Skip to content

ראש עיריית רמת השרון השעה את עצמו וכפר בהאשמות נגדו

הבוקר הודיע ראש עיריית רמת השרון לבית המשפט כי החליט להכריז על נבצרות זמנית עד תוום המשפט המתנהל נגדו. "אני מעביר את סמכויותיי לממלאת מקומי ולא יקרה שום אסון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר, הודיע יום (רביעי) לבית משפט השלום בתל אביב, כי החליט להכריז על נבצרות זמנית מכהונתו הציבורית כראש העירייה כדי שיוכל להתמודד מול הטענות במשפטו שנפתח היום. 

 יצחק רוכברגר (צילום מתוך אתר העיריה)
נבצרות זמנית. יצחק רוכברגר (צילום מתוך אתר העיריה)

רוכברגר הואשם בגין הפרת אמונים, מרמה ורישום כוזב במסמכי תאגיד בעת ששימש כיו"ר קרן השתלמות של עובדי הרשויות המקומיות. בתפקיד ראש העיר תחליף אותו ככל הנראה ממלאת מקומו, שירה אבין.

פרקליטו, עורך הדין ליאור אפשטיין, אמר בפתח דבריו בבית המשפט כי מרשו החליט להכריז על נבצרות זמנית כדי "שנוכל לנהל משפט ונהיה מבודדים מכל תהליך אחר".  החלטתו זו נבעה מכך שבספטמבר השנה הדיח אותו בג"ץ מתפקידו, אבל איפשר לו להתמודד שוב בבחירות המקומיות. הוא התמודד ובשבוע שעבר זכה ונבחר לקדנציה נוספת.

רוכברגר לא היה המועמד היחיד לראשות עיר שהוגשו נגדו כתבי אישום פליליים ובחר לרוץ לכהונה נוספת למרות פסיקות בית המשפט העליון. כך פעלו גם שלומי לחיאני, ראש עיריית בת ים, ושמעון גפסו, ראש עיריית נצרת עילית. שלושתם חזרו לפעילות ציבורית לאחר שנבחרו לקדנציה נוספת. שר הפנים גדעון סער הודיע אתמול (שלישי), כי בתוך שבוע יפיץ תזכיר חוק בנוגע להשעיית ראשי ערים במקרה של הגשת כתב אישום חמור נגדם.

על פי ההצעה, תושעה מידית כהונתו של ראש רשות שיוגש נגדו כתב האישום פלילי הנוגע לתקופת  כהונתו כאשר שימש בתפקיד ציבורי לו נבחר.  הבוקר כפר רוכברגר כפר בהאשמות ואמר כי הוא מקווה להליך מהיר בבית המשפט. "לא יקרה שום אסון אם אשעה את עצמי מהתפקיד לחודש חודשיים", אמר בפתח הדיון. "אני מעביר את סמכויותי לממלאת מקומי ואני בטוח שיהיה בסדר". 

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן