Skip to content

חמש ערי הנפט והגז היקרות בעולם

בין חמשת הערים היקרות בעולם, שתיים מיבשת אפריקה. הדירוג נלקח מתוך דו"ח של חברת ECA אינטרנשיונל, ואפילו מציין את עלות המחייה בחלק מאותן ערים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מגזין Rigzone, סוכנות ידיעות בנושאי אנרגיה, הביא את רשימת חמשת ערי הגז והנפט היקרות בעולם. הרשימה מתוך דו"ח שפרסמה חברת ECA אינטרנשיונל, שדירג 50 ערים, בהן רמת המחיה לעובדים בתעשיית הגז והנפט היא היקרה ביותר.

5. פרת', אוסטרליה

ברשימת ECA אינטרנשיונל של 50 הערים היקרות ביותר לעובדי מגזר האנרגיה, אפשר למצוא שלוש ערים אוסטרליות. פרת' ממוקמת ראשונה בין אותן שלוש ערים, ומשאירה מאחור את קנברה וסידני. הסיבה העיקרית שאוסטרליה על המפה היא התחזקות שער המטבע האוסטרלי שהביא לעלייה בייבוא ועמו עליה ברמת החיים.

סיבה נוספת לעלייה ברמת החיים נעוצה כנראה גם בהגירה מאסיבית למערב אוסטרליה. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כ-3.4% היגרו למערב המדינה, כ-2% יותר מאשר לכלל המדינה. רוב אותם מהגרים מצאו את מקומם בפרת', ביתה של וודסייד פטרוליום, בעלת שדה הגז הגדול ביותר במערב אוסטרליה.

פרת', ביתו של שדה הגז הגדול ביותר במערב אוסטרליה (ויקימדיה)
פרת', ביתו של שדה הגז הגדול ביותר במערב אוסטרליה (ויקימדיה)

4. מוסקבה, רוסיה

השקעות בענף הגז והנפט, בזמן שתי הקדנציות האחרונות של הנשיא פוטין, זכו לתנופה גבוהה על פי מגזין Rigzone. ההשקעה הגבוהה בענף התבטאה בהון רב שזרם לכיסם של אוליגרכים רבים, אשר הפכו את מוסקבה לביתם, כמו שעשו כמה חברות אנרגיה זרות ומקומיות יחד.

העובדה הזו הפכה את מוסקבה לאחת הערים היקרות ביותר בעולם. עלות השכירות של דירה בת שני חדרים, לא מרוהטת, תעלה כ-4,600 דולר לחודש, פי 14 יותר מדירה זהה בקארצ'י שבפקיסטן. כוס קפה בבירה הרוסית תעלה רק 8.29 דולר, פי 8 ויותר מעלות כוס קפה ברשת קופיק'ס הישראלית.

מוסקבה - אחת הערים היקרות בעולם (ויקימדיה)
מוסקבה - אחת הערים היקרות בעולם (ויקימדיה)

3. ג'ובה, דרום סודאן

דרום סודאן, מדינה בזכות עצמה החל משנת 2011, לקחה עמה את מאגרי הנפט של שכנתה מהצפון. זוהי העיר האפריקנית הראשונה ברשימה. עד לשנת 2005, השתוללה בין הדרום לצפון מלחמה עקובה מדם, אך האווירה הקודרת במדינה השתנתה מאז. החל מאותה שנה, חברות נפט וגז נוכחות בדרום סודאן, במקום ארגוני סיוע שפעלו במדינה וארגוני ממשלתיים.

רמת המחיה החלה לעלות עוד בתקופה שפעלו עובדי הסיוע במדינה. העלייה ברמת החיים המשיכה לעלות יותר עת הגיעו חברות נפט והגז לג'ובה. כיום פועלות חברות, כמו תאגיד הפטרוליום הלאומי של סין, חברת פטרונס המלזית ו-ONGC וידש ההודית, אשר מנהלות שדות רבים של גז במדינה.

ג'ובה, דרום סודאן - רמת החיים ממשיכה לעלות (ויקימדיה)
ג'ובה, דרום סודאן - רמת החיים ממשיכה לעלות (ויקימדיה)

2. סטאבאנגר, נורבגיה

תיירים רבים מספרים, כי סקנדינביה ללא ספק החלק היותר יקר לחיות ולטייל באירופה. עיר הנפט והגז סטאבאנגר היא אחת הערים היקרות בעולם, ומקום שני ברשימה, לעובדי מגזר הגז והנפט לגור בה.

בדו"ח ECA אינטרנשיונל מדגישים את החוזק והעוצמה של הכלכלה הנורבגית, הודות למגזר הנפט והגז. כמו כן, המדינה פותחת את שעריה לים הצפוני, ומזמינה חברות אנרגיה רבות, לתור אחר רזרבות אנרגיה באזור. עובדה זו, והעובדה ששער הקורונה התחזק בשנים האחרונות, רק תרמו לעליית עלות המחיה בעיר.

סטבנגר, נורבגיה - אחת מעוצמות מטבע הקורונה (ויקימדיה)
סטבנגר, נורבגיה - אחת מעוצמות מטבע הקורונה (ויקימדיה)

1. לואנדה, אנגולה

המדינה האפריקנית השניה ברשימה, והראשונה לככב בחמשת הראשונים, היא לואנדה שבאנגולה. המדינה שסבלה ממלחמת אזרחים, שגבתה את חייהם של אלפי בני אדם, היא אחת המקומות היקרים ביותר בעולם, עבור עובדי מגזר האנרגיה.

אנגולה היא ספקית הנפט השנייה בגודלה באפריקה, ישר אחרי ניגריה, על פי אופ"ק. בין החברות הגדולות הפועלות באנגולה היא בריטיש פטרוליום, אשר שואבת בקצב מסחרר של כ-1.7 מיליון חביות נפט ביום, אך זה יספיק לעוד הרבה זמן. סגן השר לענייני נפט של אנגולה סיפר, כי רזרבות הנפט של המדינה עומדים על 13 מיליארד חביות.

לואנדה, אנגולה - אחת מן הערים היקרות בעולם בענף הגז והנפט (ויקימדיה)
לואנדה, אנגולה - אחת מן הערים היקרות בעולם בענף הגז והנפט (ויקימדיה)

ריכוז של תעשייה כל כך עשירה העלתה את עלויות המחייה בלואנדה. עלות השכירות של דירה בת שני חדרים, לא מרוהטת, עומדת על 6,500 דולר בחודש. המבורגר יעלה 20 דולר (יותר מ-80 שקל), ואילו זוג מכנסי ג'ינס יעלו כ-204 דולר.

אנגולה הופכת לבירת הנפט של אפריקה. למרות זאת היא אחת המדינות העניות יחסית ביבשת. הזהב השחור כנראה לא יעשה את האזרחים הרבים במדינה למאושרים יותר בתקופה הקרובה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן