Skip to content

האפיפיור שלח את "בישוף התענוגות" הגרמני לחופשה ללא תשלום

פרנץ-פטר טברץ-ון אלסט הצטווה להתרחק ממחוז הבישופות שלו אחרי שבזבז 43 מיליון דולר מכספי הכנסייה על שיפוץ מעונו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הכס הקדוש רואה לנכון להעניק לפרנץ-פטר טברץ-ון אלסט חופשה ללא תשלום", נמסר בהודעת הוותיקן אתמול, רביעי. אך האפיפיור, פרנציקוס, המדגיש חיים צנועים, נמנע מפיטורי הבישוף, צעד שדרשו גרמנים קתולים רבים והתקשורת הגרמנית.

פרנץ-פטר טברץ-ון אלסט - תענוג להיות בישוף
פרנץ-פטר טברץ-ון אלסט - תענוג להיות בישוף

בצעד חסר תקדים כמעט הצטווה הבישוף להתרחק מהבישופות במהלך חקירה וביקורת חשבונות של התנהלותו ולאחר שבזבז 43 מיליון דולר מכספי הכנסייה על שיפוץ מעונו. הבישוף שפגש את האפיפיור ביום שני: "אינו במצב המאפשר לו למלא את שליחותו הנוצרית".

בהודעת הוותיקן נאמר שעליו להתרחק מהבישופות "למשך זמן" ובהיעדרו ינהל אותה כומר בכיר. לא נמסר כמה זמן יעדר הבישוף, אלא שהדבר תלוי בחקירת מצבה הכספי של בישופות העיר לימבורג והאחריות לעלויותיה הגבוהות.

הנושא הביך מאוד את האפיפיור שקרא לכנסייה צנועה יותר העומדת לצד העניים. הוא הורה לבישופים לחדול לחיות כנסיכים, והתחייב גם לנקות את אורוות בנק הוותיקן. התקשורת הגרמנית הדביקה לטברץ-ון אלסט את הכינוי "בישוף התענוגות" אחרי שעלה מחקירה חשבונאית של הוצאותיו, בפקודת מפקח של הוותיקן, שמעונו עלה פי שישה מהמתוכנן.

מועצת הגרמנים הקתולים, המכנסת את הארגונים הקתוליים החילוניים במדינה, בירכה על ההחלטה לשלוח את הבישוף לחופשה ללא תשלום. "החלטת האפיפיור פרנסיס מאפשרת התחלה חדשה בבישופות לימבורג, שצל כבד תלה מעליה בשבועות שחלפו והשפיע הן על המאמינים הן על כלל הכנסייה בגרמניה", אמר נשיא המועצה, אלואיס גלוק.

הוא התנצל על כל "רשלנות או שיפוט שגוי מצדי", אך הכחיש שחטא. בשבוע שעבר טס הבישוף לרומא בטיסת "ריינאייר" זולה כדי להתגונן מפני האשמות פרנציסקוס שטס במחלקה ראשונה להודו ובזבז כסף. לדברי התקשורת הגרמנית, במעונו של הבישוף הותקן אמבט עומד שעלותו 15,000 יורו, שולחן ישיבות תמורת 25,000 יורו ומקום תפילה פרטי שעלה 2.9 מיליון יורו. 

"בישוף התענוגות" הביך מאוד את הכנסייה, הנהנית לאחרונה מצמיחה בפופולריות הודות לאהדה הרבה לאפיפיור, ובעקבות שנות ביקורת רבות על מקרי התעללות מינית בקרב הכמורה.

פרנץ-פטר טברץ-ון אלסט, 53, רחוק 22 שנים מגיל הפרישה הקבוע בכנסייה, ואפילו אם יפוטר מכס בישופות לימבורג, הוא ייוותר בישוף ועל הכנסייה יהיה למצוא עבורו תעסוקה הולמת במקום אחר. השערורייה מלחיצה גם בישופים אחרים בגרמניה בתביעה לגלות יתר שקיפות בכל ענייני הכנסייה בארצם, וכופה עליהם לשים קץ למאות שנות סודיות בכל הנוגע לענייניהם הכספיים הפרטיים. בשנת 2012 גייסו רשויות המדינה באמצעות מס הכנסייה בגרמניה, 5.2 מיליארד יורו, שהועברו למוסדות קתוליים, ו-4.6 מיליארד לטובת הפרוטסטנטים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן