Skip to content

מהבוקר שביתה במפעל טבע-טק בנאות חובב

עובדי המפעל שבפריפריה מוחים נגד הפלייה בשכרם מול זה של העובדים במרכז הארץ. אברהם זוהר, יו"ר מועצת העובדים: "ההנהלה משמרת את הפערים בין המרכז לפריפריה. במרכז השכר הממוצע נע סביב 13,000 שקל ואילו בדרום השכר הממוצע הינו כ-4,500 שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר נפתחה שביתה במפעל "טבע-טק" שבנאות חובב. כ-1,100 עובדי המפעל יצאו לשביתה כמחאה על תנאי עבודתם ורמת השכר במפעל. כ-60% מעובדי המפעל משתכרים ברמת שכר המינימום כאשר הם עובדים במשמרות, בשבתות ובחגים. לשביתה אין כל קשר לנושא הפיטורים בטבע. עובדי המפעל שבפריפריה מוחים נגד הפליית שכרם מול שכרם של העובדים במרכז הארץ.

אברהם זוהר, יו"ר מועצת העובדים: "הנהלת טבע החליטה שהיא איננה מנהלת משא ומתן על הסכם שכר ומציעה הצעה זהה לכל המפעלים, חמישה אחוזים לחמש שנים. הבעיה היא, שההנהלה משמרת את הפערים בין המרכז לפריפריה. במרכז, השכר הממוצע נע סביב 13,000 שקל ואילו בדרום השכר הממוצע הינו כ-4,500 שקל. למעשה, ההנהלה מוכנה לתת לתושבי המרכז תוספת שכר של יותר משלושת אלפים שקלים במסגרת ההסכם, בעוד שתושבי הפריפריה יאלצו להסתפק רק בארבע מאות שקלים. לא ניתן יד לשימור הפערים בחברה. לא נצליח לשרוד עוד שנה אחת עם המשכורת הזו".

העובדים השובתים. "משתכרים משכורות רעב" (צילום: יחצ)
העובדים השובתים. "משתכרים משכורות רעב" (צילום: יחצ)

מאיר בביוף, יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות: "העובדים במפעל טבע-טק, שהוא מפעל כימי מסוכן, משתכרים משכורות רעב. עלינו להבטיח שהעובדים יזכו לשכר הגון כמי שעובדים במפעל כימי מסוכן ומייצרים עבור החברה את הרווחים העצומים שלה. חשוב להבין שהעובדים כאן נלחמים על האוכל בבית. אנו ערוכים פה לשביתה ארוכה".

חטיבת הכימיה של טבע

חטיבת הכימיה, המכונה גם TAPI-Teva's Active Pharmaceutical Ingredients, היא חטיבה גלובאלית שבסיסה בישראל, שעוסקת בפיתוח ייצור ושיווק החומרים הפעילים בתרופות. TAPI מציעה מעל 290 מוצרים לתעשייה הפארמצבטית הגנרית בעולם. לחטיבה מרכזי מחקר ופיתוח, אתרי ייצור ומשרדי שיווק ומכירות בכל העולם.

ל-TAPI יותר מ-70 שנות ניסיון ומובילות בייצור חומרי הגלם הפעילים לתעשיית התרופות, עם יותר מ-20 מפעלי ייצור ברחבי העולם, שבהם מועסקים כיום מעל 5,000 עובדים. החטיבה מספקת למפעלי טבע בעולם את החומרים הפעילים מהם מיוצרים המוצרים הסופיים.

בנוסף לאספקות לטבע מוכרת החטיבה את מוצריה ללקוחות חיצוניים – חברות פרמצבטיות גנריות מובילות, אשר מחפשות שיתוף פעולה ארוך טווח עם ספק אמין ואיכותי. חוסננו הכלכלי, יכולת הייצור הגלובאלית ומחויבותנו לתעשיית הפארמה הם מרכיבי מפתח בהצלחתן של חברות אלו.

ביחידת TAPI בישראל מרכז מו"פ גלובלי ושלושה אתרי ייצור, טבע טק ברמת חובב, פלנטקס ואביק בנתניה. המו"פ אחראי על פיתוח המוצרים והבאתם לסקלת ייצור. בשלושת אתרי הייצור מבוצעים התהליכים הכימיים על ידי מערכות ממוחשבות מהמתקדמות בעולם. המפעלים נבדקים בקביעות על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) ורשויות רלוונטיות אחרות.

מפעל טבע טק הוקם ברמת חובב בשנת 1995, כאחד מתשעת מפעלי החטיבה (באותה תקופה) והיה מיועד לטיפול בשפכים של מפעלי חטיבת הכימיה ולהשבת ממסים. בשנת 1997, עם ההחלטה על סגירת מפעל אסיא, הוסב מפעל טבע טק לייצור API, והועברו אליו כל קווי הייצור. ב-2001 הוקם בטבע טק מתקן לייצור תרופת הקופקסון, התרופה האתית המובילה של חברת טבע המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה. בטבע טק מיוצרים כיום מעל 100 מוצרים, שהם חומרי הגלם לתעשייה הפארמצבטית ומושבים ממסים לשימוש חוזר בחטיבה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן