Skip to content

זעזוע בטבע – ג'רמי לוין התפטר מתפקידו

הדירקטוריון אישר את עזיבתו של הנשיא והמנכ"ל של טבע ומינה מיידית את אייל דשא, מנהל הכספים הראשי של הקבוצה לנשיא ומנכ"ל זמני. הוקמה ועדה לאיתור נשיא ומנכ"ל קבוע. מחר תדווח טבע על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחריף המשבר בטבע. דירקטוריון טבע מסר הבוקר כי קיבל את החלטתו של ד"ר ג'רמי לוין לפרוש מתפקיד הנשיא והמנכ"ל של החברה ולעזוב את החברה. הדירקטוריון מינה את אייל דשא, סמנכ"ל ומנהל כספים ראשי של טבע, למלא את תפקידו של הנשיא ומנהל העסקים ראשי של החברה על בסיס זמני. במקביל הקים הדירקטוריון ועדה שאמורה לאתר נשיא ומנכ"ל קבוע לחברה.

 אמשיך להשקיע ולתרום להתפתחות של תעשיית התרופות העולמית. ג'רמי לוין (צילום יח"צ - סיון פרג')
אמשיך להשקיע ולתרום להתפתחות של תעשיית התרופות העולמית. ג'רמי לוין (צילום יח"צ - סיון פרג')

עם פרסום הודעת החברה הופסק המסחר במניות טבע הופסק בבורסה בתל אביב בשעה 11:29 והוא יחודש בשעה 14:45. במסחר מוקדם בוול סטריט איבדה מניית טבע 2.2%.

לוין מונה לאחר פרישתו של שלמה ינאי

במאי 2012 מונה לוין לנשיא ומנכ"ל טבע. לאחר פרישתו של המנכ"ל הקודם, שלמה ינאי. נוצר חוסר אמון בשוק ההון מהחשש לשחיקה ברווחיות ובצמיחת החברה, בגלל אובדן הבלעדיות על תרופת הקופקסון, המהווה מרכיב חשוב ברווחי החברה. מאז כניסתו של לוין לתפקיד איבדה מניית טבע 12% משוויה.

הביקורת הציבורית

בעקבות הביקורת הציבורית על תוכנית טבע לפטר כ-5,000 עובדים, ביניהם כ-700 -800 בישראל, הביקורת על הטבת המס שהיא קיבלה מהממשלה ושביתת העובדים בטבע-טק, חלה באוקטובר השנה מתיחות קשה בין לוין לבין דירקטוריון החברה. לדברי לוין, התערב הדירקטוריון יותר מדי בניהול השוטף של החברה, ושביכולתה של ההנהלה לתפקד ולקדם את תוכנית ההתייעלות והארגון מחדש של החברה כדי לחסוך כ-1.5 מיליארד דולר לשנה. בעקבות כך רבו השמועות, כי לוין מתכוון להתפטר. השבוע הכחיש לוין את השמועות על כוונה כזו. בהודעה שהועברה לתקשורת אמר: "קיבלתי אזרחות ישראלית ואני מתכוון להמשיך לנהל ולהצעיד קדימה את החברה המצויינת הזו". היום נמסר על סיום תפקידו בתור נשיא ומנכ"ל טבע ועזיבתו את החברה.

לוין – רב תארים

לוין נולד בדרום אפריקה. כאשר היה בגיל צעיר עזבה משפחתו את דרום אפריקה על רקע התנגדות הוריו למשטר האפרטהייד. תחילה התגוררה המשפחה ברודזיה ובאמצע שנות ה-60 עברו לבריטניה. לוין קיבל תואר ראשון בהצטיינות בזואולוגיה באוניברסיטת אוקספורד, תואר שני ודוקטור בביולוגיה מולקולארית ותואר ד"ר לרפואה באוניברסיטת קיימברידג'. במרוצת השנים התגורר בישראל, בבריטניה ומשנת 1986 בארה"ב.

לוין שימש מנכ"ל חברת התרופות קאדוס פרמצבטיקה והוביל אותה בהליך הנפקתה בבורסה. ב-2003 מונה מנהל הפיתוח העסקי-בינלאומי ושיתופי פעולה בחברת התרופות נוברטיס. ב-2007 הצטרף לחברת התרופות בריסטול מאיירס סקוויב (BMS) בתפקיד סגן נשיא בכיר, האחראי לניהול שיתופי הפעולה והעסקאות האסטרטגיות של החברה.

ד"ר פיליפ פרוסט, יו"ר הדירקטוריון , אמר היום: "בשם כל הדירקטוריון , אני רוצה להודות לד"ר ג'רמי לוין על התרומה המשמעותית שלו לטבע במשך השנתיים האחרונות. הדירקטוריון וצוות ההנהלה מחויבים ליישם באופן מלא את האסטרטגיה של טבע כולל פיתוח תרכובות חדשות, רכישות אסטרטגיות יצירת מיזמים משותפים והאצה המתוכננת של תכנית צמצום העלויות של החברה".

אחר הצהריים אישר פרוסט, כי התגלעו חילוקי דעות בין הדירקטוריון לבין לוין, באשר לאופן יישום האסטרטגיה של טבע. "בשבועות האחרונים ניהלנו שיחות עם לוין והחלטנו כעת שטוב יותר שדרכינו ייפרדו. בשנה וחצי האחרונה החברה רשמה התקדמות מרשימה. טבע חזקה היום יותר מאי-פעם, עם הזדמנויות יוצאות דופן בפניה", הדגיש פרוסט.

ד"ר ג'רמי לוין אמר היום: מאז שהצטרפתי לטבע חלה התקדמות עצומה בקביעת הכיוון החדש לחברה. אני מאחל לחברה ואנשיה, שאני מכבד מאוד, הצלחה בכל. אני מצפה ושואף לאתר הזדמנויות חדשות שבו אוכל להמשיך להשקיע, לחוות ולתרום להתפתחות של תעשיית התרופות העולמית"

אייל דשא, שעבד בטבע 12 שנים, כולל חמש השנים שחלפו, ושימש מנהל הכספים הראשי של החברה, אמר היום: "יש לי אמון מלא ביכולתם של ההנהלה והעובדים בטבע להשיג את המטרות שלנו ולהוציא לפועל את האסטרטגיה של החברה. עמיתיי בטבע – ההנהלה ואני נמשיך להוביל את הביצועים והתוצאות של החברה, בשיתוף פעולה מלא עם הדירקטוריון לתועלתם של המטופלים שלנו, בעלי המניות, לקוחות ועובדים".

עוד נמסר, כי כפי שנקבע מראש, טבע תדווח מחר את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה.

אלדד תמיר מנכ"ל תמיר פישמן התייחס היום להתפטרות מנכ"ל טבע: "לא ממש הפתעה, ג'רמי לווין נכנס למצב קשה בחברה – מצב בו הצורך בחיבור תרבותי ותקשורתי לחברה הישראלית הוא קריטי. לקחו מנכ"ל לא ישראלי, שנכנס לחברה עם בעיות תפעוליות ואסטרטגיות קשות. הנתק שנוצר אל מול המשקיעים והתקשורת יצר חוסר אמון. השילוב של מנכ"ל זר עם חברה בינלאומית אך ישראלית בהווי, בהיעדר אסטרטגיה, מנהיגות ודרך – הינו שילוב מאוד בעייתי. אני מאמין כי אייל דשא הוא בחירה מעולה ואפשרות לדרך חדשה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן