Skip to content

עיני: מקווה שהפיטורים זו לא מגפה שתיפול עלינו

לדברי יו"ר ההסתדרות ישראל צלחה את המשבר ב-2009-2008 בגלל תיאום בין ממשלה, ההסתדרות והמעסיקים הפרטיים. "לצערי, הפעם איננו מצליחים להגיע לאותו שיתוף פעולה עם הממשלה הזו". שר הביטחון קרה בכנס למנהיגי המערב: "דיר באלאק" אל תתפתו למתקפת הנועם האיראנית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מתפתחת תופעה גוברת של מקומות עבודה המפטרים עובדים. אני מקווה שזו לא מגפה שעומדת ליפול עלינו, כפי שהייתה ב-2009-2008", כך אמר יו"ר ההסתדרות עופר עיני, בוועידה של הסתדרות המעו"ף (פקידים).

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, שנאם בכנס אמר: "זה שתומך באסד. הוא זה שמנסה לממן, לאמן ולחמש את ארגוני הטרור הפלסטיניים".

עופר עיני יו"ר ההסתדרות ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון בכנס הסתדרות המעו"ף. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
עופר עיני יו"ר ההסתדרות ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון בכנס הסתדרות המעו"ף (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

עיני ציין, כי בגלל שיתוף פעולה במשק של הממשלה, ההסתדרות והמעסיקים הפרטיים גלי הפיטורים במשק ב-2009-2008 התמתנו. ההיערכות והתיאום של שלושת הגורמים מבעוד מועד לפני המשבר הם שישראל צלחה את המשבר הכלכלי אולי יותר טוב מאשר בכל מדינות המערב. "לצערי, הפעם איננו מצליחים להגיע לאותו שיתוף פעולה עם הממשלה הזו", הוא הדגיש.

פיטורים המוניים

עיני ציין, כי הקיצוץ בתקציב הביטחון עלול לגרום לפיטורי 5,000 אנשי קבע ולעוד כ-10,000 עובדים בתעשיות הביטחוניות. "איננו מייצגים, על פי החוק, את אנשי הקבע, אולם לגבי עובדי התעשיות הביטחוניות, לא ניתן שתיפול אפילו שערה משערות ראשו של אף עובד".

עיני קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר יאיר לפיד להיפגש עמו בהקדם, כדי לתכנן מדיניות שתמנע את המשבר הכלכלי הבא.

הוועידה בחרה בארנון בר דוד לכהונה שלישית בראשות הסתדרות המעו"ף.

הסתדרות המעו"ף

הסתדרות המעו"ף (הסתדרות הפקידים לשעבר) הינה האיגוד המקצועי הגדול בארץ, המונה כ-250,000 חברים. הסתדרות המעו"ף- עובדי מנהל, משק ופקידים, מאגדת בתוכה מקומות עבודה מכל רובדי המשק – החל מעובדי הרשויות המקומיות, דרך עובדי המסחר והבנקים ועד המוסדות להשכלה גבוהה.

שר הביטחון יעלון: המשטר האיראני בונה תשתית טרור באפריקה, בדרום אמריקה ובאסיה.
שר הביטחון יעלון: המשטר האיראני בונה תשתית טרור באפריקה, בדרום אמריקה ובאסיה. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

תמיכת המשטר האיראני

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון שהיה אורח בכנס אמר בכנס, כי "זה שתומך באסד. הוא זה שמנסה לממן, לאמן ולחמש את ארגוני הטרור הפלסטיניים – כעת הוא במשבר עם חמאס אבל הג'יהאד האסלאמי זוכה לתמיכה מלאה שלו, וכל ארגון שמוכן לתקוף אותנו יזכה לתמיכה שלו. אבל זה לא רק מולנו. המשטר האיראני תומך בארגונים באפגניסטן שמאתגרים את ארצות הברית, בבחריין הוא תומך בשיעים, בתימן הוא מעורב, הוא פועל עם כל אלו שמאתגרים את המשטרים. המשטר האיראני בונה תשתית טרור באפריקה, בדרום אמריקה ובאסיה.

הגמוניה עולמית

"בהחלט מדובר במשטר עם שאיפות להגמוניה עולמית ולכן אנחנו אומרים שלמשטר לא קונבנציונאלי כזה, שרוצה לראות את העולם כח'ליפות אסלאמית על פי דרכו, אסור בשום פנים ואופן שיהיה נשק לא קונבנציונלי, במקרה הזה גרעין צבאי. אני חושב שאנחנו מנהלים בנושא הזה מדיניות נבונה שאומרת שקודם כל, בדרך זו או אחרת, אסור שיהיה למשטר האיראני גרעין צבאי. עדיף כמובן שהוא יתפרק מנשקו כתוצאה מלחץ מדיני, כלכלי או אולי פנימי, אבל הוא צריך לראות לנגד עיניו את מחיר פיתוח הנשק הגרעיני וצריכה להיות מונפת כלפיו אופציה צבאית אמינה. השיקול הכלכלי הביא את מנהיג אירן להתחיל לדבר עכשיו אפילו עם ארה"ב, דבר שהוא חשב עד לפני שנה שמוקצה מחמת מיאוס. מבחינתם זה כמו לדבר עם השטן, כי הם קוראים לאמריקה השטן הגדול. הוא נאלץ לדבר עם ארה"ב קודם כל כדי להקל את הסנקציות.

"במצב הזה אנחנו אומרים 'דיר באלאק'. אל תתפתו, מנהיגי המערב, למתקפת הנועם האיראנית. אל תתפתו להקל בסנקציות לפני שיש לכם הישג ברור ביד, שלאיראן אין יכולת גרעינית צבאית, לא יכולת העשרת אורניום ולא כל דבר אחר. אנחנו מזהירים מזה, משום שאנחנו רואים מהמערב סימנים של 'או, הם מדברים פתאום יפה, יש שינוי באיראן אז בואו נלך לקראתם'. מדברים על צעדים בוני אמון, מענה לצרכים הומניטאריים. זה בדיוק מה שהאיראנים רוצים, הקלה בסנקציות לפני שהם הפסיקו את פרויקט הגרעין הצבאי.

"מדינת ישראל הקטנה אמנם לא צריכה לקפוץ בראש, ואנחנו משתדלים תמיד לא לקפוץ בראש, אבל כשאף אחד לא אומר את הדברים בצרוה נכונה אנחנו נאלצים להגיד את זה. לשים את הדברים בצורה מאוד ברורה כדי שלא יקרה שנאיביות או משאלות לב ישפיעו על מדיניות כשההזדמנות לפנינו. אפשר להביא לזה שפרויקט הגרעין הצבאי האיראני ייפסק כתוצאה מזה שהמשטר האיראני יבין שהוא עומד בדילמה שבין פצצה לבין הישרדות, כתוצאה מהמצוקה הכלכלית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן