Skip to content

בנט: עסוקים בוויכוח איך לחלק את הגלידה ובינתיים היא נמסה

שר הכלכלה נפתלי בנט, בכנס הראשון בנושא הזדמנויות לתעשייה הישראלית בתחום הגז והנפט במשרד הכלכלה: "אני קורא לשופטי בית המשפט לסיים את העניין ולתת צ'אנס לגז" . המדען הראשי, אבי חסון: "גילוי הגז הטבעי יצר הזדמנות ייחודית לפיתוח מנוע צמיחה חדש לתעשייה הטכנולוגית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אנו עסוקים בוויכוח עקר על איך לחלק את הגלידה ובינתיים היא נמסה לנו. הוויכוח המיותר על האם לייצא אחוז יותר או אחוז פחות של גז, גורם לציבור הישראלי הפסד בפיתוח התעשייה, פיתוח הייטק, הכשרות מקצועות ופיתוח תעסוקה נרחב. הממשלה קיבלה החלטה לאפשר יצוא גז בהיקף של 40% ועכשיו הגיע זמן הביצוע. אני קורא לשופטי בית המשפט לסיים את העניין ולתת צ'אנס לגז", אמר היום נפתלי בנט שר הכלכלה בכנס הגז והנפט.

שר הכלכלה נפתלי בנט. קרא לשופטי בית המשפט לסיים את העניין ולתת צ'אנס לגז
שר הכלכלה נפתלי בנט. קרא לשופטי בית המשפט לסיים את העניין ולתת צ'אנס לגז

הכנס הראשון בנושא גז ונפט של המדען הראשי במשרד הכלכלה, עוסק היום בהזדמנויות והאתגרים הניצבים בפני חברות הטכנולוגיה הישראליות, במפגש עם תעשיית הגז והנפט העולמית. הכנס התקיים בשיתוף עם החברות נובל אנרג'י, דלק קידוחים וחברת התוכנית פארדיים.

נערכים לבניית התשתית הנחוצה

השר בנט ציין בכנס, כי "אנו, במשרד הכלכלה, כבר נערכים לבניית התשתית הנחוצה, תוך השקעה וסיוע לחברות, השקעה בפיתוח טכנולוגיות, הכשרת עובדים, יצירת תקנים, וכו'. כבר היום, אנו רואים טכנולוגיות מרשימות ואני בטוח כי בשנים הקרובות נראה פיתוחים מובילים, ששוב יוכיחו שישראל נמצאת בקדמת הטכנולוגיה. ליזם הישראלי ישנן הזדמנויות משמעותית בתחום ואני קורא ליזמים ולחברות בתחום להרים את הכפפה".

המדען הראשי אבי חסון. להשתלב בתעשייה הנפט והגז העולמי
המדען הראשי אבי חסון. להשתלב בתעשייה הנפט והגז העולמית

לעודד חברות ישראליות

אבי חסון, המדען הראשי במשרד הכלכלה, ציין, כי "גילוי הגז הטבעי, יצר הזדמנות ייחודית לפיתוח מנוע צמיחה חדש לתעשייה הטכנולוגית של ישראל. לשכת המדען הראשי פועלת ותמשיך לפעול לסייע ולעודד חברות ישראליות לפתח מוצרים חדשניים ולהשתלב בתעשיית הגז והנפט העולמית".

דיון בשרשרת האספקה

עוד השתתפו בכנס יו"ר דלק קידוחים גדעון תדמור, דירקטור נובל אנרג'י ביני זומר ויו"ר פארדיים אלדד וייס ויותר מ-300 מומחים ונציגים בכירים מתעשיית האנרגיה העולמית ומהתעשייה הטכנולוגית של ישראל. בין הנושאים שעסק הכנס היו תמונת המצב העכשווית של חיפושי הנפט באזור אגם הים התיכון המזרחי, דיון בשרשרת האספקה של הגז – מקידוח ואספקה ועד שימושים שונים לגז, וההזדמנויות והאתגרים הניצבים בפני תעשיית ההייטק הישראלית.

היקף המכירות העולמי

היקף מכירות שוק הגז והנפט העולמי הוערך בשנת 2010 בסכום של 2.65 טריליון דולר, כאשר הצפי הוא כי בשנת 2015 תגענה המכירות השנתיות לסכום עתק של 3.7 טריליון דולר, עם קצב גידול מרשים של 40% בחמש השנים האלו. מגמות גידול אלו צפויות להימשך בשנים הקרובות, כאשר על כך משפיעים, מצד אחד הגידול בביקוש בשווקים העולמיים, בעיקר בסין והודו, ומאידך הגידול בהיצע שחל עם הגברת יכולת ההפקה מפצלי גז ושמן, בעיקר בארה"ב וקנדה.

התעשייה מסביב לגז ולנפט

מסביב לתעשיית הגז והנפט העולמית פועלת תעשיית שירותים טכנולוגית ענפה בהיקפים שנתיים של מאות מיליארדי דולרים. הביקוש הגובר בענף לטכנולוגיות חדשניות ופתרונות פורצי דרך מהווה הזדמנות גדולה לשילוב התעשייה הטכנולוגית הישראלית בתעשיית הגז והנפט העולמית. התעשייה הישראלית יכולה למנף את יכולותיה הטכנולוגיות הקיימות לטובת צרכי עולם הגז והנפט במגוון תחומים והתמחויות. בין אלו ניתן לציין את הצטיינותה של התעשייה הישראלית בתחומים כמו טיפול במים, טכנולוגיות הדמיה, תקשורת לוויינית, תוכנה ועיבוד נתונים, רובוטיקה ועוד.

בלשכת המדען הראשי מעריכים כי בישראל פעילות כיום למעלה מ- 50 חברות המקיימות הליך מחקר ופיתוח עבור פיתוח טכנולוגיות ויישומים לתעשיית הגז והנפט וכי בשנים הקרובות יותר ויותר חברות ישראליות ישתלבו בתחום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן