Skip to content

אל על תפעיל שמונה מטוסי בואינג 737-900ER

דירקטוריון החברה אישר אתמול רכישה נוספת של 2 מטוסים מדגם זה, לאחר שכבר הוזמנו 6 מטוסים כאלה. כך מסר המנכ"ל אליעזר שקדי בטקס השקת המטוס הראשון מדגם זה שהחברה קיבלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אל על תפעיל עד 2016 שמונה מטוסי בואינג 737-900ER חדישים, צרי גוף, בהשקעה כוללת של 430 מיליון דולר, כולל התקנת מושבים חדישים ונוחים והתקנת מערכת בידור מתקדמת וחדשנית. תוספת צי מטוסים בסדר גודל שכזה, וקפיצת מדרגה בנוחות הטיסה והחוויה באוויר, לא היה מעולם בחברה. כך מתברר מדבריו היום של אליעזר שקדי מנכ"ל אל על בטקס השקת מטוס 737-900ER הראשון שאל על כבר קיבלה ושמחר הוא יטוס לראשונה בטיסה מסחרית לפריס.

בואינג 737-900ER של אל על. חידוש מסיבי של צי המטוסים צרי הגוף
בואינג 737-900ER של אל על. חידוש מסיבי של צי המטוסים צרי הגוף

השלב הבא – רכישת מטוסים רחבי גוף

בשלב הבא מתכננת אל על לרכוש מטוסים רחבי גוף ולצורך כך היא כבר בוחנת את מטוסי בואינג 787 ואיירבס A350. מימון רכישת שמונה מטוסי 737-900ER ורכישות המטוסים רחבי הגוף, אמור להתבצע באמצעות הנפקות בשוק ההון האמריקני, שאותן ילווה הבנק הקנדי TD.

Low Cost

עוד סיפר שקדי, כי אל על מתכננת להפעיל טיסות Loe Cost לאירופה שיופעלו בשנה הבאה. לדבריו, החברה שוקדת עתה על התוכניות הקשורות במעבר לטיסות כאלה ולאחר שהן תגובשנה הן תפורסמנה בקרוב.

שלבי תוכנית ההתחדשות

דירקטוריון אל על אישר אתמול רכישה של שני מטוסי מדגם בואינג 737-900ER, נוסף לשישה מטוסים שכבר הוזמנו ושארבעה מביניהם יגיעו לחברה עד חודש יולי 2014. שאר המטוסים החדשים מדגם זה אמורים להתקבל בחברה עד תחילת שנת 2016.המטוסים החדשים יפעלו ביעדי אל על בטווחים הקצרים והבינוניים לאירופה

"בתוכנית שהגדרנו מראש כיוונו לכיוונים מסחריים ולנוחות הנוסעים. התוכנית כללה שלושה שלבים: בשלב הראשון החלטנו להוציא מהשירות את המטוסים הוותיקים – בואינג 757 ובואינג 767-200; השלב השני היה שינויים בתא הנוסעים והשלב השלישי היה קנייה של 8 מטוסים חדישים מדגם 737-900ER, שיגיעו לחברה עד 2016", הסביר המנכ"ל שקדי והוסיף, כי "בתחום ההתחדשות תבחן אל על בשלב הבא רכישת מטוסים רחבי גוף – או בואינג 787 או איירבס "A350.

לדבריו, אל על הגיע לשלב הבשלות בתוכניות האלה וציין, כי "בקיץ הבא יהיו לנו 10 יותר מטוסים".

ענת ינאי ראש אגף שיווק באל על אמרה בטקס, כי המטוס החדש ימריא מחר לפריס וטיסתו תלווה באירועים שונים בקרקע, באוויר ובנחיתתו בפריס, בהשתתפות שגריר ישראל בצרפת היא גם הציגה את החידושים שיהיו בשמונת המטוסים החדשים:

תצורת תא הנוסעים

מחלקת עסקים במטוס 737-900ER חדש. מאחור רואים את מחלקת התיירים המשודרת גם היא
מחלקת עסקים במטוס 737-900ER חדש. מאחור רואים את מחלקת התיירים המשודרת גם היא

מטוסי 737-900ER יופעלו בתצורה ייחודית לאל על ויהיו בהם 172 מושבים בחלוקה לשתי מחלקת שירות: 16 מושבים במחלקת העסקים ו- 156 מושבים במחלקת התיירים.

מושבי מחלקת עסקים – יהיו מושבי עסקים ייעודיים ומרווחים מסוג MILLENNIUM המציעים נוחות מלאה עם מרווח של 44". כל המושבים מצוידים בשקעי חשמל למחשב הנישא וחיבורי USB. הנוסעים ייהנו גם ממערכת בידור אישית (Ipad) הכוללת – סרטים, תוכניות טלוויזיה, משחקי מחשב אינטראקטיביים ומוסיקה.

מושבי מחלקת תיירים – יהיו לראשונה בצי אל על, מושבים דקים וקלים מסוג PINNACLE המיוצרים בטכנולוגיה חדישה עם כריות מושב ארגונומיות לנוחות מרבית. מושבי מחלקת התיירים הנוחים יציעו מרחב מחייה נוח לנוסע גם בזכות מיקום כיס הספרות בחלק העליון של גב המושב.
בכל שורת מושבים במחלקת התיירים יהיו שקעי חשמל למחשב הנישא וחיבורי USB.

פנים המטוס – תאורת אווירה חדשנית וחווייתית המשתנה במהלך הטיסה, תאי אחסון גדולים ומרווחים במיוחד לאחסון כבודת היד, ועיצוב חדש לפנים מטוס.

מערכת הבידור

באשר לבידור בטיסה ציין שקדי, כי "אתמול חתמנו עם לופטהנזה סיסטם (Lufthansa System) על הסכם שבו היא אמורה להתקין במטוסים מערכת בידור ייחודית הנקראת BoardConnect.  ינאי הסבירה, כי מדובר במערכת אשר תאפשר לנוסעים לצפות בתכני הבידור בטיסה על גבי המכשיר האישי שלהם. המערכת החדשנית בטכנולוגיית סטרימינג, פרי פיתוח של לופטהנזה סיסטם, תשדר את תכני הבידור אל המכשיר האישי של הנוסע – סמרטפון, טאבלט, או המחשב הנייד.

אל על תהיה חברת התעופה הראשונה אשר תפעיל את המערכת בטיסות מישראל לאירופה ומאירופה לישראל. המערכת תותקן בעשרה מטוסי 737 ובשני מטוסי 767. התקנת המערכת צפוי בשנת 2014.

סטפן הנסן, מנכ"ל לופטהנזה סיסטם ציין, כי "אנו גאים כי חברת אל על, אחת החברות המובילות באירופה, בחרה את מערכת BoardConnect… זהו מהפך במערכות הבידור בטיסה, אשר לא רק משדרג את החוויה עצמה אלא מאפשר לחברות התעופה דרכים חדשות ומתקדמות לתקשר עם הנוסעים בטיסה".

כדי להמחיש את תוכניות הבידור שהיו במטוסים החדשים, בוצעו בטקס ההשקה הדגמות חיות שכללו, עלילת מתח, שביצעו אקרובטים, עלילה לילדים שביצעו רקדניות ורקדנים ומוסיקת לילה זעירה של מוצרט שניגנו כנר, כנרית ונגנית צ'לו.

אל על גם הציגה בטקס את ה-Look החדש של מדי החברה שביצעה עבורה חברת גוטקס, "במטרה ליצור אחידות צבעונית שתראה מודרנית אך במקביל תהווה קלאסיקה בהתהוותה".

מדי אל על החדשים
מדי אל על החדשים
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן