Skip to content

הלילה: קבלת פנים לאסירים במוקטעה ברמאללה

בית המשפט העליון דחה את עתירת ארגון אלמגור ומשפחות נפגעי הטרור והסיר את החסם האחרון לשחרור האסירים כפי שהתחייבה הממשלה. במוקטעה הכינו להם קבלת פנים מתוקשרת ומבטיחים שתתקיים בכל שעה בה ישוחררו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלוש שופטות בית המשפט העליון, מרים נאור, עדנה ארבל ודפנה ברק-ארז, דחו הערב (שלישי) את עתירת ארגון אלמגור לנפגעי טרור ומשפחות הנרצחים. בכך הוסר החסם האחרון לפני שחרור האסירים. 21 אסירים יימסרו לידי הרשות הפלסטינית במעבר ביתוניא וחמישה אחרים הועברו הערב אל מעבר ארז, משם יועברו לתוככי רצועת עזה.

להבדיל מהשחרור הקודם, בה התקבלו האסירים בכפריהם, הפעם החליטה הנהגת הרשות לקבל את פניהם במוקטעה ברמאללה. ברשות הבהירו, כי הפעם קבלת הפנים תיערך במוקטעה בכל שעה שיגיעו, בלי קשר להחלטה ישראלית לעכב את השחרור ולבצעו בשעות לילה מאוחרות ככל האפשר, במטרה למנוע מהמוני פלסטינים לקבלם באירוע מתוקשר. במקום התקבצו מאות אנשים שממתינים לאסירים המשוחררים והם מניפים את דגלי פלסטין והפתח.

הכנות לקבלת הפנים ברמאללה (צילום: נירה ידין)
הכנות לקבלת הפנים ברמאללה (צילום: נירה ידין)
החגיגות מתחילות במוקטעה (צילום: נירה ידין)
החגיגות מתחילות במוקטעה (צילום: נירה ידין)

על פי טענות העותרים לבג"ץ, הממשלה היתה חייבת לחזור ולבחון את החלטתה העקרונית בנושא שחרור מחבלים לצרכי משא-ומתן לנוכח הזמן שחלף מאז התקבלה ההחלטה המקורית, תוך התייחסות לשינוי נסיבות (דוגמת אירועי טרור מן העת האחרונה).

עוד נטען, כי שניים מן המיועדים לשחרור ביצעו את מעשיהם הנפשעים לאחר חתימת הסכם אוסלו, בעוד הממשלה החליטה על שחרור אסירים שנעצרו לפני הסכם אוסלו. העותרים טענו כי ועדת השרים אינה מוסמכת לשחרר את מי שביצעו את מעשיהם אחרי חתימת הסכם אוסלו ב-13 בספטמבר 1993.

"סוגיית שחרור האסירים היא סוגיה טעונה ומורכבת, העומדת בלב מחלוקת ציבורית, אך השאלה בה על בית המשפט להכריע היא אך ורק השאלה המשפטית – האם קמה עילה להתערבות בהחלטה על שחרור אסירים במסגרת המשא-ומתן עם הפלסטינאים", כתבה השופטת נאור בפתח ההחלטה על דחיית העתירה. "גם הדיון שהתנהל לפנינו היה דיון טעון. בנוסף לטענות משפטיות, שעל עיקרן נעמוד בהמשך הדברים, שמענו את אחייניתו של החייל משה תמם ז"ל, שדיברה בכאב ובהתרגשות מובנים נגד שחרור האסירים. נציין עם זאת, כי רוצחיו של משה תמם ז"ל, שהם ישראלים, אינם מועמדים לשחרור".

"בסמכותה של הממשלה להביא את רשימת האסירים המיועדים לשחרור בפני הגורמים המוסמכים, אשר ישקלו אם ראוי לשחרר את האסיר הניצב בפניהם. כך היה בעבר, וכפי שהובהר בדיון, כך גם במקרה שבפנינו", פסקו השופטות ודחו את העתירה. בכך הוסר החסם האחרון לפני שחרור האסירים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן