Skip to content

הבחירה בקרנית פלוג היא ה-ניצחון למגדר הנשי. ‏או שלא

בחירתה של ד"ר פלוג היא ניצחון שכולו הפסד. מדובר באישה ראויה מאוד לתפקיד, שנפסלה למועמדות רק בגלל שהעזה במקצועיותה להטיל דופי בכישוריו הכלכליים של ראש הממשלה. היא לעולם היא תהיה בחזקת בלתי ראויה, בלתי רצויה, בחירה חמישית או יותר, ברירת מחדל שזכתה רק בגלל שלא נמצא אף אחד אחר ראוי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הללויה, עם ישראל חי. אחרי 112 ימים מורטי עצבים, שבהם נוספו לי כמה שערות לבנות, התפנו להם קינג ביבי האבא והפרוג'ידי המשובח יהיר לפיד, לבחור להם נגיד לבנק ישראל שעבר את כל חקירות השב"כ והמוסד הסמויות. רק שלא יתגלה כי מישהו שכח "בטעות" חבילת טובלרון במכנסיים בשדה תעופה. עזבו אתכם מפרשנים של פניות פרסה מטורפות (זה התירוץ לאי ידיעת החומר ו"לא הדליפו לי כלום"), או ניתוח התזמון של נתניהו, שכאילו ונבחר בקפידה לבייש את יהיר לפיד. שכחו לרגע מלפיד עצמו, שקבע בנחרצות אופיינית חפה מטעויות, אך לפני ארבעה ימים כי היא לא תהיה הנגידה, אלא אחד משלושת הפרופסורים. נכונים או לא, לי יש סברה אחרת.

לטענתי הלא מבוססת, אבל ממעקב ארוך של כל מיני ידיעות קטנות בנושא, כמעט כל הכלכלנים הגדולים בעולם, בעלי שם מקובל ומפורסם בתחום, אמרו לנתניהו מילה אחת: "לא". אולי אפילו פישר תרם להם תובנה או שתיים בעבודה מול הממשלה הישראלית. נשארנו עם שלושה מועמדים "מאסכולת שיקגו" (מה זה?) שמחכים להיטרף על ידי האנרכיסטים מהפייסבוק, ואלו הרי שונאי ישראל שימצאו את כל הפגמים כולם. אז ללא שום קשר לכלום, כנראה שנתניהו בחר בנגידה בשביל למצוא חן בעיני השוק העסקי בארה"ב, אחרי בחירתו של אובמה בג'נט ילן (Janet Louise Yellen) לנשיאת הפד. במקרה נפל לו בול לבייש את לפיד, אז מה רע?

ולאלה שעדיין לתוהים, ליהיר לפיד אין ולא יכולה להיות שום דעה מקצועית על ד"ר קרנית פלוג והתאמתה לתפקיד. האיש בור, חסר השכלה וחסר כל ניסיון חיים רלוונטי; אז אילו כלים הוא רכש בחייו שיעזרו לו למדוד, להעריך ולהמליץ את ד"ר פלוג לתפקיד נגידת בנק ישראל? (איך הוא יכול לראיין פרופסור לכלכלה לתפקיד כזה? מה הוא יכול כבר לשאול אותו? ביבי באמת מתייחס להמלצות שלו? תרשו לי לגחך). הוא בחר בה כי היא אישה, ורק אישה, ולא הייתה אישה אחרת במקומה, ועדיין לא הייתה אישה בתפקיד הזה, וזה כל מה שעמד ועומד לנגד עיניו, למנות אישה כי היא אישה. זה עושה לו טוב ציבורית, זה העיקר בדרכו הפוליטית, וזה הכי ישראלי שבאנו לשנות.

והנה התגלו לפנינו שרידיו של המגדר הנשי הישראלי. הוא קבור עמוק כל כך בביצה הטסטוסטרונית-פוליטית ישראלית, שכמעט צריך להגדיר אותו מחדש. יעלו ויבואו כל אבירות המגדר בצהלות ותזמורות ויחגגו את אושרן הגדול כי עוד תפקיד ציבורי בכיר נכבש בידי אישה, עוד סדק גדול לתקרת הזכוכית השוויונית. וגם אני צוהל ושמח, נבחרה אישה לתפקיד, עוד קרן אור קטנה למען השוויון המגדרי. ניצחונה, ניצחוננו. חוסר השוויון המגדרי הוא הבסיס לגזענות, לשוביניסטיות, לשנאת האחר שכל כך אהובים בישראל, ומכאן זה מתחיל. במקרה הנוכחי כנראה שלא, במיוחד לא.

צהלות השמחה לא עושות עלי רושם גדול, נהפוך הוא. בחירתה של ד"ר פלוג היא ניצחון שכולו הפסד. מה קיבלנו? אישה ראויה מאוד לתפקיד על-פי המלצות הקולגות שלה והבוס לשעבר, שנפסלה למועמדות רק בגלל שהעזה במקצועיותה להטיל דופי בהצלחתו של הקינג ביבי, הפיננסייר הדגול והמהולל. ביבי סימן אותה באות קין על המצח והיא לעולם תהיה בחזקת בלתי ראויה, בלתי רצויה, בחירה חמישית או יותר, כברירת מחדל עלובה, שהגיעה רק בגלל שלא נמצא אף אחד אחר "ראוי". קיבלנו אישה מוכה בתפקידה הציבורי הרם, ללא כבוד, ללא הגנה, שלא זוכה לאמון ראש הממשלה, וככה היא תחטוף ממנו בכל חודש, בכל החלטה. נתניהו מצא עוד מישהי להאשים בכישלונו הכלכלי שמתרחש לנגד עינינו בכל יום, כל שעה. ככה נתניהו אוהב אותם לידו, מכופפים ושפופים. אני מקווה שהיא לא תיישר קו עם ראש הממשלה בשביל לרצותו. והאם זה מה שאבירות המגדר רוצות להציג כדגל הניצחון?

לד"ר קרנית פלוג שהתפטרה כנדרש לפני ארבעה חודשים, נשארה רק תגובה אחת מקובלת: "לא, אני לא רוצה את התפקיד @$#^%!!&#". היא הייתה צריכה לשמור על כבודה, כבוד הנשים הנרמסות על-ידי העולם העסקי-פוליטי-גברי ומתנשא, מחליט מה טוב להן ומה לא טוב להן, וברצונם יגיעו הנשים לנשק להם את כף היד לאות תודה. ד"ר פלוג היא לא ברירת מחדל של אף אחד, היא מצוינת בזכות עצמה, ועל זה היא הייתה צריכה להילחם, למענה, למען הנשים. להוכיח שהיא שווה מיומה הראשון ולא מיום הגדרתה כאין ברירה או ככלי ניגוח ביהיר לפיד. היא ראויה לתפקידה לא בגלל היותה אישה ולא למרות זאת, אלא כי היא אשת מקצוע מוערכת שראויה לתפקיד הרם כי יש לה את היכולות לבצע. את הכבוד הראוי הזה היא איבדה בארבעת חודשי הדה-לגיטימציה שהעביר אותה נתניהו, לעכשיו גם לעולם לא תקבל. אל תתפלאו נשים, כי זה היחס שאתן מקבלות. תקרת הזכוכית של המגדר קיבלה שכבה חדשה של זכוכית משוריינת ומזויינת.

אנשים צריכים להיבחר לתפקידם, כל תפקיד, בכל מגזר, על-פי כישוריהם ויכולתם בלבד. מין, דת, גזע, קישורים פוליטיים, כל אלו לא קשורים אבל זה עולם מהאגדות או מנורוובגיה. בכנסת הנוכחית כבר היינו עדים לאלימות פוליטית קשה נגד נשים. האירוע האלים שביצעו בשידור חי ח"כ עפר שלח ויהיר לפיד בח"כית ד"ר עדי קול, והיא עדיין בעונש כמו ילדה קטנה ומוכה על-פי החלטתו העלובה של כבוד השר הרם, מר יאיר לפיד. אותו אירוע היה צריך להסתיים בו ברגע עם התפטרותה של ד"ר קול ובריחתה מהמפלגה האלימה אין עתיד, ולהקים סיעת יחיד. כך האירוע עם ד"ר פלוג, שנראה כבר אז כסוג של אלימות קשה מצד ביבי למקצועיותה ואמינותה של מי שעושה עבודתה נאמנה. הוא לעולם לא היה עושה את זה לגבר, לעולם לא. לעולם לא.

המגדר הנשי הפסיד בענק בשני האירועים האלו, שהיו יכולים להסתיים בניצחון ענק וחיזוק חוסנו, להוכחה כי הוא שווה בכל, שאינו צריך להוכיח מחדש שהוא שווה, בכל יום, בכל רגע נתון. אם ח"כ קול הייתה מתפטרת, היא הייתה זוכה בתהילת עולם וכבר בבחירות הבאות הייתה הופכת למנהיגה פוליטית. היא הוכיחה שהיא לא כזו ולעולם לא תהיה. ד"ר קרנית פלוג, היא כמו ח"כ קול; אותו אירוע, אותה תוצאה. צהלות השמחה של האבירות רק מוסיפות עליבות ומאדירות את שם הביבי שימשיך לעשות כך שוב ושוב ושוב. גם הן אומרות לו תודה, במקום להוקיע אותו על הדרך הנלעגת שבחר.

בחוק אחד קטן ופשוט אפשר למנוע פארסות מביכות ועלובות כאלו שביבי כל כך מתמחה ביצירתן. חוק שקובע כי לכל תפקיד בכיר במגזר הציבורי, השר האחראי חייב להגיש לוועדה הבודקת מספר שווה של מועמדים גברים ונשים. לא יוגשו – לא יהיה איוש של התפקיד. מספר חברי הוועדה יהיה חייב להיות מורכב ממספר שווה של גברים ונשים. את הניראות לשיוויון בין המינים חייבים להתחיל בכנסת, כי אם לא שם…

3 Comments

  1. פנינה כץ
    21 באוקטובר 2013 @ 14:35

    אם בחירתה היא תוצר של אפליה מתקנת אז העצב כפול.
    היא גדלה וטופחה ליד סטנלי פישר ציפיותי ממנה בתחום הכלכלי חברתי נמוכות מאוד היא יכולה רק להפציע אותי.
    אך הנקודה המתסכלת בבחירתה לגבי הנשים זו השאיפה הבוערת בעצמותיה להעלות את גיל הפנסיה. לאור הממצאים העצובים של אחוזים החוצים גם את ה-50% של נשים מפוטרות בגילאים 60-50 וטרם נאמרה המילה האחרונה בנושא. אני לא מצליחה להבין מאיפה באה השמחה על בחירתה.. במדינה שהפנסיה נרמסה וקוצצה מכל עבר זה כשהיא לא נגנבה על ידי המעבידים. האם גם את כבשת הרש הדלה גברת פלוג רוצה לתמרן גבוה לגיל 67 [מי שתשרוד בכלל]על גבן השחוח של נשים מתבגרות.?
    מנתונים עכשוויים מסתבר כי תוחלת החיים של הנשים בישראל נמצאת במקום ה-8 בלבד ביחס למדינות ה-OECD, בעוד שתוחלת החיים של הגברים עומדת במקום השני. כך שנתון זה אינו תירוץ המגבה את כמיהתה של פלוג להעלאת גיל הפנסיה של הנשים ואולי הכי חשוב לציין כי גם אם תוחלת חיי האישה היום גבוהה יותר משל הוריה, איכות בריאותה לא השתנתה אם לא להיפך בגלל עליה גדולה של מחלת הסרטן והלב בקרב נשים. כדאי לציין, ישראל לא ערוכה בשום צורה לפצות נשים שעזבו עבודה בגלל חולי וצריכות להמתין שנים לפנסיה ועד אז להסתדר עם ביטוח הלאומי העלוב ועליו לא אכביר מילים.
    אין לי מושג עד כמה גברת פלוג חקרה נושא זה לפני זעקתה להעלות את גיל הפנסיה בעיני זה עוד תוצר של הגישה הכלכלית-חברתית שלה מבית סיפרו של פישר כשהכסף קודם לאדם.

  2. דוד
    21 באוקטובר 2013 @ 12:21

    אולי די לפמינזם? הרי בחירתה של פלוג היתה על רקע מקצועי אמנם בצורה מעוותת אבל באחריתו של הליך הוא התבסס על מקוציועותה ולא על היותה אישה. אם כך די להבלים.

    • זיו טרנר
      21 באוקטובר 2013 @ 20:54

      לדעתך בלבד. אם יש לך מידע מבוסס ומוכח מפי ביבי או יאיר כי הכל היה מקצועי, אנא שתף. אם לא, הבלים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן