Skip to content

סוכני S.H.I.E.L.D: הגיבורים עייפים

פרק הבכורה של הסדרה המדוברת "סוכני S.H.I.E.L.D", מאכזב. התסריט דביק וקלישאתי, והניסיון הכושל לשלב קומדיה ודרמה יוצר דיאלוגים הזויים, שמכוונים, כנראה, למכנה המשותף הנמוך ביותר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוכני S.H.I.E.L.D היא אחת הסדרות המדוברות העונה, אם לא המדוברת ביותר. הבאזז סביבה בחודשים האחרונים יכול היה לגרום למיילי סירוס, שמציפה את הכותרות, להרגיש שאין לה מספיק תשומת לב, והעלה את רף הציפיות לשמיים. לכן, היה אך טבעי שפרק הבכורה, ששודר בסוף השבוע בישראל (חודש אחרי השידור בארה"ב), יהיה מעט מאכזב.

סוכני S.H.I.E.L.D  מבוססת על הקומיקס של "מרוול", ומספרת על ארגון ביון סודי שהופיע במגוון סדרות קומיקס מוכרות כקפטן אמריקה ואיירון מן. ראשי התיבות של ארגון אכיפת החוק והריגול הן, בתרגום חופשי: "דירקטוריון ריגול לוגיסטי אסטרטגי להתערבות בסיכונים", ומה שהם בעצם עושים זה להגן על העולם מגיבורי העל; ולהגן על גיבורי העל מההשלכות של האחריות הגדולה, שבאה עם הכוח הגדול.

בסדרה מככבים הרבה שחקני טלוויזיה טריים, כשאת הצוות מוביל קלארק גרג בתפקיד הסוכן פיל קולסום, שאותו שיחק בסרטי "איירון מן", "ספיידרמן" ו-"הנוקמים". העובדה שדמותו מתה ב"הנוקמים", לא הפריעה ליוצרי הסדרה להמציא איזה תירוץ מצוץ מהאצבע כדי להצדיק את תחייתו מהמתים (הוא עצר את הנשימה כדי שיחשבו שהוא מת, אם תהיתם).

חוסר המאמץ והמחשבה בהסבר הזה מתפרשים גם ליתר הסצנות בפרק, שבהן הצופים נחשפים אל צוות הסוכנים המנסים לשלוט בגיבור על חדש, שמתחיל עם כוונות טובות, אך מאבד שליטה עליהן ומתחיל לעשות נזק. בדרך, אנו מכירים את הדמויות יחד עם וורד, הסוכן החדש במחלקה, וגם נחשפים לדמות סופר-רעה שככל הנראה תתפתח כעלילה המתפרשת לאורך כל העונה.

התסריט דביק וקלישאתי, וכל סצנה מלווה בפסקול של סרט גיבורי-על, גם כשאין אחד כזה בשטח. ניסיון כושל לשלב קומדיה ודרמה יוצר דיאלוגים הזויים, שנראים כאילו כוונו לילדים בני חמש. הרעיון הכללי נחמד, אך הציניקנים בינינו לא יכולים להתעלם מהניסיון לחלוב שוב את פרת המזומנים דרך עוד עיבוד לעוד קומיקס, רק שהפעם מדובר על סדרה עם פוטנציאל לשרוד עונות רבות בשל פנייתה אל המכנה המשותף הנמוך ביותר של הצופים.

ואכן, הסדרה מכוונת אל כל אדם שהוא, ולא רק אל חובבי קומיקס. אפשר להבין את המחשבה מאחורי ההחלטה הזו, רק חבל שבניסיון להיות סדרה שמתאימה לכוווולם, "סוכני S.H.I.E.L.D.S" מתאימה בעיקר לרגעי שיעמום מול הטלוויזיה בסלון. דרך אפשרית להעביר את הזמן אחרי שבוע עבודה ארוך, וממש לא יותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן