Skip to content

ועדת שרים לחקיקה תדון בחוק המעגן את הפרדת הדת מהמדינה

הצעת החוק של יו"ר מר"צ, ח"כ זהבה גלאון, מעניקה מעמד שווה לזרמים השונים ביהדות ומאפשרת לכל אדם להינשא ולהתגרש על פי אמונתו. הצעת החוק מאפשרת פלורליזם בחינוך וקבורה אזרחית וקובעת כי המדינה תממן באופן שוויוני את כל הזרמים והדתות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום א' ביוזמת חקיקה חדשה של יו"ר מרצ, זהבה גלאון, "הצעת חוק יסוד: חופש הדת והמצפון", המעגנת במעמד חוקתי את הפרדת הדת מהמדינה ואת הזכות לנישואין וגירושין אזרחיים.

הפרדת הדת מהמדינה. ח"כ זהבה גלאון (צילום: ציפי מנשה)
הפרדת הדת מהמדינה. ח"כ זהבה גלאון (צילום: ציפי מנשה)

הצעת החוק של גלאון, עליה חתומים כל חברי סיעת מרצ, מעגנת בחקיקת יסוד את עיקרון עליונות החוק ומסדירה את יחסי הדת והמדינה בישראל. הצעת החוק מבקשת להגן על חופש הדת והמצפון של אזרחי המדינה, מעניקה מעמד שווה לזרמים השונים ביהדות ומאפשרת לכל אדם להינשא ולהתגרש על פי אמונתו. הצעת החוק מאפשרת פלורליזם בחינוך וקבורה אזרחית וקובעת כי המדינה תממן באופן שוויוני את כל הזרמים והדתות.

גלאון: "כמה מהסיעות הגדולות בקואליציה התחייבו לפני הבחירות להביא לנישואים אזרחיים בישראל. תמיכה בהצעת החוק היא מבחן לשותפים בקואליציה – מי מחויב לחוקה, לדמוקרטיה ולהבטחות שהבטיח, ומי עסוק בפוליטיקה קטנה.

"מטרת הצעת החוק היא לאפשר לכל אדם לנהל את חייו האישיים לפי תפיסת עולמו, ולהגן על חופש הדת והחופש מדת של אזרחי המדינה. החוק יאפשר לראשונה נישואין וגירושין אזרחיים לכל אזרחי ישראל, לרבות בני זוג מאותו המין, בני זוג שהרבנות אוסרת עליהם להתחתן ובני זוג שאינם מעוניינים בחתונה דתית."

גלאון הוסיפה: "ממשלת נתניהו הנוכחית, כמו קודמתה, בוחרת לחזק ערכים יהודיים ולאומיים על חשבון ערכים דמוקרטיים. רק הפרדה מוחלטת של הדת מהמדינה וביטול המונופול של הרבנות הראשית על נישואין וגירושין, יאפשרו לישראל להתקיים כדמוקרטיה לאורך זמן, ויבטיחו שוויון אמיתי לנשים, ללהט"בים, וללא יהודים בישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן