מטוס ה"הרקולס" (C-130H) הוחזר לחיל האוויר לאחר שהתעשייה האווירית (תע"א) ביצעה בו החלפת גזרת הכנף המרכזית במטוס, החיווט החשמלי וכן עבודות תחזוקה. בכך מצטרפת תע"א, המציינת השנה 60 שנה להיווסדה, למועדון מצומצם של ארבעה מרכזים בינלאומיים באנגליה, קנדה, סינגפור וארה"ב המוסמכים לביצוע עבודה מורכבת וייחודית זו.
החלפת כנף לכמה מטוסים
לפני כשנתיים, זכתה התע"א בחוזה של משרד הביטחון בהיקף כמה מיליוני שקלים, תוך העדפת התע"א על פני הצעות שהיו בחו"ל, להחלפת הכנף המרכזית של כמה מטוסי C-130H של חיל האוויר הישראלי כחלק ממיזם הארכת חייו של המטוס. חטיבת בדק מטוסים החזירה את המטוס הראשון ללקוח להמשך פעילות מבצעית וכבר נכנס בשעריה המטוס השני בסדרה. טייסי מרכז ניסויי טיסה של חיל האוויר ביצעו כמה טיסות ניסוי לבדיקת המטוס במגוון רחב של מצבי טיסה ובסיכומן הביעו שביעות רצונם מאיכות הביצוע ומביצועי המטוס.
בזמן החלפת הכנף המרכזית, בוצעו עבודות תחזוקתיות על המטוס על מנת לחסוך בזמן הקרקוע שלו וגם עודכן מראשיתו ספר החיווט בסטנדרטים בינלאומיים גבוהים.
"הישגים בחזית הטכנולוגית"
אלי חתם, סמנכ"ל התע"א ומנהל חטיבת בדק מטוסים אמר, כי:" אנו גאים לבצע פרויקטים ייחודיים ומורכבים עבור חיל האוויר הישראלי. הידע והניסיון הנרכש בתעשייה האווירית, מביא אותנו פעם אחר פעם להישגים בחזית הטכנולוגיה ומאפשר ללקוחותינו להתמודד בהצלחה עם האתגרים מולם הם ניצבים".
יוסי וייס, מנכ"ל התע"א אמר כי:" לתעשייה האווירית מוניטין עולמיים בתחומי התחזוקה, ההסבה, השיפוץ וההשבחה של מטוסים מסוגים שונים. אנו נותנים מענה מוצלח ליעדיו המבצעיים של חיל האוויר". בנוסף, קרא וייס "לעשות כל מאמץ להשאיר עבודות מסוג זה של התע"א בישראל".