Skip to content

גדלה הפעילות התעופתית הבינלאומית בטרמינל 1 בנתב"ג

אתמול חנך שר התחבורה את האולם המערבי של טרמינל 1 עם 30 דלפקי רישום לטיסה. בעונת החורף יפעלו בטרמינל 55 טיסות שבועיות, בהשוואה ל-33 טיסות בעונה הקודמת. השר כץ: הסכם השמים הפתוחים עובר לאחד משלביו המעשיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טרמינל 1 עבר אתמול שלב נוסף בהחזרת הפעילות התעופתית אליו, כאשר בעקבות הסכם השמים הפתוחים, חנך שר התחבורה, ישראל כץ את האולם המערבי של טרמינל 1 לטיסות בינלאומיות. באולם שנפתח ישנם 30 דלפקי רישום לטיסה (צ'ק אין). בטרמינל 1 פעלו עד כה בצד המזרחי שלו 12 דלפקי רישום לטיסה לטיסות פנים ארציות של חברות ארקיע וישראייר. במרכזו פעלו 10 דלפקי רישום לטיסה נוספים בהם פעלה חברת אל על לטיסות לאילת וחברות Low Cost לטיסות בינלאומיות, שהפעילו 33 טיסות בשבוע.

טקס חנוכת האולם המערבי בטרמיל 1. מימין לשמאל: עובדיה עלי יו"ר רש"ת, ישראל כץ שר התחבורה, יעקב גנות מנכ"ל רש"ת ושמואל זכאי, מנהל נתב"ג
טקס חנוכת האולם המערבי בטרמיל 1. מימין לשמאל: עובדיה עלי יו"ר רש"ת, ישראל כץ שר התחבורה, יעקב גנות מנכ"ל רש"ת ושמואל זכאי, מנהל נתב"ג

בטקס חנוכת האולם המערבי של טרמינל 1 השתתפו עובדיה עלי יו"ר רשות שדות התעופה (רש"ת), יעקב גנות מנכ"ל רש"ת, שמואל זכאי מנהל נתב"ג ובכירים מרש"ת ומרשות התעופה האזרחית.

איזי ג'ט חנכה את האולם החדש

הטיסה הבינלאומית הראשונה שחנכה אמש את האולם המערבי של טרמינל 1 הייתה טיסה איזי ג'ט לנמל התעופה לוטון שבלונדון עם 180 נוסעים. אחריה טופלו באולם שתי טיסות של חברת וויז אייר לבודפשט ולווילנה. כל הנוסעים האלה הועברו לאחר בדיקות הצ'ק אין לטרמינל 3, שם הם נהנו משירותי הדיוטי פרי והמסעדות. מטרמינל 3 הם הועברו למטוסים.

ביקושים גדלים לטיסות Low Cost

בעקבות הביקושים הגדלים לטיסות Low Cost נוספות, הנחה מנכ"ל רש"ת לאשר את כל הבקשות לזמני נחיתה והמראה (סלוטים) של חברות אלה בנתב"ג, בעונת החורף הקרובה 2013 – 2014. כתוצאה מכך אושרו 22 טיסות שבועיות נוספות. לצורך תפעול הטיסות הנוספות נדרש היה להפעיל את האולם המערבי של טרמינל 1 לקליטת הפעילות הנוספת. האולם המערבי, ששימש בעבר במשך שנים את הטיסות הבינלאומיות בנתב"ג, עד לפתיחתו של טרמינל 3 בשנת 2004, שודרג והותאם במיוחד עבור נוסעי טיסות Low cost. בחודשים האחרונים בוצע פיילוט מוצלח, במסגרתו בוצעו כל הליכי הקבלה והרישום של טיסות Low cost מהטרמינל המחודש.

האולם המערבי יפעל מעתה בין השעות 14:00 עד 22:00, בהתאם לעומס שנוצר על ידי הפעילות הנוספת, כך שבקיץ הוא אמור לפעול באופן מלא. כאשר האולם המרכזי ימשיך, במקביל, לקלוט גם הוא נוסעים לטיסות Low Cost.

באולם המערבי, המשתרע על פני 1,370 מ"ר, ישנם 30 דלפקי רישום, מתקני בידוק ביטחוני, ובקורת גבולות ואפשר לטפל בו ב-25 – 30 טיסות ביממה. תוספת 22 טיסות Low Cost בינלאומיות נוספות בטרמינל 1 תעלה את מספר הטיסות השבועיות ל-55 בעונת החורף הקרובה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שבה פעלו בטרמינל 33 טיסות שבועיות. בין החברות הצפויות להפעיל טיסות מוזלות: איזי ג'ט, נווויג'ן אייר וויז אייר.

השר כץ ציין כי האולם המערבי בטרמינל 1 ישמש את עשרות טיסות ה-Low cost הצפויות לנחות בנתב"ג מידי שבוע, מכל רחבי אירופה. לדבריו, הסכם השמים הפתוחים, שנחתם עם האיחוד האירופי, הביא לגידול משמעותי, בחלק השוק של חברות ה- Low cost המפעילות טיסות מוזלות לישראל וממנה.

"מהפיכה שמאפשרת למעמד הביניים לטוס"

לדבריו, הסכם השמים הפתוחים עובר לאחד משלביו המעשים עם פתיחת האולם המערבי של טרמינל מספר1 לטיסות Low cost המוזלות. "ההסכם נותן תנופה לטיסות מוזלות לישראל וממנה ופותח בפני חברות התעופה יעדי טיסה חדשים, בכל רחבי אירופה, ללא הגבלה. כך לדוגמה, ישנה טיסה ב-19.11 לרומא עם איזיג'ט בעלות של 56 יורו לכיוון, טיסה ב-18.11 לבודפסט עם וויז אייר בעלות של 39 יורו לכיוון, טיסה נוספת באותו היום ללונדון עם איזיג'ט שתעלה 109 יורו לכיוון ועוד ועוד. זו מהפכה שמאפשרת למעמד הביניים בישראל אפשרות לטוס לחו"ל. מדברים על צדק חברתי ועל יוקר המחייה והטיסות הללו הן ההוכחה המעשית לכך".

שמואל זכאי מנהל נתב"ג אמר: "על פי התחזיות כבר בשנה הבאה נחצה את רף 15 מיליון הנוסעים. הוכחנו עד כמה אנחנו רציניים כאשר אישרנו את כלל בקשות הסלוטים לחברות ה-Low Cost".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן