Skip to content

עובדי טבע-טק מתכננים להפגין מול מטה טבע

אברהם זוהר, יו"ר מועצת העובדים: "אני מקווה שהצעקות של מאות העובדים לא יפלו על אזניים ערלות - ואם כן, לא נבחל באמצעים ונבעיר את השטח עד שיקשיבו לזעקתנו". טבע: "אם נציגי עובדי טבע-טק יגיעו למשרדי טבע בפ"ת – הם יתקבלו בברכה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עובדי מפעל טבע-טק שברמת חובב, השובתים זה היום השלישי, מתכוונים להחריף מחר את מאבקם מול ההנהלה, כאשר מאות עובדים יעשו דרכם בשעה 8 בבוקר, בשיירת אוטובוסים, לעבר מטה חברת טבע בפתח תקווה. הם אמורים להגיע למשרדים הראשיים של טבע בשעה 11 בבוקר.

שער הכניסה למטה טבע בפ"ת
שער הכניסה למטה טבע בפ"ת (צילום: טבע)

כ-500 עובדי המפעל הדרומי מתכוונים להפגין מחר מול מטה החברה על מנת לעורר את חברי ההנהלה ולהביאם למשא ומתן ענייני על שכרם של עובדי טבע-טק.

אברהם זוהר, יו"ר מועצת העובדים: "התחלנו את המאבק כדי שנוכל לקיים משא ומתן אמיתי מול ההנהלה. אני מקווה שהצעקות של מאות העובדים לא יפלו על אזניים ערלות – ואם כן, לא נבחל באמצעים ונבעיר את השטח עד שיקשיבו לזעקתנו".

מאיר בביוף, יו"ר ההסתדרות בנגב: "השובתים מודעים לקשיים העצומים העומדים בפניהם, אך אלו לא מרתיעים אותם, הם נלחמים למען עצמם, למען ילדיהם, למען עתידם. לצורך כך דרושה מידה רבה של הקרבה ושל אומץ, יש להם את זה בשפע.כדאי שהנהלת טבע תבין זאת ותמצא דרך להידבר עם השובתים".

דורשים שוויון בין המרכז לפריפריה

העובדים טוענים, כי "הנהלת טבע החליטה שהיא איננה מנהלת משא ומתן על הסכם שכר ומציעה הצעה זהה לכל המפעלים, חמישה אחוזים לחמש שנים. הבעיה היא, שההנהלה משמרת את הפערים בין המרכז לפריפריה. במרכז, השכר הממוצע נע סביב 13,000 שקל ואילו בדרום השכר הממוצע הינו כ-4,500 שקל. למעשה, ההנהלה מוכנה לתת לתושבי המרכז תוספת שכר של יותר משלושת אלפים שקלים במסגרת ההסכם, בעוד שתושבי הפריפריה יאלצו להסתפק רק בארבע מאות שקלים. לא ניתן יד לשימור הפערים בחברה. לא נצליח לשרוד עוד שנה אחת עם המשכורת הזו".

טבע תמשיך לעודד הידברות עניינית

מטבע נמסר: "טבע מנהלת מו"מ מתקדם עם נציגויות האתרים בישראל ונמצאת עם מרביתם בשלבי סיום וחתימה, וזאת מתוך הכרה בכך שההון האנושי הוא הנכס החשוב ביותר של החברה.
עד כה נחתמו הסכמי שכר המיטיבים משמעותית עם העובדים במספר אתרים בישראל, וביניהם, מפעל הטבליות בהר חוצבים בירושלים ומרכז המחקר והפיתוח.

"יחסי עבודה טובים ושיח פתוח הם מסימני ההיכר של טבע, והחברה מצרה על כך שנציגות טבע טק בחרה לפתוח בשביתה. במידה ונציגי עובדי טבע-טק יגיעו למשרדי טבע בפ"ת – הם יתקבלו בברכה.
טבע תמשיך לעודד הידברות עניינית עם נציגי העובדים ותנסה להגיע עמם להסכמות – בהקדם האפשרי – למען שמירה על תנאי העובדים ויציבות המפעל.

"עוד יצוין, כי סכסוך העבודה במפעל לא ישבש בשום אופן את פעילותה העסקית של החברה. אספקת מוצרי טבע ממשיכה כסדרה לכל לקוחותיה בארץ ובעולם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן