לו הפך למרבץ קרטלים ומונופולים ושהבחירה שמתיר לו השוק הליברלי הוא בין: נוכל, גנב ורמאי.

הנוכל דני דנקנר מקבל עסקת טיעון 

דני דנקנר, כן אותה המשפחה הזו, מואשם בכל עבירת שחיתות שרק אפשר, מרמה, הפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, פגיעה בניהול תקין של בנק, שעם כל הכבוד לגברת אריסון עדיין נסחר בבורסה, דהיינו ציבורי. אותו דני דנקנר מגיע לעסקת טיעון עם הפרקליטות שמוותרת לו דווקא על העבירה החמורה ביותר: הלבנת הון, עבירה פלילית כבידה. הוא יקנס, המסכן, במיליון שקלים.

דני דנקנר אינו נוכל מתוחכם במיוחד, הוא פשוט פעל באטמוספירה שאיפשרה לו להגיע למסקנה שהכל מותר לו כי הוא… דנקנר. אפילו מחזיקת המניות העיקרית של הבנק כיסתה לו את הישבן, למרות שהאיש לא רק שגרם לה נזק אדיר, אלא יכול היה להפיל גם את הבנק שלה אם היו מאפשרים לו להמשיך בעלילותיו. הוא אמנם היה יכול להגיע לעסקת טיעון בכל מדינה, אבל שום פרקליט בשום מדינה לא היה מוותר על סעיף הלבנת הון.

לא היה לי ספק שדני דנקנר יחליק בין ידיה המשומנות של מערכת המשפט הישראלית, אבל הלבנת הון? מישהו השתמש בהרבה שמן ושפך אותו במקום הנכון. ודני דנקנר יחליק החוצה עם קנס של מיליון שקלים מחורבנים במקום לשבת בתא מאסר.

נפתלי בנט מצטרף לשורת המקהילה

על עזות המצח של חברת טבע אין לי הרבה מה להוסיף, גם לא על המשכורת של ג'רמי לוין, שעצם העובדה שהוא נאלץ לוותר על כל-כך הרבה עובדים למרות הטבות המס השערוריתיות להן זוכה החברה, כדי לשפר רווחיות, מוכיחה שהוא לא שווה אגורה שחוקה בתור מנכ"ל וכמו מנכ"לים רבים אחרים מן הראוי שבעלי המניות של החברה יכבדו אותו בבעיטה בישבן במקום בבונוס שמן, לצערי דווקא השני צפוי יותר.

כל ביקורת על חברת טבע לגיטימית, החברה נהנית מחסות המדינה, מקבלת מענקים מפליגים והקלות מס מזעזעות ותרומתה היחידה הרלוונטית ביחס לגודלה היא, אספקת מקומות עבודה. או אז באה החברה ומשתינה ישר לבאר ממנה שתתה ובמחי יד מוחקת גם על התרומה היחידה הזו.

אפילו מבקר המדינה, חדל אישים ככל שיהיה, שם את האצבע על הבעיות בדו"ח האחרון שלו, כל המדינה גועשת רועשת ואז קם אחד, נפתלי בנט, שר בישראל ומנסה למרוח את תושבי מדינת ישראל בממרח עתיק יומין: "ההתנפלות על טבע תגרום נזק עצום", הוא אומר.

אז מר בנט, במטותא, אתה מוכן להסביר לנו נפתלי איזה נזק תגרום "ההתנפלות"? טבע לא ישלמו מיסים במדינת ישראל? הם במילא כמעט ולא משלמים מיסים. ואולי הם לא יקחו מענקים מהמדינה? אוי ואבוי, רק זה חסר לנו. אתה בטח מתכוון שהם יפטרו עובדים, אהה שכחתי זה בדיוק הבעיה הם מפטרים עובדים.

שים לב נפתלי, את המריחה הזו כבר מרחו אותנו כמעט עם כל חברה גדולה, ובסוף התברר שאף אחת מהן לא תרמה למדינה אפילו חלק קטנטן ממה שהמדינה תרמה לחברה עצמה. טבע תלך למקום אחר? תפדל שתקום ותלך, אתה יודע היטב, שבשום מקום היא לא תקבל את התנאים שהיא מקבלת בישראל. יותר מזה, בשום מקום לא יקום שר ויגן על חברה שמשתינה על המדינה שגידלה אותה. תחשוב לרגע מה היה קורה לו טבע היתה צריכה לשלם מיסים כמו כל חברה אחרת.

אבל, אל דאגה נפתלי אני יודע שאתה לא טמבל, אני יודע שאתה בסך הכול עוד חבר בחונטה שמגינה על חבריה ומאפשרת להם לצאת נקי משוד הקופה הציבורית.

ואם כבר נוכלים וגנבים

אני רוצה ברשותכם לשתות קפה קטן, אספרסו לא מזיק, הוא עולה כאן סכום שווה ערך ל- 5.5 עד 6.5 שקלים והסכום כבר כולל בתוכו את הטיפ. אני שומע את המחירים מישראל ומתפלץ. אין מצב שישראלי ממוצע גומר את החודש, ואין לזה סיבה מאחר שהשכר הממוצע איננו שונה בהרבה מבשום מקום באירופה. הבעיה היא המחירים. יוקר המחייה.

המחירים בישראל מופקעים, אבל לא באחוזים בודדים – אלא במאות אחוזים; אם שקית קפה עולה לי בצרפת (המדינה היקרה ביותר, להוציא את בריטניה, באיחוד האירופי) 15 שקל, ובישראל בדיוק אותו מוצר עולה מעל 40 שקלים, מישהו פה גונב. שוד מסוג כזה לא היה מתאפשר אם היתה תחרות אמיתית או פיקוח ממשלתי או שניהם. זה נכון שהצרכנים יכולים להטיל חרם על רשת זו או אחרת אבל כולן גונבות מכם. בחירה בין גנב א' לגנב ב' איננה בדיוק השוק החופשי שמכרו לנו. המצב הזה לא יכול היה להתקיים לולא היה קשר של שתיקה של הממסד, שוד כזה לא היה מתרחש אלמלא הממונה על ההגבלים העסקיים היה עושה משהו, והמשהו הזה הוא בדיוק מה שמשלמים לו לעשות, אלא אם כן, וזה כנראה המצב, משלמים לו כדי לא לעשות דבר.

ישראל מוצפת במונופולים שמעולם לא הוכחו, החוק בישראל דורש הוכחה שיש תיאום מחירים, אבל איננו מקבל את תווית המחיר כהוכחה. מה שמשאיר הרבה זמן פנוי לממונה על ההגבלים העסקיים לשתות קפה במכונת הקפה שבמשרד שלו עליה משלם הציבור.

 

18 Comments

  1. Shocking
    21 באוקטובר 2013 @ 0:18

    Amit, I have read your articles from time to time. Usually you bring out some points that we do agree on. However, it is a real turn off to read your exchange with people who have other views. If they go down to the gutters… why should you go there? There something called civility. If Israelis lost it or never had it… I hope you will be able to find it. That exchange was quiet shocking

    • עמית מנדלזון
      21 באוקטובר 2013 @ 9:35

      אם זה היה "נקודת מבט אחרת" לא היתה לי בעיה עם זה, העניין הוא שהאיש מביע את דעתו על המקום בו אני חי. זה בערך כמו שאדם זה יאמר לך שאתה לא מכיר את אשתך. מעבר לזה שהוא תעמולן ממשלתי, הברירה העומדת בפני היא לתת במה לנוסח הגזעני חרדתי שלו להפיץ את התעמולה השקרית בקשר לאנטישמיות גואה של מי ששולח אותו, להגיב לו בחריפות או לחסום אותו סופית, עד עכשיו היתה לי סבלנות, אבל מעכשיו כבר לא.

      • Shocking II
        22 באוקטובר 2013 @ 1:18

        Amit… I really can't belive it. Why do you care so much about someone's view so much that you lose your civility. So his view is the most childlish that you can think of. Even worse the most bigot ever… Let me even take it closer to home: he called you similar names that Dayan and La Ped calle YOU and ME. Yep I'm in the USA. Who cares? next he will say that you are purple. Are you purple? Stay cool my friend.

  2. rut
    20 באוקטובר 2013 @ 11:44

    וואו , מה כל התתכתבות הזו עם צדוק התקוה, ללא כל קשר לנאמר לעיל. הזוי לגמרי.
    כשצעירים לא יכולים לכלכל את עצמם ובוודאי את ילדיהם, איכפת להם אנטישמיות ? זו הייתה תמיד בכל מקום בעולם.
    אדם רוצה בסך הכל לחיות טוב ולהנות מהדברים הפשוטים. בארץ קטנה כמו שלנו, חיים ממלחמה למלחמה. מגדלים ילדים שמשרתים בצבא ומסכנים את עצמם ובשביל מי ? בשביל מה ? לכבוד כל הגנבים בקנה מידה עולמי ?
    כאן אצלנו במקום כל כך קטן , אסור שדבר כזה יקרה. במקום בו גונבים ממך ומצפים שתהיה עבד לכל חייך וחיי הדור הבא שהבאת לעולם, אין מקום "לאהבת המולדת" "ציונות" [פחחח..] ועוד מילים של בלה, בלה, בלה.
    ביבי נתניהו האשם היחידי ואחריו פישר וכל הדומים לו.
    הילדים שלי היגרו מכאן מזמן. חבל אמנם, אבל אני מרוצה.

    • צדוק התקוה
      20 באוקטובר 2013 @ 19:10

      אני לא מבין למה עצבני אמרתי ואני חוזר ישראל מדינה חופשית כל אחד יעשה מה שטוב לו בחול לא מגדלים כסף על העצים אם לילדים שלך טוב שם לבריאות מה איתך?

  3. צדוק התקוה
    19 באוקטובר 2013 @ 11:24

    תענה לי בלי כל מיני זיוני מוח מדוע רצחו מוסלמים יהודים בצרפת תענה לי בצורה פשוטה ואל תחכם נראה אותך עונה לי תשובה ברורה רצחו יהודים בצרפת כי הערבים החביבים שלך שונאים יהודים ולא משנה אם היהודים חיים בישראל או בצרפת או באנגליה גזענות היא מחלה של המוסלמים

    • עמית מנדלזון
      19 באוקטובר 2013 @ 11:43

      על מה קיבינימט אתה מדבר ? על אירוע נקודתי כמו אילן חלימי או סיפור מיוחד כמו מוחמד מרה, הרי מעבר לזה אין לך כלום ומדובר במדינה בת 70 מיליון תושבים, בישראל נרצחים בכל שנה יהודים על ידי יהודים פי 100 יותר, שלא לדבר על פלסטינים על ידי צה"ל ערבים על ידי מתנחלים ערבים על ידי ערבים וכו,,, אתה גזען חולני שטוף שנאה לכל מה שלא כמוך, וחסר פרופורציות באופן טוטאלי, שב לך במדינה שלך סגור חלונות שים מטהר אוויר והכל יהיה טוב אבל אם אתה מוציא אף החוצה כדי שתפקח את העיניים

      • צדוק התקוה
        19 באוקטובר 2013 @ 12:16

        צרפת: מוסלמים רצחו צעיר יהודי אילן חלימיה
        גופתו של צעיר בן 23 נמצאה עם סימני אלימות קשים מחוץ לפריז. חשד שנערת פיתוי סייעה לרוצחים
        אור הלר ורינה בסיסט, פריז | 16/2/2006 8:26
        פיגוע בבית הספר היהודי "אוצר התורה" הבוקר בטולוז, בו נרצחו שלושה ילדים והרב פרסום ראשון: 02.10.13 – 15:14הליכי ההסגרה נגד האחראי עסלאן דיאב מתנהלים כבר 5 שנים
        בבית הכנסת ברחוב קופרניק בפאריס שנהרגו בו 4 בני אדם ו-44 נפצעו. בינהם אישתו של הבמאי מיכה שגריר
        האחראי לפיגוע, עסלאן דיאב, שהליכי ההסגרה נגדו מתנהלים זה 5 שנים.
        בחודש הבא אמור בית המשפט לפסוק בערעור האחרון שהגיש דיאב על בקשת ההסגרה. המחבל עסלן דיאב שימש במשך שנים מרצה באוניברסיטת אוטווה והוא זוכה לתמיכה נרחבת של ארגונים לבנוניים ושל הסניף המקומי של אמנסטי
        ואלה דוגמאות קטנות שלא לדבר על זריקת אבנים לבתי כנסת מכות לנערים יהודים שהולכים עם כיפות אוט כאלה שזהו עי התוקפים המוסלמים שהם יהודים
        אתה תמשיך "להנות" שם כאשר האדמה תבער אני מקווה שתזחל על ארבעה ותחזור לגהנום הציוני

        • עמית מנדלזון
          19 באוקטובר 2013 @ 14:54

          אתה באמת טיפש ברמה גבוהה במיוחד, אתה יודע מה המרחק בין האירועים הללו ???? עלוב נפש שכמוך אני לא יודע מי משלם לך כדי להכניס את השטויות האלו אבל כד להזכיר לך אילן חלימי אירע ב- 2006 מוחמד מרה ב- 2011 ואשתו של מיכה שגריר נרצחה לפני עשרות שנים זה לדעתך מדינה אנטישמית הרי מקרי רצח כאלו קוראים בישראל על בסיס יום יומי. לכל הכיוונים, אם אנשים כמוך חיים במדינת ישראל אני לא מתקרב לשם, אתה מבחינתי יותר גרוע מכל אנטישמי. אתה גזען עלוב וגם לא חכם במיוחד, כמו כל הגזענים, אם אתה יהודי אזי אני לא רוצה חלק בדת המכוערת הזו. גם אם אשלם במחיר חיי. מעדיף למות מאשר לחיות לצידך

  4. צדוק התקוה
    19 באוקטובר 2013 @ 10:20

    מדוע נרצחו יהודים בצרפת עי הערבים ……………..בגלל האף שלהם???

    • עמית מנדלזון
      19 באוקטובר 2013 @ 10:50

      מאותה סיבה ועל ידי אותם אנשים שרצחו מוסלמים, צדוק אתה גזען חולני שמעולם לא שהה יותר מכמה ימים בשום מקום בעולם וקורא תעמולה ומפיץ אותה ביום שיהיה לך קצת יותר ידע ממה שאתה קורא בעיתונות הישראלית אקשיב לך, אני יהודי ויש לי יופי של אף יהודי, ואף אחד לא מאיים עלי אף פעם.

      • צדוק התקוה
        19 באוקטובר 2013 @ 10:54

        אז אם ישראלים "רצחו מוסלמים" אז יהודים בעולם צרכים לשלם על זה ? איך הנאפיס חזק?

        • עמית מנדלזון
          19 באוקטובר 2013 @ 11:00

          הנאפס חזק לאללה אבל דווקא אתה זה שכנראה מעשן הבוקר מי כתב שישראלים רצחו מוסלמים ???? עד שלא תבין את הנקרא אתה לא חייב לכתוב

          • צדוק התקוה
            19 באוקטובר 2013 @ 11:10

            הינה אתה כתבתה "מאותה סיבה ועל ידי אותם אנשים שרצחו מוסלמים" כנראה החומר שלקחתה היום חזק מידי

          • עמית מנדלזון
            19 באוקטובר 2013 @ 11:21

            תקרא שוב כבר אמרתי לך אם אתה לא מבין מה כתוב אל תגיב, שאלת למה רצחו יהודים, עניתי מאותה סיבה ועל ידי אותם אנשים שרצחו מוסלמים, עכשיו תגיד לי איך הצלחת להאשים את הישראלים ????

  5. מדינה נושכת תושביה
    18 באוקטובר 2013 @ 21:08

    פשוט לאט לאט שוחקים אותנו.
    לא רואה איזה סיבה יש לי להישאר פה בארץ, ציונות? עוד טריק שכבר נגמר כוחו, הדבר היחידי שמשאיר אותי פה זה הפחד מאנטישמיות גודלת בכל מדינה שאליה אפנה..

    • עמית מנדלזון
      18 באוקטובר 2013 @ 21:15

      אני יכול להרגיע אותך המיתוס של אנטישמיות הולכת וגוברת מגיע מאותו מקום שמוציאים לך ממנו את המיץ תעמולה ממשלתית, אני חי בצרפת בעיר מלאה ערבים אם תרצה ואין כאן אנטישמיות ואין בעיה בין יהודים וערבים בטח לא עם הצרפתים. ממשלת ישראל מלבה את הפחד הזה לנוחיותה

    • צדוק התקוה
      19 באוקטובר 2013 @ 11:31

      ישראל היא מדינה חופשית כל אדם רשאי לברוח מכאן הכלכלה בעולם גרועה יותר באירופה כ30% אבטלה הכסף לא צומח על העצים והאנטישמיות חוגגת מה אתה מצפה מעמית שיגיד לך שרע בצרפת ושיש עוני הרי הוא ברח לשם הוא חייב להצדיק את הבריחה שלו ואני אומר זכותו כל מי שרע לו כאן יקח את הפקלאות ויחפש גן עדן אחר באירופה יש גזענות שינאת הזר ואנטישמיות שלא ימכור לך סיפורים נראה אותך הולך עם כיפה בצרפת או הבן שלך ילך עם תליון מגן דוד גם בצרפת רוצחים מוסלמים יהודים ואת זה הוא לא יכול להכחיש ושאלתי אותו עם הערבים שם כאלה טובים כמו שהוא אוהב לתאר אז מדוע רוצחים יהודים בצרפת אתה תעשה מה שטוב לך הינה מאות יהודים מצרפת עשו עליה וחיים באילת אשדוד
      אם שם כל כך טוב אז מדוע הם כאן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן