Skip to content

יותר ממיליון חתימות במחאה על התייחסות מזלזלת לאונס בקניה

שלושה משישה גברים שאנסו באלימות נערה והשליכו אותה לתעלה, הצטוו לכסח דשא ושוחררו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אונס ברוטלי ואדישות הרשויות - באדיבות Avaaz
אונס ברוטלי ואדישות הרשויות - באדיבות Avaaz

תקיפתה האכזרית של נערה בת 16 בקניה המכונה ליז, והאדישות שבה התייחסו הרשויות לתוקפיה עוררו זעם במדינה.

בחודש יוני ליז הותקפה, הוכתה ונאנסה על ידי שישה גברים בדרכה לביתה מהלוויית סבה במערב קניה. אחרי שסיימו לאונסה, השליכה אותה הכנופיה מדממת וחסרת הכרה לתעלת ביוב עמוקה. אבריה הפנימים נפצעו קשה במהלך האונס, ועתה היא מרותקת לכיסא גלגלים ועמוד שדרתה שבור, או בגלל שהוכתה או מפאת השלכתה לתעלה.

נבילה אבדומליק, העובדת בארגון לזכויות נשים בקניה, וארגון המאבק החברתי ברשת, אוואז Avaaz, פרסמו עצומת מחאה, שעד אתמול, שני, חתמו עליה יותר ממיליון בני אדם, ומספרם ממשיך לעלות. "שחרור אנסים אחרי שהצטוו לכסח דשא הוא העונש הגרוע בעולם על אונס", אמרה אבדומליק. "זהו כישלון מוחלט של כל המערכת, ותגובה מבזה לגמרי של משטרת קניה".

הקורבן הכירה כמה מתוקפיה, ושלושה מהם נלקחו בידי שכניה בכפר לתחנת המשטרה המקומית, סיפרה אמה לכלי תקשורת בקניה. "השלושה… הצטוו רק לכסח דשא סביב תחנת המשטרה ושוחררו זמן קצר אחר כך", סיפרה האם לעיתון מקומי.

"אני רוצה שצדק ייעשה", אמרה ליז לכתב העיתון "האומה", שהיה ראשון לדווח על האונס והוביל מערכה שכללה גיוס כספים לכיסוי הוצאות רפואיות. "אני רוצה שתוקפיי ייסרו ויענשו", היא הוסיפה. הפרלמנט הקנייתי גינה את התקיפה ואת אזלת יד המשטרה, והורה לנקוט צעדים נוספים. "סבלה של ליז אינו נתפס, אבל הדרך היחידה לשנות את יחסה האכזרי והמזלזל של המשטרה לקרבנות היא באמצעות הטלת אחריות עליה", אמרה דליה חאשאד, מנהלת המערכה מטעם אוואז.

מפקד משטרת קניה, דייוויד קימאיו, הודיע בסוף השבוע ש"החקירות הסתיימו", וכי המשטרה ממתינה להנחיות ממשרד התובע הכללי במדינה. אונס הוא פשע נפוץ בקניה, והמשטרה מזלזלת בו תכופות. מחקר שנערך מטעם ממשלת המדינה בשנת 2009 מצא שכחמישית מהנשים והנערות במדינה היו קורבן לאלימות מינית. מחקרים אחרים מצאו שיעור גבוה יותר. מחקר שערך האו"ם בשנת 2010 על ילדים מצא שכשליש מהילדות וחמישית מילדי קניה חוו תקיפה מינית.

"למרבה הצער, ליז אינה הקורבן הראשון או האחרון", אמר אבדומליק, "המקרה שלה צריך לציין את הרגע שבו נתאחד, נביע סולידריות, את זעמנו, ונדרוש אחריות ציבורית וסוף לתרבות האלימות והחסינות שהפכה לנורמה".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן