Skip to content

נשים סעודיות התריסו נגד האיסור ונהגו בשבת

יותר משישים נשים ברחבי הממלכה נהגו בפומבי למרות איומי הממשלה ואזהרותיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נשים מוחות בסעודיה - נהיגה בשבת בלי רישיון נהיגה
נשים מוחות בסעודיה - נהיגה בשבת בלי רישיון נהיגה

פרופסור עזיזה יוסף, ממנהיגות המחאה נגד האיסור על נשים לנהוג בערב הסעודית, אמרה שהקבוצה קיבלה שנים עשר סרטונים ושישים הודעות טקסט מנשים שתיעדו את עצמן נוהגות בשבת בעיר הבירה ריאד. אין לקבוצה דרך לאמת את ההודעות.

אם המספרים נכונים הרי שהמערכה שניהלו בשנה הזאת היא המוצלחת ביותר שערכו נשים סעודיות בתביעה שיותר להן לנהוג.

לדברי יוסוף, לא נרשמו דו"חות לנשים נוהגות ואישה מהן לא נעצרה. אבל אתר אינטרנט שהקימו הנשים המוחות בתקווה להוציא נשים נוספות לנהיגה בפומבי, חובל. "אתר זה חובל מאחר שאני נגד נשים נוהגות בארץ קדושה זאת", הסביר ההאקר את מעשיו. 

באתר משרד הפנים הסעודי נכתב: "מאחר שהתקנות בסעודיה אוסרות על כל הפרעה לסדר הציבורי, העלולה לפתוח את הדלת להסתה, משרד הפנים שהרשויות יפעלו בנחישות נגד מפרי הסדר". "הממשלה מכבדת קריאות של אזרחים לכבד את הביטחון ולהתרחק מכל ניסיון לפלג את החברה", נכתב עוד באתר. הנשים יצאו לנהוג למרות כמה מחסומי דרכים שהוצבו בימים האחרונים. לדברי פרופסור יוסוף, היא וארבע פעילות אחרות קיבלו השבוע שיחות טלפון מפקיד בכיר המקורב לשר הפנים, הנסיך מוחמד אבן נאיף, שהזהיר אותן לא לנהוג בשבת.

"שתי מכוניות חשודות" עקבו אחרי כל היום, הוסיפה יוסוף, "איני יודעת בבעלות איזו מפלגה. לא של הממשלה". בתגובה לאיומים, הפעילות שינו את התכנית המקורית, לנהוג רק בשבת, והודיעו שימשיכו לעשות זאת בכל ימות השבוע. אין בסעודיה חוק מפורש האוסר על נשים לנהוג. פשוט לא מנפיקים להם רישיונות נהיגה וגברים מסיעים אותן. אנשי הדת העומדים מאחורי הנוהג טוענים שהפרתו תגרור הפקרות ופריצות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן