Skip to content

ועדת שרים לחקיקה: מו"מ על ירושלים רק ברוב של 80 ח"כים

יו"ר מרצ, זהבה גלאון: "ממשלת נתניהו לא מבזבזת זמן בדרכה לחרב את הדמוקרטיה ולהרוס כל סיכוי לשלום עם הפלסטינים. הצעת החוק הזו היא עוד מסמר, אולי האחרון שבהם, בארון הקבורה של המשא ומתן עם הפלסטינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המו"מ בעניין חלוקת ירושלים יתאפשר רק ברוב של 80 ח"כים. כך קבעה היום ועדת השרים לענייני חקיקה ההצעה עברה ברוב של חמישה שרים מול ארבעה. להצעה התנגדו שרי יש עתיד והשרה ציפי לבני. השרים אורי אריאל, אורי אורבך, יאיר שמיר וסופה לנדבר תמכו. שרי הליכוד נמנעו בהצבעה.

את הצעת החוק יזם חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה). בתגובתו לאישור ההצעה אמר ליצמן:  "המסר של חוק זה ברור: ירושלים בירת ישראל מחוץ לכל משא ומתן עתידי לשלום. נתניהו הבטיח יותר מפעם שלא לנהל משא ומתן על ירושלים, החוק הזה בא לעגן הבטחה זו ולשמור על ירושלים מאוחדת".

יוזם ההצעה, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה). "ירושלים מחוץ לכל מו"מ לשלום" (צילום: ויקימדיה)
יוזם ההצעה, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה). "ירושלים מחוץ לכל מו"מ לשלום" (צילום: ויקימדיה)

השר אריאל אמר לאחר ההצבעה "הצבעתי בעד למרות שאני חושב שגם 80 חברי כנסת לא מספיקים כדי לדון בסוגיית ירושלים". שרת המשפטים ציפי לבני שהצביעה נגד אמרה "אנחנו נמצאים בתקופה שהעולם כולו ובעולם הערבי נושא את עיניו אלינו ונושא ירושלים רגיש ולכן בזמן הזה שיש משא ומתן עם הפלסטינים אין מקום להצעות חוק כאלה".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הגיבה בגינוי חריף על אישור ההצעה: "ממשלת נתניהו לא מבזבזת זמן בדרכה לחרב את הדמוקרטיה ולהרוס כל סיכוי לשלום עם הפלסטינים. הצעת החוק הזו היא עוד מסמר, אולי האחרון שבהם, בארון הקבורה של המשא ומתן עם הפלסטינים. אין ולא יהיה שלום עם הפלסטינים בלי חלוקת ריבונות בירושלים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן