Skip to content

החל מיום ו': חובה להדליק אורות גם ביום

כללי בטיחות לנהיגה בחורף ובמזג אויר סוער מטעם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמו בכל שנה, נהגי רכב פרטי חייבים על פי חוק להדליק את פנסי הרכב בחורף (מה-1 בנובמבר עד ה-31 במרס) בדרך לא-עירונית. מומלץ להדליק אורות גם בדרכים עירוניות.

אוטובוסים, מוניות, אופנועים ורכב משא כבד חייבים לנסוע במשך חודשי החורף באורות דולקים בשעות היום גם בכבישים עירוניים; אופנועים חייבים לנסוע באורות דולקים בכבישים עירוניים ובין-עירוניים במשך כל ימות השנה.

רפ"ק בני סמו, קצין מדור תעבורה באגף התנועה במשטרה, הסביר: "היות שמזג האוויר משפיע על הנראות של הרכב, חשוב להדליק את האורות כדי שנהגים והולכי רגל נוספים יוכלו להבחין ברכב בקלות רבה יותר, במיוחד בחורף שבו גשם וערפל עשויים להשפיע על שדה הראייה".

יש לציין כי הקנס על נסיעה בלי אורות ביום הוא 100 שקלים, בתוספת שתי נקודות חובה.הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מפרסמת כללי בטיחות לנהיגה בחורף ובמזג אוויר סוער:

יש לנהוג לאט יותר בגשם – בתנאי ראות קשים ובכביש חלק יש להאט ולנהוג במהירות של לפחות 20 קמ"ש פחות. בגשם הראשון ובמזג אוויר סוער מומלץ לנהוג גם 30 או 40 קמ"ש פחות. לפני פנייה חשוב להאט ולבלום בעדינות.

יש לשמור מרחק מהרכב שלפניכם – בחורף יש לנהוג לאט יותר ולשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שלפניכם. חשוב לבלום במתינות מכיוון שבלימה מהירה מדי עלולה לגרום לנעילת גלגלים ולהחלקה.

יש להימנע ככל האפשר מעקיפות – בחורף, כשהכביש חלק והראות מוגבלת, עקיפה עלולה לסכן את העוקף, את הנעקף ואת הבא ממול. לכן במיוחד בחורף חשוב להימנע מעקיפות ככל האפשר.

נהיגת חורף (צילום: אורלי קאופמן)
נהיגת חורף (צילום: אורלי קאופמן)

יש לשים לב להולכי רגל – בחורף קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. לכן יש לנסוע לאט יותר בשכונות מגורים (ובעיקר ליד בתי ספר וגנים) ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

יש לוודא שהרכב תקין – מערכות הבטיחות ברכב, כגון: בלמים, צמיגים, אורות, מגבים והיגוי חייבות להיות תקינות לחלוטין בכל עת ובמיוחד בחורף. כל תקלה או ליקוי הופכים למסוכנים יותר בחורף, ולכן חשוב להיכנס לאחד המוסכים המורשים או למכון רישוי ולוודא שהרכב תקין.

יש להדליק אורות – החוק מחייב נהגי רכב פרטי להדליק אורות בחורף (מה-1 בנובמבר עד ה-31 במרס בכל שנה) בדרך לא-עירונית. מומלץ להדליק אורות גם בדרכים עירוניות על-מנת לראות ולהיראות טוב יותר.

חורף בטוח !

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן