Skip to content

שני מטוסים קלים "עוינים" הופלו בוונצואלה

המטוסים נשאו לכאורה סמים מדרום אמריקה וסירבו להישמע להוראות מטוסי הקרב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
באדיבות אלחנדרו קלריס בוקריטו
באדיבות אלחנדרו קלריס בוקריטו

בראשית החודש אושר בוונצואלה חוק המתיר להפיל מטוסים המוגדרים "עוינים". השבוע, בפעם הראשונה, החוק הופעל. 11 מטוסים אחרים נוטרלו על הקרקע החל מראשית השנה.

"אלה מאפיות של סוחרי סמים המתכננות לנצל את ארצנו כבסיס להפצת סמים, ומסיגות את תחום האוויר שלנו", אמר ראש הרשות למאבק בסמים, אלחנדרו קלריס בוקריטו, אחרי שצייץ תמונה של המטוס המופל.

כוחות הביטחון של המדינה אומרים שיותר מ-35 טונות סמים נתפסו בשנה זאת. מפקד "מרכז המבצעים האסטרטגיים" של ונצואלה, גנרל ולדימיר פדרינו לופז, אמר בשידור טלוויזיה שמטוס הופל בשבת אחרי "שכל אמצעי השכנוע האחרים מוצו". 

"זה היה המטוס הראשון שנורה באוויר בארצנו מאז אישור חוק ותקנות להגנת מרחב האוויר הלאומי, בעקבות הוראות המפקד העליון, הנשיא ניקולס מדורו". מטוס אחר ניסה לחמוק מהרשויות בנחיתה במסלול לא חוקי בג'ונגל, וגם הוא הופל.

שני המקרים מצביעים על כך שממשלת ונצואלה מגבירה את מאמציה למנוע טיסות הברחת סמים מעל שטחה, בפרט מאז שהנשיא מדורו הזהיר בראשית החודש פומבית את "מבריחי הסמים הבינלאומיים". כל מטוס שיחדור לוונצואלה ייאלץ לנחות בשלום. אם לא, הוא יופל על ידי מטוסי סוחוי ו-F-16s של חיל האוויר שלנו", הוא אמר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן