Skip to content

יותר מ-100 איש נפגעים בממוצע בשנה בתאונות בשולי הדרך

זהו הממוצע בעשר השנים שחלפו (2003-2012) כתוצאה מתאונת דרכים שהתרחשה בצידי הדרך (שול הכביש או המדרכה) בתוך הערים. שולי הכביש הפכו בשנים האחרונות למקום שוקק חיים, אך הימצאות בהם מסכנת את הולכי הרגל או את נוסעי כלי הרכב שעצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשנת 2012 נפגעו 72 בני אדם כתוצאה מתאונת דרכים שהתרחשה בצדי הדרך, מתוכם עשרה בני אדם נהרגו ועוד שבעה נפצעו באורח קשה. שמונה מתוך עשרת ההרוגים הם בני משפחת אטיאס, שנהרגו בתאונת דרכים קטלנית בטבריה כאשר הבלמים של הרכב הפסיקו לפעול והרכב בו נסעו בני המשפחה התדרדר לתהום.

בסך הכל, נהרגו בשנת 2012 13 בני אדם בתאונות שקשורות לשוליים – בכבישים עירוניים ובינעירוניים. בממוצע, בכל שנה נהרגים קרוב לעשרה בני אדם בממוצע בתאונות שוליים כאשר בעשר השנים האחרונות (2003-2012), נפגעו יותר מ-3,000 בני אדם בתאונות שוליים.

בחודשים האחרונים קיפחו את חייהם מספר בני אדם בתאונות דרכים שהתרחשו בשולי הכביש:
ב-4 באוגוסט 2013, נהרגו ארבעה בני אדם ועוד 31 נפצעו בתאונת דרכים קטלנית שארעה בכביש 6 בין משאית ואוטובוס. נהג המשאית החליט לעצור בצד הדרך סמוך למחלף שורק לאחר שהבחין שמנוע המשאית שלו התחמם. מסיבה שאינה ברורה נהג האוטובוס לא הבחין כי המשאית חוסמת בחלקה את הנתיב ופגע בה עם צדו. כתוצאה מעוצמת הפגיעה, נהרגו חלק מנוסעי האוטובוס.

האוטובוס המרוסק והמשאית שהתנגשה בו (צילום: דוברות מד"א)
האוטובוס המרוסק והמשאית שהתנגשה בו (צילום: דוברות מד"א)

ב-1 לאוקטובר 2013, נהרג בכביש 6 בין מחלף ניצני עוז למחלף בקה נהג משאית שעצר את רכבו בשוליים עקב תקר בגלגל. בעת שעסק בהחלפת הגלגל, הוא נפגע ממשאית חולפת ונפצע אנושות.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במספר רב של כבישים אין שוליים בכלל או ששולי הכביש צרים מדי. על המדינה להרחיב את שולי הכביש, כדי להבטיח את שלומם של הנהגים שנאלצו לעצור בעת חירום. המדינה חייבת להשקיע משאבים בהקמת תחנות עצירה ומפרצי עצירה מסודרים, כדי לאפשר חלפה בטוחה לעצירה בשוליים"

התפלגות הנתונים של נפגעים בצד הדרך (שוליים או מדרכה) עפ"י ערים בין השנים 2003-2011 מעלה כי:

• ירושלים נפגעו 53 בני אדם בצידי הדרך (שוליים/מדרכה)
• חיפה נפגעו 45 בני אדם בצידי הדרך (שוליים/מדרכה)
• תל אביב נפגעו 37 בני אדם בצידי הדרך (שוליים/מדרכה)
• חדרה נפגעו 34 בני אדם בצידי הדרך (שוליים/מדרכה)
• טבריה נפגעו 38 בני אדם בצידי הדרך (שוליים/מדרכה)
• כרמיאל נפגעו 32 בני אדם בצידי הדרך (שוליים/מדרכה)

שולי הכביש הפכו בשנים האחרונות למקום שוקק חיים. אפשר לראות בהם אנשים עושים ספורט, או רוכבי אופניים שמשתמשים בשולים כדי לרכב. חייבים להבין כי שולי הכביש הם מקום מסוכן, שנועד לעצירה בעת חירום בלבד. בכבישים רבים שולי הכביש צרים מדי, ולכן הימצאות בהם מסכנת את הולכי הרגל או את נוסעי כלי הרכב שעצר.

אם אין ברירה וחייבים לעצור במקרה חירום או תקלה טכנית ברכב, יש ללבוש אפוד זוהר אשר הוכח כאביזר אשר מגדיל את הנראות. יש לשים משולש אזהרה לפני כלי הרכב ולהתרחק מהכביש כמה שאפשר.

רוכבי האופניים שרוכבים בשוליים, חייבים להתרחק מהכביש, ללבוש בגדים זוהרים ולרכב זה אחרי זה ולא במקביל.

במקביל כל המדינה להגביר את ההסברה, כי שולי הכביש הם מקום מסוכן ואין ללכת בהם, לרכב בהם או לעצור בהם אלא אם מדובר על מקרה חירום בלבד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן